ایران نیوز

جمعه، آبان ۲۵، ۱۳۹۷

یک زن کُرد در زندان مرکزی سنندج اعدام گردید

مسئولان زندان مرکزی سنندج حکم اعدام یک زن کُرد را در محوطه‌ی این زندان اجرا کردند.

به گزارش کوردانه به نقل از  آژانس خبررسانی کُردپا، سحرگاه امروز سه‌شنبه بیست و دوم آبان‎ماه، یک زن کُرد به نام "شراره الیاسی" ۲۷ ساله و متأهل در زندان مرکزی سنندج اعدام شد.

یک فعال حقوق بشر در سنندج ضمن تأیید این خبر به آژانس کُردپا اعلام کرد: مسئولان زندان مرکزی سنندج سحرگاه امروز حکم اعدام این زن کُرد را اجرا و جسد وی تا کنون به خانواده‌اش تحویل داده نشده است.

این فعال حقوق بشر که نخواست نامش فاش شود، گفت: شراره الیاسی پنج سال پیش به اتهام "قتل عمد" یک شهروند به نام "کاوه غلام ویسی" از سوی دستگاه قضایی حکومت ایران به اعدام محکوم شده بود.

روز دوشنبه بیست و یکم آبان‌ماه، شماری از فعالان سنندجی برای جلوگیری از اعدام این زن کُرد در مقابل منزل خانواده مقتول تجمع کردند، اما خانواده‌ مقتول از بخشش این زن کُرد امتناع و تلاش‌های آنان به نتیجه‌ای نرسید.

فعالان سنندجی از خانواده مقتول خواسته بودند که به جای "انتقام و مرگی دیگر، زندگی و بخشش" را انتخاب کنند.

در همین رابطه نیز، روز سه‌شنبه دهم مهرماه، یک زن کُرد به نام "زينب سكانوند" در زندان مرکزی ارومیه اعدام شد.

رها بحرینی، پژوهشگر و مسئول بخش ایران سازمان عفو بین‌الملل در واکنش به خبر اعدام زینب سکانوند اعلام کرده بود: "زينب سكانوند امروز صبح در زندان اروميه اعدام شد. سهمش از كودكى، نوجوانى و جوانى فقط ازدواج زودهنگام در سن ١٥ سالگى، دستگيرى و شكنجه در ١٧ سالگى و ٧ سال كابوس شبانه روزى اعدام بود. مسئوليت اين بی‌رحمى فقط با قوه قضاييه ضد انسانى كشور نيست، مسئولان دولت و تک تک نمايندگان مجلس كه بعد از سال‌ها، دهه‌ها اعتراض به اعدام كودكان و نوجوانان همچنان از اقدام براى اصلاح قانون مجازات در خصوص اطفال و نوجوانان سر باز مى‌زنند هم كاملا مسئول هستند."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر