ایران نیوز

پنجشنبه، فروردین ۳۰، ۱۴۰۳

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کردند

 


ایالات متحده و بریتانیا روز پنج‌شنبه دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند.

این تحریم‌ها در حالی اعلام می‌شود که نگرانی در مورد اینکه حمله بی‌سابقه تهران به اسرائیل بتواند به گسترش دامنه درگیری‌ها در خاورمیانه بیانجامد، رو به افزایش است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، ۱۶ فرد و دو نهاد در ایران که موتورهای پهپادهای مورد استفاده در حمله ۲۵ فروردین به اسرائیل را تولید می‌کنند، هدف تحریم قرار داد.

علاوه بر این، بریتانیا چندین سازمان نظامی، اشخاص و نهادهای ایرانی دخیل در صنایع پهپاد و موشک‌های بالیستیک ایران را هدف تحریم قرار داده است.

جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما به استفاده از اختیارات تحریمی خود برای مقابله با ایران، با اقدامات بیشتر در روزها و هفته‌های آینده ادامه خواهیم داد».

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات آمریکایی در اوایل هفته جاری هشدار دادند که در حال آماده‌سازی تحریم‌های جدید در پاسخ به فعالیت‌های ایران در منطقه و جلوگیری از حملات آینده هستند.

قانون‌گذاران در کنگره آمریکا نیز به سرعت برای وضع قوانینی که جمهوری اسلامی و رهبران آن را مجازات مالی کند، فشار می‌آورند.

رهبران اتحادیه اروپا نیز روز چهارشنبه متعهد شدند که تحریم‌ها علیه ایران را افزایش دهند و تحویل پهپاد و موشک ایران به گروه‌های نیابتی در غزه، یمن و لبنان را هدف قرار دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر