ایران نیوز

دوشنبه، بهمن ۰۹، ۱۳۹۶

فراخوان کنگره ملیت‌های ایران فدرال برای نجات جان هدایت عبدالله‌پور

کنگره ملیت‌های ایران فدرال برای نجات جان هدایت عبدالله‌پور، زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام فراخوانی را منتشر کرد.
در این فراخوان کنگره ملیت‌های ایران فدرال از مجامع بین‌المللی و حقوق بشری درخواست می‌نمایید از طریق ممکن نسبت به حکم اعدام هدایت عبدالله‌پور اعتراض و مقامات قضایی حکومت ایران را از این عمل باز دارند.
 
مردم مبارز

نیروهای آزادیخواه و مدافعان حقوق بشر

کنگره ملیت‌های ایران فدرال به منظور نجات جان هدایت عبدالله‌پور فرزند ابوبکر که از طرف بیدادگاه‌های رژیم جمهوری اسلامی به اعدام محکوم شده است از تمامی ارگان‌های مدافع حقوق بشر و کمیسر عالی حقوق بشر و نیز گزارشگرویژه در امور حقوق بشر ایران خواستار اقدام عاجل برای جلوگیری از این جنایت ضد انسانی می‌شود.

بنابر گزارشات منتشر شده، روز پنج‌شنبه بیست‌وهشتم دی‌ماه، هدایت عبدالله‌پور فرزند ابوبکر، اهل روستای "قرسقل" از توابع شهرستان اشنویه، به اتهام همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کورد مخالف جمهوری اسلامی ایران برای بار دوم طی محاکمه‌ای تشریفاتی و نمایشی، در دادگاه انقلاب شهرستان ارومیه به اعدام محکوم شده است.

هدایت عبدالله‌پور همراه با چند تن دیگر از اهالی روستابعد از هجوم نیروهای تروریستی سپاه پاسداران به نیروهای پیشمرگه در منطقه اشنویه در خرداد ١٣٩۵، از سوی نیروهای اطلاعاتی رژیم اسلامی بازداشت شد.

کنگره ملیت‌های ایران فدرال یکبار دیگر از مجامع بین‌المللی و حقوق بشری درخواست می‌نمایید از طریق ممکن نسبت به این حکم غیر قانونی اعتراض نموده و مقامات قضایی ایران را از این عمل باز دارند.

کنگره ملیت‌های ایران فدرال

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر