ایران نیوز

جمعه، فروردین ۰۴، ۱۴۰۲

حمله دوباره نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی به مواضع آمریکا در سوریه تلفاتی در پی نداشت

 


عصر روز جمعه چهارم فروردین‌ماه، آمریکا اعلام کرد که یک‌بار دیگر به مواضعش در سوریه حمله موشکی شده، اما تلفاتی در پی نداشته‌است.

این دومین حمله‌ای است که از روز پنج‌شنبه، به‌ضد نیروهای ایالات متحده مستقر در سوریه انجام می‌گیرد.

در پی حمله نخست، نیروهای آمرکایی به مناطقی در دیرالزور حمله کردند که یازده کشته در پی داشت.

افراد کشته‌شده، جنگجویان نیابتی جمهوری اسلامی ایران بودند که شش تن از آن‌ها در حمله به یک انبار در دیرالزور، دو تن دیگر در نتیجه حملاتی در صحرای المیادین و سه تن نیز در نزدیکی ال‌بوکمال، کشته شدند.

در پی ادامه‌یافتن حمله‌ به محل استقرار نظامیان آمریکا در سوریه، جان کربی، سخن‌گوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، با «خطرناک» خواندن شرایط، اظهار کرد: واشنگتن برای حفاظت از کارکنان و تجهیزات نظامی‌ ایالات متحده، همه تلاش خود را به‌کار می‌گیرد.

ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام، سرفرماندهی مرکزی ایالات متحده، نیز پیش از این حمله گفته‌بود: ما همواره همه اقدامات لازم را برای دفاع از مردم خود انجام می‌دهیم و همیشه در هر زمان و مکانی که انتخاب کنیم، پاسخ خواهیم داد. 

  ایالات متحده به‌عنوان بخشی از ائتلاف بین‌‍المللی که با بقایای داعش، گروه خودخوانده با نام «خلافت اسلامی» مبارزه می‌کند، حدود ۹۰۰ سرباز را در پایگاه‌ها و پست‌های شمال شرقی سوریه مستقر کرده‌است.

در سوی دیگر، شبه‌نظامیان مورد پشتیبانی ایران نیز در سراسر سوریه، به‌ویژه در اطراف مرز با عراق و جنوب و غرب رود فرات در استان دیرالزور، جایی که تازه‌ترین حملات آمریکا در آن انجام شد، حضوری پررنگ دارند.

جمهوری اسلامی ایران، متحد کلیدی دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، می‌گوید که نیروهای خود را به‌دعوت دمشق و تنها به‌عنوان مشاور در سوریه مستقر کرده‌است.

این در حالی است که شماری از فرماندهان ارشد سپاه پیش‌تر نقش عملی سپاه را در خاموش کردن اعتراضات مردمی سوریه {از طریق سرکوب} تایید کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر