ایران نیوز

چهارشنبه، فروردین ۲۹، ۱۴۰۳

زندان مرکزی ارومیه؛ حسن عمرپور دست به اعتصاب غذا زد


 
حسن عمرپور، زندانی سیاسی کُرد اهل ارومیه که دوره محکومیت حبس خود را در زندان مرکزی این شهر سپری می‌کند، در اعتراض به وضعیت پرونده خود و اهانت دادستان ارومیه به خانواده‌اش، از چهار روز پیش دست به اعتصاب غذا زده و به سلول انفرادی منتقل شده است.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، از روز یکشنبه ٢٦ فروردین‌ ماه ۱۴۰۳ (١٣ آوریل ٢٠٢٤)، حسن عمرپور، ٢٩ ساله، زندانی سیاسی کُرد و محبوس در زندان مرکزی ارومیه، دست به اعتصاب إذا زده و همان روز به سلول انفرادی منتقل شده است.

به گفته منابع مطلع، این زندانی کُرد در چهار روز گذشته از تمامی حقوق ابتدایی خود از جمله تماس تلفنی و ملاقات حضوری به دستور رئیس زندان مرکزی ارومیه محروم شده است.

اخیراً خانواده‌ حسن عمرپور پس از درخواست مرخصی فرزندشان از دادستانی ارومیه، توسط حسن مجیدی، دادستان مورد اهانت و بی‌احترامی قرار گرفتند و این زندانی به نشانه اعتراض به برخورد توهین‌آمیز دادستان با خانواده‌اش و همچنین اعتراض به وضعیت پرونده خود دست به اعتصاب غذا زده است.

حسن عمرپور، اسفند ماه ۱۴۰۱ توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی نجف‌زاده به اتهام "مشارکت در همکاری اطلاعاتی و جاسوسی به نفع اسرائیل" به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد.

حسن عمرپور در فاصله زمانی بین پاییز ۱۴۰۰ تا فروردین ۱۴۰۱، همراه با ۹ شهروند دیگر با اتهامات مشابه بازداشت شدند. آن‌ها به مدت چند ماه در سلول‌های انفرادی تحت شکنجه قرار گرفتند.

قابل ذکر است که، چهار تن از هم‌پرونده‌های این زندانی به نام‌های نسیم نمازی، وفا هناره، آرام عمری بردیانی و رحمان پرحازو که به اعدام محکوم شده بودند، روز ۸ دی ۱۴۰۲ در زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر