ایران نیوز

پنجشنبه، فروردین ۳۰، ۱۴۰۳

صدیقه وسمقی بدون حجاب اجباری به بیمارستان اعزام شد


 
حساب کاربری صدیقه وسمقی در اینستاگرام، از اعزام این اسلام‌شناس و تحلیل‌گر منتقد جمهوری اسلامی بدون روسری به بیمارستان فارابی خبر داد.


بر اساس این گزارش، خانم وسمقی ۲۷ فروردین بدون روسری، همراه با سه مأمور (یک زن و دو مرد) برای معاینه چشم‌هایش به بیمارستان فارابی اعزام شد.

او پیش از این «به خاطر سر نکردن روسری و شال از اعزام به بهداری اوین و یا بیمارستان در بیرون از زندان منع» و از ملاقات با خانواده‌اش نیز محروم شده بود.

صدیقه وسمقی ۲۶ اسفندماه پارسال توسط مأموران امنیتی جمهوری اسلامی در خانه‌اش در تهران بازداشت شد و یکی از اتهامات او «حضور بدون حجاب شرعی در ملأعام است».

خانم وسمقی اعلام کرده که «حجاب تحمیلی جمهوری اسلامی را حجاب شرعی» نمی‌داند و «حجاب اجباری یک بازی سیاسی بیهوده است که زنان با مقاومت خود به این بازی پایان خواهند داد».

حساب کاربری این پژوهشگر دینی نوشته که پزشکان بیمارستان فارابی حدود سه ساعت معاینات و آزمایش‌هایی روی شبکیه، قرنیه چشم او انجام دادند و نتایج نهایی بررسی‌های آنها به بهداری زندان اوین ارائه شد تا به پزشکی قانونی نیز ارسال شود.

قرار است این مراجع در مورد عدم تحمل کیفر خانم وسمقی اظهار نظر کنند.

پیش از این نیز مقام‌های زندان اوین، پس از مدتی مقاومت، سرانجام نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی را که از پوشیدن حجاب اجباری خودداری می‌کرد، بدون روسری به بیمارستان منتقل کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر