ایران نیوز

چهارشنبه، فروردین ۲۹، ۱۴۰۳

"سیما شین" : ایران به اسرائیل اعلان جنگ کرده و اسرائیل قطعاً به حملۀ ایران پاسخ می‌دهد

 


"سیما شین"، عضو پیشین سرویس‌های اطلاعات خارجی اسرائیل، موساد، و سرپرست تحقیق دربارۀ ایران در مؤسسۀ مطالعات امنیت ملی دانشگاه تل‌آویو در گفتگو با هفته‌نامۀ فرانسوی لوپوئن گفته است که جمهوری اسلامی ایران با حملۀ سیزدهم آوریل خود به اسرائیل به این کشور اعلام جنگ کرده و اسرائیل نمی‌تواند به این حمله پاسخ ندهد و طوری رفتار کند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.


در این مصاحبه جانشین پیشین مدیر شورای امنیت ملی اسرائیل و وزارت امور راهبردی این کشور، گفته است : "احساس من این است که حکومت ایران تصمیم گرفته وارد جنگ با اسرائیل شود." اما، خانم "سیما شین" تصریح کرده است که جمهوری اسلامی ایران خوب اوضاع دقیق کشور را در زمان تصمیم‌گیری خود در نظر نگرفته است.

"سیما شین" حملۀ سیزدهم آوریل ایران را دومین مرحله از حملات این کشور به اسرائیل خوانده و افزوده است که اولین مرحله، حمله هفتم اکتبر حماس و سپس حملات دیگر نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی، از حزب الله لبنان تا حوثی‌های یمن و شبه نظامیان شیعه عراق، بوده است. تمام این نیروها، به گفتۀ "سیما شین"، تحت هدایت حکومت ایران به اسرائیل از هر طرف حمله کرده‌اند. با این حال، به گفتۀ کارشناس ارشد اطلاعاتی اسرائیل، جمهوری اسلامی از این پس تصمیم گرفته که مستقیماً ایران را هدف حمله قرار دهد و آینده نشان خواهد داد که رهبران ایران مرتکب خطای محاسبه شدند.

"سیما شین" با اشاره به گستردگی حملۀ موشکی و پهپادی ایران گفته است : شکی نیست که رهبران تهران قصد داشتند که خرابی های بسیاری در اسرائیل به بار آورند و آنها تصور نمی کردند که همۀ موشک‌ها و پهپادهای آنان پس از پرتاب شدن رهگیری و منهدم شوند.

به گفتۀ "سیما شین" با حملۀ سیزدهم آوریل، کشورهای منطقه و جهان به خطرات جمهوری اسلامی برای ثبات خاورمیانه پی بردند و اکنون مسئله اصلی این است که آیا در آستانۀ جنگی تمام عیار در منطقه هستیم یا نه.
"سیما شین" سپس ابراز اطمینان کرده است که اسرائیل به حملۀ سیزدهم آوریل حکومت ایران به اشکال مختلف و با استفاده از انواع گزینه‌ها پاسخ خواهد داد.

او گفته است که کابینۀ جنگی اسرائیل تصمیم به پاسخگویی گرفته و هیچ بدیل و جایگزین دیگری برای این پاسخگویی وجود ندارد. به گفتۀ او بعد از حملۀ ایران، اسرائیل نمی‌تواند چشمان خود را ببندد و بگوید هیچ اتفاقی نیفتاده است.

"سیما شین" گفته است که تا حال سابقه نداشته است که یک کشوری ناگهان با پرتاب بیش از سیصد موشک و پهپاد یک کشور دیگر را هدف حمله قرار بدهد.

"سیما شین" در پایان گفته است که بعد از حملۀ سیزدهم آوریل، آن که منزوی است حکومت ایران است نه اسرائیل. به گفتۀ او جمهوری اسلامی منفور همۀ کشورهای منطقه است و همه نیز از آن می‌ترسند و پی بردند که چگونه جمهوری اسلامی رفتار می‌کند هنگامی که قصد حمله به کشوری را داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر