ایران نیوز

چهارشنبه، فروردین ۲۹، ۱۴۰۳

سنندج‌؛ تشدید فشارها بر دانشجویان زن دانشگاه کُردستان


 
طی روزهای اخیر و با آغاز سال جدید خورشیدی، فشارهای حراست دانشگاه کُردستان در سنندج (سنه) بر دانشجویان زن این دانشگاه بدلیل آنچه عدم اتخاذ پوشش مناسب توسط دانشجویان به آنان عنوان می‌شود به‌شدت افزایش یافته است.

براساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، طی روزهای اخیر فشارهای حراست مبنی بر کنترل پوشش دانشجویان زن دانشگاه کُردستان تشدید شده است بطوریکه شمار زیادی از دانشجویان این دانشگاه با تذکرهای مکرر انتظامات دانشگاه مواجه شده‌اند.

به گفته منابع آگاه، تعدادی از این دانشجویان به ضبط کارت دانشجویی و درنتیجه آن عدم برخورداری از امکانات آموزشی تهدید شده‌اند، و حتی بابت حضور در محوطه خوابگاه که کاملاً از لحاظ جنسیتی محیطی تفکیک شده است نیز با هشدار سرپرستهای خوابگاه در خصوص "عدم رعایت حجاب اجباری" در این محیط و دخالتشان در امور شخصی‌ دانشجویان روبرو هستند.

قابل ذکر است است که، طی جنبش ژن، ژیان، ئازادی و نقش پررنگ دانشجویان دانشگاه کُردستان و با انتساب حامد قادرزاده بعنوان رئیس جدید دانشگاه کُردستان، فشارهای امنیتی و کنترل پوشش دانشجویان به شیوه چشمگیری افزایش یافته بود و براساس گزارشها طی روزهای اخیر این فشارها بیش از پیش نیز بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر