ایران نیوز

شنبه، اسفند ۲۶، ۱۳۹۶

یک کولبر قربانی مین پس از چند روز بستری در بیمارستان جان سپرد

یک کولبر کُرد اهل پیرانشهر که در پی انفجار مین به شدت زخمی شده بود، پس از چند روز بستری در یکی از بیمارستان‌های ارومیه جان خود را از دست داد.
به گزارش کوردستان نیوز به نقل از آژانس خبررسانی کُردپا، امروز شنبه بیست و ششم اسفندماه، یک کولبر کُرد به نام "مصطفی احمدپور" ٢١ ساله فرزند رحمان اهل روستای "شختان" از توابع پیرانشهر بر اثر شدت جراحات وارده ناشی از انفجار مین پس از چند روز بستری در یکی از بیمارستان‌های ارومیه جان باخت.

این کولبر کُرد در پی انفجار مین یک پای خود را از دست داده بود و پزشکان بیمارستان وضعیت عمومی وی را وخیم اعلام کرده بودند.

مصطفی احمدپور، روز پنج‌شنبه هفدهم اسفندماه، در پی تعقیب و گریز نیروهای انتظامی حکومت ایران در منطقه "قمطره" پیرانشهر وارد میدان مین شده‌ بودند‌ که درپی انفجار مین، یک کولبر دیگر کُرد به نام "امیرخان رخیده" ٢٨ سالە فرزند معروف اهل روستای "ترکش سفلی" بر اثر شدت جراحات وارده ناشی از انفجار مین جان خود را از دست داده بود و یک تن دیگر به نام "پیمان زارعی" به صورت سطحی زخمی شده بود.

بر اساس اطلاعات موجود، ٦ میلیون هکتار از خاک ایران به مین آلوده است و بنابه آمارها، بیش از ٢٠ میلیون مین در سراسر ایران وجود دارد که از این میان استان‌های ایلام، کرمانشاه، کُردستان و آذربایجان‌غربی به دلیل امنیتی بودن و همچنین مرزی بودن این مناطق، بیشترین مین‌های کاشته‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر