ایران نیوز

جمعه، مهر ۱۲، ۱۳۹۸

هشتگ «با من به ورزشگاه بیا»: واکنش زنان ایرانی به خرید بلیت استادیوم

از معدود موارد حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها در جریان مسابقات فوتبال باشگاهی آسیا

ساعتی پس از آغاز فروش آن‌لاین بلیت تماشای بازی ایران و کامبوج، زنان ایرانی که موفق به خرید بلیت شده‌اند و دوستان و نزدیکان آنها در داخل و خارج کشور با هشتگ «با من به ورزشگاه بیا» این خبر را در شبکه‌های اجتماعی داغ کردند.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، فروش بلیت بازی فوتبال میان ایران و کامبوج برای زنان از بامداد روز جمعه، ۱۲ مهرماه، آغاز شده و در پی باز شدن هر جایگاه بلیت‌های آن تنها «در چند دقیقه» به فروش رسیده است.
آن طور که در این گزارش آمده است، تاکنون چهار جایگاه در استادیوم آزادی تهران به زنان اختصاص داده شده و تمام ۳۵۰۰ بلیت مربوط به این جایگاه‌ها به فروش رسیده است.
ایسنا پیش‌بینی کرد که «با توجه به استقبال بانوان جایگاه‌های دیگری برای تماشای بانوان فراهم شود و حداقل ضلع جنوبی ورزشگاه به بانوان اختصاص یابد».
 
بلیط گرفتم خوشحالم،ایشالا بلیط قسمت همه
View image on Twitter
 
Twitter Ads info and privacy
بازی ایران و کامبوج از سری بازی‌های مقدماتی جام جهانی هفته آینده یعنی در روز ۱۸ مهرماه در تهران برگزار می‌شود.
 
 
جایگاه A6 سریع پر شد. ظاهراً A7 رو باز کردن. اگر پر بشه باز هم باید باز کنن. چون  گفته فروش بلیط به زنان بدون محدودیت. بازی  شاید حساس نباشه ولی استادیوم اون روز دیدنیه 😍😍 
 

بازی ایران و کامبوج درست یک ماه پس از مرگ سحر خدایاری، معروف به دختر آبی، اتفاق می‌افتد که مسئله ممنوعیت حضور زنان ایرانی در استادیوم‌ها را به صدر اخبار جهان برد.
 
 
بچه‌ها، ۳تا جایگاه جدید باز کردن برای خانم‌ها که جایگاه A9 کلی خالی داره برید تو این سایت و بخریدhttp://Pin90.ir  
View image on Twitter
 

سحر خدایاری پس از تلاش برای ورود به استادیوم برای تماشای مسابقات لیگ برتر ایران بازداشت شد. او در اعتراض به بازداشت و برخورد نهادهای انتظامی و قضایی در نزدیکی دادسرا خودسوزی کرد و روز ۱۸ شهریور در بیمارستان درگذشت.
فروش بلیت این بازی در اولین جایگاه اختصاصی زنان از پنج‌شنبه شب، ۱۱ مهرماه، آغاز شد. این جایگاه ۷۵۰ صندلی دارد.
به گزارش وب‌سایت ورزش ۳،‌ از نخستین ساعات بامداد جمعه رنگ بنفش روی صندلی‌های این جایگاه جای خود را به رنگ قرمز یعنی فروخته شده و زرد به معنای رزرو داده است.
پیش از این وعده داده شده بود که بین ۱۴۰۰ تا چهار هزار زن برای تماشای این مسابقه به ورزشگاه خواهند رفت.
 
سهمیه  در بازی 

قسمت بنفش رنگ
View image on Twitter
 
Twitter Ads info and privacy
قرار است هیئتی از فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، برای نظارت بر حضور زنان ایرانی در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی فوتبال میان ایران و کامبوج، به ایران سفر کند.
هیچ قانون و مقرراتی ورود زنان به ورزشگاه‌ها در ایران را منع نمی‌کند، اما در سال‌های اخیر فقط در موارد محدودی به زنان اجازه داده شده که برای تماشای فوتبال یا سایر رشته‌های ورزشی مردان وارد ورزشگاه شوند.
این ممنوعیت در چند دهه اخیر به شدت اجرا شده و روحانیون ادعا می‌کنند که محیط به شدت مردانه ورزشگاه‌ها برای حضور زنان مناسب نیست.
در حالی که قرار است بازی هفته آینده با حضور تماشاگران زن انجام شود، مخالفت‌ها در حکومت جمهوری اسلامی هم‌چنان ادامه دارد.
از جمله محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور ایران، روز شنبه ششم مهرماه از دخالت فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، در موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران انتقاد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر