ایران نیوز

شنبه، دی ۱۶، ۱۳۹۶

آمریکا ٥ شرکت ایرانی را در حمایت از مردم ایران تحریم کرد

ایالات متحده آمریکا، روز پنج‌شنبه ۱۵ دی‌ماه، ۵ شرکت ایرانی را در ارتباط با برنامه موشک‌های بالستیک این کشور به فهرست شرکت ها و سازمان‌های تحریم‌ شده ایرانی افزود.
این شرکت‌ها به دلیل فعالیت در زمینه تولید سوخت جامد، برای موشک‌های بالستیک تحریم شده‌اند.
به گزارش رویترز، استیون منوچین، وزیر دارایی ایالات متحده در بیانیه‌ای گفت که هدف این تحریم ها نهادهای کلیدی مرتبط با برنامه موشکی ایران است. در این بیانیه آمده است:«رژیم ایران توسعه برنامه موشکی خود را بر رفاه زندگی مردم ترجیح می‌دهد و این در حالی است که مردم ایران در رنج و عذاب به سر می‌برند و دولت و سپاه پاسداران سرگرم تامین منابع مالی گروه‌های نظامی خارجی هستند.»
بر اساس بیانیه صادر شده، مرکز تحقیقات شهید اسلامی، صنایع شهید خرازی، صنایع شهید مقدم، صنایع شهید صنیع خانی و صنایع شهید شوشتری که تمامی آن‌ها زیر مجموعه گروه صنعتی شهید باکری هستند در لیست این تحریم‌ها قرار دارند.
بر اساس این تحریم‌ها کلیه املاک و دارایی‌های افراد حقیقی و حقوقی مرتبط با این شرکت ها مسدود خواهد شد و هیچ شهروند و نهاد آمریکایی حق معامله و تبادلات مالی با این شرکت ها را نخواهد داشت.
موسسات مالی و افرادی که آگاهانه تبادلات مالی این شرکت‌ها را تسهیل کنند، به لیست تحریم‌های ایالات متحده افزوده خواهند شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر