ایران نیوز

یکشنبه، تیر ۱۹، ۱۴۰۱

آمار روزانه جان‌باختگان کرونا در ایران بار دیگر دو رقمی شد


 
وزارت بهداشت ایران روز یک‌شنبه، ۱۹ تیر از دو رقمی شدن دوباره آمار کرونا پس از چند ماه فروکش کردن این بیماری در کشور خبر داد.

بر اساس گزارش این وزارتخانه در یک شبانه‌روز گذشته، ۱۰ نفر در ایران بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند و در همین مدت، ۲ هزار و ۳۷۵ مورد جدید ابتلا در کشور شناسایی شده‌ است.

این آمار در حالی منتشر می‌شود که پیشتر برخی منابع مستقل از جمله مسئولان سازمان نظام پزشکی، آمار واقعی کرونا در ایران را سه تا چهار برابر آمار واقعی اعلام کرده بودند.

در روزهای گذشته برخی مقامات وزارت بهداشت ایران از جمله معاون درمان این وزارتخانه از احتمال دو رقمی شدن مرگ‌‌‌ومیر روزانه بر اثر شیوع زیرسویه «بی‌اِی۵» در هفته‌های آینده خبر داده‌اند.

افزایش دوباره آمار ابتلا به کرونا در ایران در حالی رخ می‌دهد که در آستانه تعطیلات مذهبی پیش رو، احتمال می‌رود که سفرهای زیارتی ایرانیان به زیارتگاه‌های شیعی در عراق افزایش ‌یابد. در همین حال مسعود یونسیان، دبیر کمیته ایمن‌شناسی ستاد کرونا با اشاره به روند «صعودی» کرونا در عراق درباره سفر به این کشور هشدار داده بود.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت ایران از زمان همه‌گیری کرونا در کشور حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مبتلا به کرونا شناسایی شده و ۱۴۱ هزار و ۴۳۹ نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر