ایران نیوز

جمعه، آبان ۲۵، ۱۳۹۷

اطلاعات سپاه یک معلم مریوانی را احضار کرد

یک معلم کُرد اهل شهرستان مریوان به اداره اطلاعات سپاه استان سنندج احضار شد.

به گزارش کوردانه به نقل از  آژانس خبررسانی کُردپا، روز چهارشنبه بیست و سوم آبان‌ماه، یک معلم کُرد به نام "اسکندر لطفی" اهل شهرستان مریوان به اداره اطلاعات سپاه استان سنندج احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.

به گفته یک منبع آگاه، این معلم کُرد پس از تحصن سراسری معلمان به دلیل "تشویق معلمان برای شرکت در تحصن سراسری" به اطلاعات سپاه احضار شده است.

این منبع افزود: فعالان صنفی و معلمان بر توقف احضار این معلم کُرد به نهادهای اطلاعاتی تأکید می‌کنند.

این منبع آگاه اظهار داشت: در روز سه‌شنبه بیست و دوم آبان‌ماه، بیش از ٣٠٠ تن از معلمان مریوان در بیش از ٣٠ آموزشگاه این شهرستان در تحصن سراسری معلمان شرکت داشتند و در روز چهارشنبه بیست و سوم آبان‌ماه بیش از ٢٥٠ نفر از معلمان در ٢٥ آموزشگاه در این تحصن شرکت کردند.

این منبع آگاه گفت: حضور بانوان معلم در این تحصن سراسری پر رنگ بوده و نیمی از متحصنین بانوان بوده‌اند و در تعدادی از مدارس اولیای دانش‌آموزان و بازنشستگان آموزش و پرورش با معلمین متحصن اعلام همبستگی نمودند.

این منبع آگاه تأکید کرد: برخورد مدیریت آموزش و پرورش مریوان و حراست نامطلوب بوده و با فشار و تهدید مدیران و عوامل اجرایی مدارس تلاش کردند که تحصن شکل نگیرد و شماری از معلمین هم با اجبار عوامل آموزشی مدارس در کلاس‌های درس حاضر شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر