ایران نیوز

چهارشنبه، فروردین ۲۹، ۱۴۰۳

اسکای نیوز: اگر یک موشک بالستیک ایران به مراکز پرجمعیت اسرائیل می‌خورد، ویرانگر بود


 
یک خبرنگار شبکه تلویزیونی «اسکای‌نیوز» بریتانیا که از لاشه‌های موشک‌های پرتاب‌شده ایران به خاک اسرائیل بازدید کرده، می‌گوید ادعای جمهوری اسلامی که حمله‌اش نمادین بوده، «پوچ» به نظر می‌رسد، «زیرا اگر یکی از آن موشک‌های بالستیک به مراکز پرجمعیت اسرائیل می‌رسید، ویرانگر بود».

دومینیک واگورن در گزارش خود که روز سه‌شنبه منتشر شد، نوشته است: «هنگامی که اولین تصاویر از موشک‌های ساقط‌شده ایران در صبح یکشنبه منتشر شد، واقعی به نظر نمی‌رسید. حتی پیتر لرنر، سخنگوی باتجربه ارتش، هم فریب خورد. او به اسکای نیوز گفت: فکر می‌کردم این خبر جعلی است».

به گفته این گزارشگر، استوانه‌های باقی‌مانده از موشک‌های ساقط‌شده ایران که در بحرالمیت و دیگر نقاط اسرائیل پراکنده شده‌اند، «بیش از آن عظیم بودند که واقعی باشند. ما آن‌ها را پشت کامیون‌هایی که در تهران رژه می‌رفتند دیده بودیم، اما قبلاً شلیک نشده بودند».

دومینیک واگورن با اشاره به یکی از موشک‌ها به نام «عماد» که لاشه مخزن سوخت آن را در یکی از پایگاه‌های نظامی اسرائیل در نزدیکی ساحل مشاهده کرده، گفته که طول این موشک ۱۱ متر، برد آن ۱۶۰۰ کیلومتر، قدرت انفجاری‌اش معادل نیم تن مواد منفجره و میزان دقت آن ۱۰ متر است.

به گفته او، «با ایستادن در کنار آن، ناگهان این ادعا که حمله ایران به نوعی نمادین بوده است، پوچ به نظر می‌رسد. اگر یکی از آن موشک‌های بالستیک به مراکز پرجمعیت اسرائیل می‌خورد، ویرانگر بود».

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، با نشان دادن این موشک به خبرنگاران گفت که این حمله بدون پاسخ نخواهد ماند.

او اظهار داشت: «شلیک ۱۱۰ موشک بالستیک مستقیماً به سوی اسرائیل بی‌پاسخ نخواهد ماند، ما پاسخ خواهیم داد، در زمان خود، در جای خود، به شیوه‌ای که انتخاب خواهیم کرد».

به گفته گزارشگر اسکای نیوز، ساعات آینده می‌تواند نشان دهد که آیا خاورمیانه وارد یک جنگ گسترده خواهد شد یا خیر.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر