ایران نیوز

چهارشنبه، فروردین ۲۹، ۱۴۰۳

برادر فاطمه سپهری از «شکنجه روانی» خواهرش در زندان خبر داد


 
اصغر سپهری، برادر فاطمه سپهری زندانی سیاسی، از «شکنجه روانی» خواهرش در زندان و «بازجویی» او توسط یک «بازجو-روانشناس» خبر داده است.

فاطمه سپهری از جمله امضاکنندگان نامهٔ درخواست استعفای رهبر جمهوری اسلامی است که ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در ابتدای اعتراضات سراسری «زن، زندگی، آزادی» توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شد.

شعبه یک دادگاه انقلاب مشهد سپهری را به اتهام «همکاری با دول متخاصم»، «اجتماع و تبانی»، «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» به ۱۸ سال حبس محکوم کرد، و این حکم توسط دادگاه تجدیدنظر عیناً تأیید شد.

بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ده سال حبس برای او قابل اجرا خواهد بود.


اصغر سپهری در شبکه ایکس نوشته که روزسه‌شنبه ۲۸ فروردین، فاطمه سپهری از درون زندان وکیل‌آباد مشهد به «جلسه‌ای مجازی برده شد و فردی که خود را روانشناس قوه‌قضائیه معرفی کرد از خواهرم سؤالاتی خصوصی و از دوران کودکی پرسیده» است.

او به نقل از خانم سپهری نوشته که «خواهرم به او گفته که تاکنون جمهوری اسلامی بازجو خبرنگار می‌فرستاد و حالا بازجو روانشناس فرستاده است.»

بر اساس این گزارش، پس از این جلسه نیم ساعته، حال فاطمه سپهری «بد» شده و به بهداری زندان منتقل شده است.

به نوشته اسغر سپهری، «جمهوری اسلامی توسط عوامل‌اش، همچون علی‌سلیمانی‌مارشک، بازپرس شعبه ۹۰۳، خواهرم را شکنجه روانی می‌کند.»

فاطمه سپهری یکی از مخالفان سرسخت جمهوری اسلامی و رهبری علی خامنه‌ای است. او در یکی از آخرین موضع‌گیری‌های خود در ویدئویی از بیمارستان که مهرماه منتشر شد گفته بود که خاورمیانه از زمان روی کار آمدن جمهوری اسلامی «روی آرامش ندیده» و امیدوار است پرونده حکومت ایران «در طوفان الاقصی که راه انداخته بسته شود»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر