ایران نیوز

جمعه، آبان ۲۵، ۱۳۹۷

بازداشت یک کارگزار تحریم شده رژیم در اروپا

فریدون عباسی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با فارس درباره بازداشت یکی از اساتید هسته‌ای در دانمارک گفت: اتحادیه اروپا او را تحریم کرده بود و البته تحریم وی، کاملاً بی‌ربط بود.
وی با بیان اینکه آقای رحیقی هفته گذشته با ویزای معتبر اروپایی به دانمارک رفته بود در بازگشت و در فرودگاه کپنهاک، زمانی که همراهان آقای رحیقی از گیت مربوطه عبور می‌کنند، به وی اجازه خروج را نمی‌دهند و پس از برخورد بد و تحقیرآمیزی که با او می‌شود، وی را در زیرزمین فرودگاه نگه می‌دارند.
وی افزود: آقای رحیقی هرچه اعتراض می‌کند و پاسپورت خود را نشان می‌دهد، به حرف او توجه نمی‌شود و او را در حالی نگه می‌دارند که شب را بر روی نیمکتی با عرض ۴۰ سانتی‌متر به صبح رسانده بود.
عباسی با بیان اینکه در مرحله بعد، دادگاه آقای رحیقی برگزار می‌شود و وی و وکیلش، توضیحات لازم را ارائه می‌دهند و اسناد قانونی بودن سفر را ارائه می‌کنند، اضافه کرد: با این حال، آن‌ها از تصمیم خود صرف‌نظر نمی‌کنند و مجدداً او را به زندان منتقل می‌کنند.
وی ادامه داد: انتظار داریم وزارت خارجه در این رابطه اقدام کند و نیروهای انتظامی و سپاه پاسداران در ارتباط با اتباع دانمارک، مقابله با مثل کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر