ایران نیوز

سه‌شنبه، خرداد ۱۶، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان ,داعش وعراق

کوردانه:سرتیترخبرها:کشته شدن دهها تروریست داعش در حویجه و موصل,اعلام هویت دو تن از عاملان حمله لندن,دستگیری یک تروریست ارشد در بغداد,پیدا شدن 5 جسد افراد کشته شده توسط حشدالشعبی,آزادسازی شش روستای دیگر توسط نیروهای عراقی,العبادی: نیروهایمان خارج از مرزهای عراق فدرال نمی جنگند,برگزاری جلسه هفتگی نیروهای ائتلاف با وزارت پیشمرگه, سرنگونی بالگرد نظامی ترکیه توسط گریلاهای پ.ک.ک,دیدار مسرور بارزانی با معاون سفیر استرالیا در عراق فدرال, 23 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش,عملیات آزاد سازی رقه آغاز شد,
 کشته و زخمی شدن دهها تروریست داعش در استان الانبار 

رسانه جنگ عراق فدرال با صدور بیانیه ایی اعلام داشت ؛ جنگنده های نیروی هوایی عراق فدرال یک تجمع تروریستهای داعش در منطقه لوتا در شمال دریاچه قادسیه در غرب استان الانبار را بمباران کردند.

در این بیانیه آمده است که تروریستهای مذکور قصد حمله به نیروهای عراقی در این منطقه را داشتند که در نتیجه این بمباران دهها نفر از آنان کشته و زخمی شده و تجهیزات فراوانی از آنان نیز منهدم گردید. 

عملیات آزاد سازی رقه آغاز شد 

مبارزان ارتش دموکراتیک سوریه با حمله به مناطقی در شرق و شمال شهر رقه، عملیات نهایی آزاد سازی این شهر را آغاز کردند.

به گزارش هاوار نیوز، مبارزان ارتش دموکراتیک سوریه عملیات آزاد سازی رقه، پایتخت خود خواندۀ دولت اسلامی عراق و شام (داعش)، را آغاز کردند.
این عملیات با حملۀ همزمان به بخش شرقی شهر رقه و یک پایگاه نظامی در حومۀ شمالی این شهر آغاز شد.
منابع نظامی ارتش دموکراتیک سوریه اعلام کردند به زودی بیانیه ای منتشر کرده و دربارۀ این عملیات اطلاع رسانی خواهند کرد.
در همین حال رامی عبدالرحمن رئیس سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه گفت: «عملیات صبح امروز آغاز شد.»

 23 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش 

نیروهای ائتلاف 23 حمله هوایی تازه را علیه مواضع تروریست های داعش در عراق فدرال و سوریه به انجام رساندند.
در بیانیه نیروهای ائتلاف آمده است ؛ جنگنده های ائتلاف 20 حمله هوایی را علیه مواضع تروریست ها در مناطق رقه ، البوکمال،طنف و دیرالزور به انجام رسانده اند.
همچنین در بیانیه ائتلاف آمده است که جنگنده های این ائتلاف 3 حمله هوایی را نیز در عراق فدرال علیه مواضع داعشی ها صورت داده اند که این حملات در موصل بوده اند. در این حملات علاوه برهدف قرار گرفتن چندین پایگاه تروریست ها دهها نفر از آنان نیز کشته و زخمی شده اند.


دیدار مسرور بارزانی با معاون سفیر استرالیا در عراق فدرال 

روز دوشنبه مشاور شورای امنیت اقلیم کوردستان با معاون سفیر استرالیا در عراق فدرال دیدار کرد.
روز دوشنبه مسرور بارزانی مشاور شورای امنیت اقلیم کوردستان با تیم ستاپلتون معاون سفیر استرالیا در عراق فدرال دیدار کرد و در این دیدار وضعیت سیاسی منطقه و آخرین پیشرفتهای به دست آمده در جنگ علیه داعش و روابط دو جانبه اقلیم کوردستان و استرالیا مورد بحث و بررسی قرار داده شدند.
در بخش دیگری از این جلسه به موضوع حضور استرالیا در جنگ علیه داعش، کمک و حمایت این کشور به نیروهای پیشمرگه پرداخته شد و مسرور بارزانی نیز بخاطر کمک استرالیا به نیروهای پیشمرگه از مردم و حکومت استرالیا   تقدیر و تشکر کردند.
معاون سفیر استرالیا در عراق فدرال ضمن اشاره به قهرمانی و فداکاری پیشمرگه‌ها در جنگ علیه داعش این فداکاری پیشمرگه‌ها را ارزشمند دانست و اعلام کرد:" پیشمرگه‌ها در جهان با قهرمانی خود معروف شدند نمی توان نقش پیشمرگه ها را در شکست داعش نادیده گرفت."
در بخش دیگری از دیدار، طرفین بر حل مشکلات منطقه و به خصوص عراق فدرال براساس  رعایت حقوق بشر و حقوق اقلیتهای تاکید کردند  تا از این طریق اطمینان، اعتماد و صلح  در منطقه برقرار شود و زمینه بروز افکار افراطی در منطقه برداشته شود.

 سرنگونی بالگرد نظامی ترکیه توسط گریلاهای پ.ک.ک 

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق با صدور اطلاعیەای از تدوام حملات گریلاهای خود بە ارتش ترکیە در شمال کوردستان خبر دادە است. در اطلاعیە آمدە است:
"ساعت ۲ روز ۴ ژوئن یگانی از گریلاهای ما در درە اولوک منطقە کماح در ارزنگان –درسیم با نظامیان ترکیە درگیر شدند. از تعداد تلفات نظامیان رژیم ترکیە خبر موثقی کسب نشدە است. یکی از رفقای ما پس از مقاومتی قهرمانانە بە شهادت رسید.
 روز ۲ ژوئن نیروهای گریلا یک بالگرد ارتش ترکیە از نوع سیکورسکی را در منطقە قسلە حومە درسیم کە درصدد پیادەنمودن نظامیان بود هدف قرار داده و سرنگون کردند.
ارتش ترکیە از چهارم ژوئن در این منطقە تحرکات وسیعی را به وسیلە نیروهای ویژە در این منطقە آغاز کرد. نیروهای گریلا این تحرکات را شناسایی و بە آنان حملە کردند. در این حملات ۴ نظامی ترکیە کشتە و دو تن هم زخمی شدند. ارتش ترکیە از این منطقە عقب نشینی کرد و منطقە را آماج حملات خمپارەای و توپخانە قرار داد.
ارتش ترکیە روز سوم ژوئن یک خانوادە را حین عبور از مرز در منطقە قلابان شرنخ هدف شلیک گلولە قرار دادند. در این حملە پنج تن زخمی شدند. یکی از زخمیها کودک است. نیروهای گریلا در این منطقە بە نظامیان ترکیە پاسخ دادە، خانوادە مذکور را از بە منطقە امن منتقل کردند.
هواپیماهای جنگندە رژیم ترکیە نیز روز ۴ ژوئن از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۳۰ منطقە لیلکان در عرصە خواکورک را بمباران کردند." 

برگزاری جلسه هفتگی نیروهای ائتلاف با وزارت پیشمرگه 

دیروز مورخ 5-6-2017 جلسه هفتگی وزارت پیشمرگه با نمایندگان ائتلاف بین المللی ضد داعش با سرپرستی کریم شنگالی وزیر موقت پیشمرگه و حضور سربست لزگین معاون وزارت پیشمرگه و ژنرال جباریاور منده مدیرکل وزارت پیشمرگه و نیز نمایندگان کشورهای ائتلاف بین المللی ضد داعش در دیوان وزارت پیشمرگه برگزار گردید.
همچنین سرلشکر جمال محمد فرماندهی ستاد وزارت پیشمرگه و معاونین فرماندهی ستاد و سرتیپ ستاد بختیار محمد مشاور وزارت پیشمرگه و تعدادی از مدیران بخشهای مختلف وزارت در این جلسه حضور داشتند.
در این جلسه گزارشهای مدیریتهای وزارت برای حاضرین قرائت شده و به آخرین تحولات جنگ علیه تروریستهای داعش و عملیات آزادسازی شهر موصل و محورهای جنگی در مرزهای اقلیم کوردستان اشاره گردید.
همچنین در این جلسه سربست لزگین که به عنوان جانشین انور حاجی عثمان معاون پیشین وزارت پیشمرگه منصوب شده است توسط وزیر موقت پیشمرگه به حاضرین در جلسه معرفی گردید.
در بخش دیگری از این جلسه به تحرکات تروریستهای داعش در منطقه حویجه اشاره گردیده و از این موضوع به عنوان تهدید از جانب تروریستهای داعش برای این مناطق یاد شد.

قابل ذکر است که درپایان این جلسه بار دیگر بر تداوم پروسه آموزش و مشق نظامی نیروهای پیشمرگه و تامین نیازمندیهای آنان توسط وزارت پیشمرگه و نیروهای ائتلاف تاکید گردید.

العبادی: نیروهایمان خارج از مرزهای عراق فدرال نمی جنگند 

نخست وزیر عراق فدرال تاکید کرد که کشورش نمی‌خواهد نیروهایش خارج از مرزها بجنگند.
در بیانیه رسمی دفتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق فدرال آمده است، حیدر العبادی عصر یکشنبه با گروهی از شخصیت‌های دینی از جمله مسئولان اداره اوقاف شیعه و سنی و شخصیت‌های دینی دیگر دیدار کرد و حلول ماه مبارک رمضان را که وحدت و یکپارچگی را تقویت می‌کند تبریک گفت.
حیدر العبادی گفت : که دولتش تمایل ندارد که نیروهای عراقی خارج از مرزها بجنگند.
العبادی همچنین گفت: عراقی‌ها در زمینه مبارزه با تروریسم با هم یکپارچه شده و در این زمینه پیروز شدند. پیروزی‌های زیادی به دست آوردیم و در دروازه‌های پیروزی نهایی هستیم. وی افزود: ما نمی‌خواهیم نیروها و فرزندانمان در خارج از مرزهای کشور بجنگند و نمی‌خواهیم امنیت کشور متزلزل شود قانون اساسی ما این اجازه را نمی‌دهد.
در ژوئیه ۲۰۱۴ میلادی شبه نظامیان حشد شعبی به عنوان شبه‌نظامیان شیعی وابسته به دولت برای مبارزه با داعش تاسیس شد. تاسیس این گروه در پاسخ به دعوت آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع شیعه بود.

این اظهارات العبادی در واکنش به اظهارات ابومهدی مهندس، معاون رئیس هیئت حشد شعبی بود که تاکید کرده بود، نیروهای حشد شعبی تروریسم را در خارج از کشور عراق فدرال هدف قرار خواهند داد.

کارزار خشم فرات؛ ۴ روستای دیگر آزاد شدند 

مرحله چهارم کارزار خشم فرات درحالی ادامه دارد که مبارزان در روزهای اخیر تحرکات خود را افزایش داده و پیشروی‌های زیادی را در حومه رقا داشته‌اند.
مبارزان دیروز توانستند که همراه با آزادسازی شهرک قحطانیه در شمال غربی رقا، ۴ روستا را به محاصره خود درآورند. درگیری‌‌ها در تمام روز گذشته ادامه داشت و مبارزان توانستند تمامی این روستاها را آزاد کنند. اسامی این روستاها عدنانیه، بیر هاشم، سه‌گوره و ربیعه عنوان شده است که به‌طور کامل از وجود تروریستها پاکسازی شدند.
منابع میدانی از کشته شدن دستکم ۳۶ تروریست داعش در این چهار روستا خبر داده‌اند که جنازه ۲۰ تن از آنان در اختیار مبارزان است. این درگیری‌ها دیروز تا ساعات پایانی شب در روستاهای حاوی ‌هوا، ابو سوس و یاعروب نیز ادامه داشته است. انتظار می‌رود که در طول شب گذشته، کنترل این روستاها به دست مبارزان افتاده باشد.

آزادسازی شش روستای دیگر توسط نیروهای عراقی 

فرماندهی رسانه نیروهای عراقی اعلام داشت ؛ صبح امروز مورخ 6-6-2017 نیروهای عراقی عملیات نظامی وسیعی را برای کنترل کردن مناطق جنوبی شهر البعاج در غرب شهر موصل آغاز کردند.

همچنین اعلام گشته ؛که نیروهای عراقی در این عملیات توانستند 6 روستا را به نامهای وسمی ، مروکی ، طوال ، ام زباع ، ساده زبیع ، تل مسعده و مجمع الخباز سکنی را از اشغال تروریستهای داعش آزاد کنند.

پیدا شدن 5 جسد افراد کشته شده توسط حشدالشعبی

یکی از منابع امنیتی عراق فدرال آشکار ساخت پنج جسد که هنوز هویتشان مشخص نیست در منطقه برتله از توابع استان نینوا از سوی نیروهای عراق فدرال کشف و گفته می شود این افراد توسط شبه نظامیان حشد شعبی کشته شده اند.
یکی از منابع امنیتی در این باره  اعلام کرد:" 3 روز پیش نیروهای امنیتی عراق فدرال پنج جسد را در منطقه برتله در غرب موصل پیدا کردند اما هنوز هویت افراد کشته شده مشخص نیست ولی احتمال داده می شود که افراد کشته شده وابسته به داعش باشند و از سوی حشد شعبی کشته شده باشند."
این مسئول امنیتی در بخش دیگری اعلام کرده این اجساد را در حالی پیدا کردیم که دستها و چشمهای آنها بسته شده بود و جای گلوله در پیشانی آنها به چشم می خورد.

دستگیری یک تروریست ارشد در بغداد 

فرماندهی اطلاعات نظامی عراق فدرال با صدور بیانیه ایی اعلام داشت؛ نیروهای امنیتی عراق فدرال یک تروریست ارشد را در منطقه عامریه در غرب بغداد دستگیر کردند.
همچنین اعلام شده که تروریست مذکور براساس ماده 1/4 ترور و به اتهام برهم زدن امنیت ملی تحت پیگرد قانونی بوده است.

اعلام هویت دو تن از عاملان حمله لندن 

یکی از مهاجمان خرم بات ۲۷ ساله، متاهل و صاحب فرزند و نفر دوم راشد رضوان ۳۰ ساله معرفی شده است .
اسکاتلندیارد، پلیس بریتانیا، نام دو تن از عاملان حمله دو روز پیش لندن را اعلام کرد. هویت مهاجم سوم هنوز مشخص نشده است. یکی از آنها، خرم بات ۲۷ ساله، متاهل و صاحب فرزند معرفی شده که در منطقه بارکینگ در شرق لندن زندگی می‌کرده است.
اسکاتلندیارد روز دوشنبه ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) گفت که او برای ماموران پلیس و ام آی ۵، سازمان امنیت داخلی بریتانیا، شناخته شده بوده اما شواهدی وجود نداشته که نشان دهد ممکن است در تدارک یک حمله باشد.  نفر دوم راشد رضوان ۳۰ ساله معرفی شده که این لحظه اطلاعات بیشتری در مورد هویت او انتشار نیافته است. در عین حال، به نظر می رسد املای نام و نام خانوادگی او، به زبان فرانسوی باشد.
این دو نفر به همراه شخصی دیگر، در جریان حمله به ضرب گلوله پلیس کشته شدند. آنها که ظاهرا همراه خود جلیقه انفجاری داشتند، پس از زیرگرفتن مردم با ماشین، آنها را با چاقو مورد حمله قرار دادند.  همزمان پلیس اعلام کرده است که کلیه ۱۲ نفری که بعد از حمله بازداشت شده بودند بدون طرح اتهام آزاد شده اند. این هفت زن و پنج مرد روز یکشنبه در بارکینگ بازداشت شده بود.
این حمله در در نیمه شب شنبه ۳ ژوئن و در "لاندن بریج" و "بارو مارکت" رخ داد و به کشته شدن دست‌کم ۷ نفر زخمی شدن ۴۸ نفر منجر شد که حال ۲۱ نفر آنها وخیم اعلام شده است.  سازمان خدمات بهداشتی انگلستان اعلام کرده است که ۳۶ نفر از زخمی ها همچنان در بیمارستان بستری هستند که حال ۱۸ نفر آن وخیم است.

پلیس ساعاتی پیش خبر داده بود هویت سه فردی که دست به این اقدام زده بودند را مشخص کرده اما هنوز هویت سومین مهاجم اعلام نشده است

کشته شدن دهها تروریست داعش در حویجه و موصل 

رسانه جنگ عراق فدرال اعلام داشت؛ جنگنده های نیروی هوایی عراق فدرال به دنبال کسب اطلاعات دقیق از منابع اطلاعاتی چند پایگاه تروریستهای داعش در شهر حویجه را بمباران کردند.
براساس بیانیه صادر شده در این باره در نتیجه این حملات هوایی دهها تروریست داعش کشته و یک مقر و یک انبار اسلحه و مهمات تروریستها مورد هدف قرار گرفته و منهدم شده است.
همچنین جنگنده های عراقی چند حمله هوایی دیگر را در شهر موصل صورت داده اند که در نتیجه این حملات نیز یک انبار مهمات و اسلحه تروریستها در روستای زنازل در مسیر موصل به کسک مورد هدف قرار گرفته و منهدم شده است.
همچنین یک کارگاه ساخت بمب و گلوله خمپاره تروریستها در منطقه محلبیه منهدم شده و نیز 17 تروریست داعش کشته و 3 مقر آنان نیز هدف قرار گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر