ایران نیوز

چهارشنبه، اردیبهشت ۰۵، ۱۴۰۳

انتقاد فعالان سیاسی‌ مدنی از «لشکرکشی» علیه زنان و «کوبیدن بر طبل جنگ با مردم»

 


با ادامه اعمال خشونت‌های علنی علیه زنان در ایران بر سر تحمیل حجاب اجباری، شماری از فعالان سیاسی مدنی که برخی از آنها در حال حاضر در زندان به سر می‌برند، در بیانیه‌ای مشترک، آنچه را «لشکرکشی حکومت» علیه زنان نامیدند، محکوم کردند.


در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار رادیو فردا قرار گرفته، تأکید شده که مردم ایران با این «بگیر و ببندها» و «سرکوب‌ها» دست از تلاش برای رهایی برنخواهند داشت.

در این بیانیه همچنین آمده «استانداردهای دوگانه و تعارض‌های آشکار» جمهوری اسلامی «در قبال حجاب اجباری در عرصه‌های سیاسی، آشکارا نشان‌دهنده‌ استفاده‌ ابزاری از حجاب اجباری و سماجت‌ورزی خصمانه بر یکسان‌سازی سبک زندگی افراد و تداوم نمایش شوم سوءاستفاده از قوای قهریه برای ارعاب حداکثری مردم و کنشگران است.»

مقامات جمهوری اسلامی با هدف بازگرداندن گشت ارشاد به خیابان‌های ایران، از روز شنبه ۲۵ فروردین برخورد خشن با شهروندان را دوباره آغاز کرده‌اند.

این برنامه «طرح نور» نام گرفته و در جریان آن، خیابان‌های تهران و شهرهای مختلف کشور شاهد خشونت بی‌سابقه نیروهای انتظامی و لباس‌شخصی با زنان و دختران بوده است و بسیاری از آن‌ها پس از ضرب‌وشتم با ون‌های پلیس به بازداشتگاه‌ها برده شده‌اند.

باوجود بالا گرفتن واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی به موج تازه خشونت مأموران گشت ارشاد در جریان بازداشت زنانی که حجاب اجباری را رعایت نمی‌کنند، فرماندهی انتظامی کشور اعلام کرده اجرای طرح موسوم به «نور» تداوم خواهد داشت.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر