ایران نیوز

پنجشنبه، مهر ۱۹، ۱۳۹۷

خودکشی یک زندانی در زندان ارومیه

خبرگزاری هرانا – شب گذشته یک زندانی محبوس در زندان ارومیه در پی اقدام به خودکشی جان خود را از دست داد. گفته می‌شود دلیل خودکشی ایشان رد چندباره درخواست مرخصی بوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک زندانی محبوس در بند ۱۵ زندان ارومیه شب گذشته ۱۸ مهرماه ۱۳۹۷ در پی اقدام به خودکشی جان خود را از دست داده است.

هویت این زندانی “محمد آهوپا، ۳۳ ساله، اهل ارومیه، از بند ۱۵ زندان ارومیه با اتهامات مربوط به مواد مخدر” توسط هرانا احراز شده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “محمد آهوپا، ساعت ۸ شب گذشته در حمام بند ۱۵ زندان ارومیه خودکشی کرده است. او ۶ سال از محکومیت ۲۵ ساله خود را سپری کرده بود و حدود ۴ ماه پیش به درخواست خودش از زندان زنجان به زندان ارومیه منتقل شده بود. آقای آهوپا برای حل مشکلات خانوادگی چندین بار درخواست مرخصی داد اما هر بار رد شده بود و هم‌بندیان او گفته‌اند که به همین دلیل خودکشی کرده است. جنازه وی شب گذشته به پزشکی قانونی منتقل شده است”.

لازم به ذکر است محمد آهوپا متاهل و دارای ۲ فرزند بوده است.
در ماه‌های اخیر اقدام به خودکشی زندانیان در زندان به دلیل نیاز مبرم آنها برای ارتباط با خارج از زندان به دلایل مختلف و ممانعت مسئولین از مرخصی آنها بارها دیده شده است. به عنوان نمونه در تاریخ ۲۷ مردادماه در زندان سنندج ۵ زندانی به دلیل مشکلات خانوادگی و عدم موافقت قاضی ناظر زندان با مرخصی آنها اقدام به خودکشیکرده بودند که از این بین اقبال خسروی، ۳۶ ساله از بند ۶ زندان سنندج جان خود را از دست داد. در تاریخ ۲۴ مرداد نیز یک زندانی در زاهدان پس از عدم توجه مسولان به وضعیت خود و خط خوردن نام‌اش از لیستی که قرار بوده با دادستان در زندان ملاقات کنند، با خوردن قرص اقدام به خودکشی کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر