ایران نیوز

یکشنبه، مهر ۲۱، ۱۳۹۸

رئیس مشترک HDP:حکومت برای تداوم اقتدار سیاسی خود جنگ شرق فرات را آغاز کرده است

سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با اشاره به عملیات های ارتش ترکیه در شمال سوریه عنوان کرد: حکومت برای تداوم اقتدار سیاسی خود جنگ شرق فرات را آغاز کرده است.

سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در مصاحبه مطبوعاتی به همراه اعضای شورای مرکزی و نمایندگان پارلمان این حزب در مقابل ساختمان HDP در بشیکتاش استانبول با اشاره به عملیات های ارتش ترکیه در شمال سوریه عنوان کرد: «اکنون اگر بتوانیم این حملات را متوقف کنیم، بزرگترین اقدام برای صلح 100 سال اخیر را انجام داده ایم. آن ها {اشاره به نیروهای کرد سوریه} این کشور را از بزرگترین تهدید نجات دادند و ما دینمان را اینگونه ادا می کنیم. کسانی که در آن جا داعش را متوقف کرده اند لطف بزرگی در حق این دنیا و کشور ما کرده اند. اکنون نیز به دنبال یک سناریو نامعلومی که مشخص نیست چه چیزی در پی خواهد داشت جان دوباره به داعش می بخشند. آیا مبارزه با ترور این است؟ دیگر هیچ کس این دروغ ها را باور نمی کنند».
به نوشته روزنامه ینی یاشام، تملی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «به همین دلیل امروزه مخالفت با جنگ به معنی حمایت از امنیت خودمان است. سوروچ را فراموش نکنید. قتل عام 10 اکتبر را فراموش نکنید. این اقتدار سیاسی برای باز کردن راه داعش دست به یک اقدام اشغالگرایانه زده و جنگ را آغاز کردند. بیش از 100 هزار انسان آواره شده اند. در عفرین 180 هزار انسان آواره شدند. به عفرین نگاه کنید، دیگر هیچ آرامشی در آنجا وجود ندارد. عفرین توسط یک گروهک اداره می شود».
تملی افزود: «در چهار سال اخیر از این مناطق {شرق فرات} حتی یک حمله به کشورمان صورت نگرفته است. یک سنگ کوچک به این سوی مرزهای پرتاب نشده است. ولی زمانی که کنترل آن مناطق در دست داعش بود در هر کجای کشورمان بمب منفجر می شد. در حالی که امنیت مرزها تأمین شده است چرا دست به چنین اقدامی می زنید؟ نیتتان چیست؟ ما نیت شما را می دانیم. ماندن یک روز بیشتر در اقتدار سیاسی. انتخابات 31 مارس را از دست داده اید. برای ماندن در اقتدار سیاسی این جنگ را آغاز کردید»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر