ایران نیوز

پنجشنبه، فروردین ۳۰، ۱۴۰۳

راسک؛ بازداشت دو شهروند بلوچ توسط نیروهای امنیتی


 
دو طلبه بلوچ با هویت سعید زرنما و حافظ نوح کوهی، توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران در شهر راسک از توابع استان سیستان و بلوچستان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

براساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، شامگاه روز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ (۱۷ آوریل ۲۰۲۴)، سعید زرنما، ۲۶ ساله و اهل روستای گزدان از توابع راسک و از طلاب مدرسه دینی عربیه تعلیم القرآن شهر پیشین، توسط نیروهای اداره اطلاعات این شهرستان و بدون ارائه هیچگونه برگه قضایی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد.

به نوشته مجموعه خبری حال وش، این شهروند در مسیر بازگشت به روستا در چند کیلومتری شهر پیشین توسط نیروهای امنیتی لباس شخصی اداره اطلاعات شهرستان راسک زیر گرفته شده و پس از ضرب و شتم توسط سرنشینان خودرو بازداشت شده است.

همچنین، روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین (۱۶ آوریل)، حافظ نوح کوهی، ۲۵ ساله، پس از انتشار ویدئویی در اسفندماه ۱۴۰۲ از تداوم بازداشت و بی‌خبری چهار ماهه از وضعیت پدرش، مولوی فضل الرحمان کوهی در زندان وکیل‌آباد مشهد، توسط اطلاعات سپاه راسک احضار و بازداشت شد.

تا زمان تنظیم این گزارش، اطلاع دقیقی از دلایل بازداشت، اتهامات وارده و سرنوشت این دو شهروند بلوچ در دسترس نیست و پیگیریهای خانواده جهت اطلاع از سرنوشتشان بی‌نتیجه مانده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر