ایران نیوز

سه‌شنبه، فروردین ۲۸، ۱۴۰۳

ارتش اسرائیل به حکومت ایران هشدار داد که "جان سالم به درنخواهد برد"


 سخنگوی ارتش اسرائیل، دانیل هاگاری، در کنار یکی از موشک های ساقط شدۀ سپاه پاسداران که با پانصد کیلوگرم کلاهک انفجاری به روی اسرائیل پرتاب شده بود عکس گرفته و با انتشار آن در شبکۀ "ایکس" نوشته است که جمهوری اسلامی ایران "جان سالم به در نخواهد برد."  

رادیو دولتی اسرائیل در گزارشی اعلام کرد که از دیروز دوشنبه پانزدهم آوریل بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، از پاسخگویی به تماس های تلفنی برخی رهبران جهان از جمله نخست وزیر انگلستان دربارۀ ایران خودداری کرده است. قرار بود نخست وزیر بریتانیا، امروز با نخست وزیر اسرائیل گفتگو و او را به خودداری از حمله به ایران فرابخواند.

کابینۀ جنگی اسرائیل هم اکنون سرگرم تصمیم‌گیری دربارۀ نحوۀ پاسخگویی به حملۀ سیزدۀ آوریل سپاه پاسداران است. سخنگوی ارتش اسرائیل، دانیل هاگاری، در کنار یکی از موشک های ساقط شدۀ سپاه پاسداران که با پانصد کیلوگرم کلاهک انفجاری به روی اسرائیل پرتاب شده بود عکس گرفته و با انتشار آن در شبکۀ "ایکس" نوشته است که جمهوری اسلامی ایران "جان سالم به در نخواهد برد."  

وزیر امور خارجۀ آلمان نیز امروز گفت که قصد دارد به اسرائیل برود و ضمن ابراز همبستگی کامل آلمان با اسرائیل از این کشور بخواهد که از خود خویشتنداری نشان داده و از پاسخ نظامی به حملۀ ایران پرهیز کند.  همزمان خبرگزاری‌ها اعلام کردند که به درخواست ابراهیم رئیسی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در گفتگوی تلفنی با همتای ایرانی خود، اسرائیل و ایران را به خویشتنداری فراخوانده و نسبت به نتایج فارجعه‌بار تنش و درگیری جدید در منطقه هشدار داده است.

در بیانیه‌ای که کاخ کرملین به این مناسبت منتشر کرد آمده است که پوتین ابراز امیدواری کرده که ایران و اسرائیل از خود خویشتنداری عاقلانه نشان دهند و از دور جدید درگیری‌ها در منطقه که نتایج فاجعه‌باری خواهند داشت، پرهیز کنند.

رسانه های اسرائیل نوشتند که وزیر امور خارجۀ این کشور به سی و دو تن از همتایان خارجی خود دربارۀ ایران نامه نوشته است و وزارت امور خارجۀ اسرائیل سرگرم تماس‌گیری با بسیاری از وزارتخانه‌های امور خارجۀ کشورهای جهان است. اسرائیل همچنین اعلام کرد که یکی از فرماندهان ارشد نظامی حزب‌الله لبنان، به نام اسماعیل یوسف‌باز، را در جنوب این کشور کشته است.  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر