ایران نیوز

دوشنبه، تیر ۲۶، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان ,داعش وعراق

کوردانه:سرتیترخبرها:داعش 12 سرکرده خود را در تلعفر اعدام کرد,حمله تروریستهای داعش به روستای عیون در منطقه حمرین, ابوبکر بغدادی کشته نشده, بمباران مواضع تروریستهای داعش در منطقه رطبه, محله یرموک رقا به‌تمامی آزاد شد, شهید شدن یک نیروی پیشمرگه در روستای زه‌رگه, 29 حمله هوایی جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش,نیروهای پیشمرگه کوردستان برای آغاز عملیات آزادسازی حویجه آماده اند
 نیروهای پیشمرگه کوردستان برای آغاز عملیات آزادسازی حویجه آماده اند 

فرمانده محور چهارم جنگی در جنوب استان کرکوک اعلام داشت ؛ نیروهای پیشمرگه کوردستان آماده آغاز عملیات آزادسازی شهر حویجه هستند و در این راستا برنامه های ویژه خود را دارند.
سرتیپ وستا رسول عمر فرمانده محور چهارم جنگی در جنوب استان کرکوک در این باره اعلام داشت؛ نیروهای پیشمرگه کوردستان برای این امر در آمادگی کامل می باشند و هرزمان نیروهای عراقی آماده شدند ما می توانیم این عملیات را آغاز کنیم .
وی افزود ؛ انجام این عملیات بدون حمایت نیروهای ائتلاف ممکن نیست زیرا به یک نیروی هوایی قوی برای این کار نیاز می باشد .
شهر حویجه یکی از مناطقی است که در سال 2014 توسط تروریستهای داعش اشغال شد و تاکنون در کنترل آنها می باشد .

 29 حمله هوایی جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش 

جنگنده های ائتلاف 29حمله هوایی جدید را علیه مواضع تروریست های داعش در عراق فدرال و سوریه به انجام رساندند.
براساس بیانیه نیروهای مشترک ائتلاف 7 سورتی از این حملات در عراق فدرال و 22 حمله نیز در سوریه صورت گرفته است.
در عراق فدرال مواضع تروریست ها در مناطق راوه و موصل ،القائم ، بیجی ، گیاره و کسک به انجام رسیده و در سوریه نیز پایگاههای تروریست ها در مناطق دیرالزور ، البوکمال، شدادی و رقا هدف قرار گرفته اند.
در این حملات تعداد زیادی خودروی نظامی و مقرات جنگی تروریست ها منهدم شده اند.


 شهید شدن یک نیروی پیشمرگه در روستای زه‌رگه 

لحظاتی پیش، محمد عمر خدر، یکی ازنیروهای پیشمرگه کوردستان در منطقه زه‌رگه با گلوله تک تیرانداز داعش شهید شد.
محمد عمر خدر، متولد سال 1978 اهل هولیر و پدر چهار فرزند در درگیری که بین نیروهای پیشمرگه و داعش صورت گرفته با گلوله تک تیرانداز داعش مورد هدف قرار گرفته و شهید شده است.
در طول دو ماه اخیر این دومین نیروی پیشمرگه می باشد که در روستای زه‌رگه واقع در جنوب دوزخورماتو مورد هدف تک تیراندازهای داعش قرار گرفته و شهید شده است چرا که قبلا نیز یکی دیگر از نیروهای پیشمرگه های کوردستان به این صورت شهید شده بود.

 محله یرموک رقا به‌تمامی آزاد شد 

شب گذشته مبارزان سوریه دمکراتیک توانسته‌اند محله یرموک در غرب شهر رقا را به تمامی کنترل نمایند. در آخرین درگیری‌های این شهر، دیروز ۲۸ تروریست داعش از پای درآمدند.
پیشروی مبارزان ق.س.د درحالی ادامه دارد که در هفته‌‌های گذشته نبرد سنگینی در محله یرموک در غرب این شهر آغاز شده بود. مبارزان ساعات پایانی روز گذشته موفق شدند پس از نبردی سنگین آخرین مقرهای داعش در این محله را پاکسازی نمایند. در این درگیری‌ها، دیروز ۱۶ تروریست داعش به قتل رسیده که جنازه ۷ تن از آن‌ها به کنترل مبارزان درآمد. گفته شده که تروریستها جنازه باقی اعضای خود را برداشته و از محل گریخته‌اند. هم‌چنین دو خودروی بمبگذاری‌شده نیز منهدم شدند.
در محله رقای قدیم نیز دیروز نبرد سنگینی درگرفت. در اطراف مسجد عتیق این شهر، دیروز ۸ تروریست به قتل رسیدند که ۲ تن از آن‌ها تک‌تیرانداز بوده‌اند. یک خودروی بمبگذاری شده در این محله نیز منهدم شد. محله الرَودا درر شمال شرقی رقا نیز درگیری‌ها ادامه یافت و ۴ تروریست کشته شدند.
هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی نیز همزمان به بمبا ران مواضع داعش در این شهر می‌پردازند.

 بمباران مواضع تروریستهای داعش در منطقه رطبه 

جنگنده های نیروی هوایی عراق فدرال چند پایگاه تروریستهای داعش را در مرکز شهر رطبه در غرب استان الانبار هدف قرار دادند.
منابع عراقی در این رابطه اعلام داشتند؛ جنگنده های نیروی هوایی عراق فدرال 4 بار به مواضع تروریستهای داعش در شهر رطبه حمله کرده و در نتیجه این حملات هوایی خسارات و تلفات فراوانی به تروریستهای داعش وارد گردید.

 ابوبکر بغدادی کشته نشده 

ابوعلی البصری، مدیر کل بخش اطلاعات و مبارزه با تروریسم، در وزارت کشور عراق فدرال ، روز یکشنبه 16 ژوئیه 2017، مرگ ابوبکر بغدادی خلیفه خود‌خوانده داعش را رد کرد.
البصری گفت: بر اساس اطلاعات دقیقی که به بخش اطلاعات و مبارزه با تروریسم عراق فدرال رسیده است رهبر داعش در جایی خارج از شهر «رقا» در سوریه، مخفی شده است.
مدیر کل بخش اطلاعات و مبارزه با تروریسم گفت: «عراق فدرال بیش از هر کشور به دنبال اطلاعات و ردیابی تحرکات ابوبکر بغدادی است، از این رو  اطلاعاتی که ما در اختیار داریم از دیگران دقیق‌تر است». البصری افزود: «بر اساس رصدها و اطلاعات دقیق به دست آمده از تحرکات البغدادی در سرویس‌های اطلاعاتی بین‌المللی و عربی، بخش اطلاعات وزارت کشور عراق فدرال، خبر مرگ سرکرده داعش را رد می‌کند». البصری تاکید کرد: «پس از آزادسازی موصل، این واقعیت کشف شد که توانمندی‌های تروریست‌های داعش صرفا عراق فدرال و کشورهای منطقه را تهدید نمی‌کند بلکه طرح‌ها و آموزش‌های آن با هدف سیطره بر بسیاری از مناطق در جهان ادامه داشت».
گفتنی است که پیش از نفی خبر کشته شدن رهبر داعش از سوی وزارت کشور عراق فدرال جیمز ماتیس، وزیر دفاع ایالات متحده، خبر مرگ ابوبکر بغدادی را رد یا تایید نکرد. متیس گفت، اطلاع دقیق و قابل اعتمادی که مرگ البغدادی را ثابت کند در دست ندارد. البصری افزود:«پس از شکست‌های اخیر داعش در عراق فدرال و به طور مشخص در موصل و سوریه، بعید نیست که برخی شهرهای جهان، هدف حملات تروریستی این گروه قرار گیرد».

حمله تروریستهای داعش به روستای عیون در منطقه حمرین 

یک منبع از اداره اسایش گرمیان اعلام داشت؛ عصر دیروز یکشنبه مورخ 16-7-2017 تروریستهای داعش به روستای عیون در تابعه منطقه تبچیان در منطقه حمرین حمله کرده و یک زن را به قتل رسانده و 2 نوجوان را نیز ربوده اند.

تروریستهای داعش به دنبال شکست در موصل فعالیتهای خود در منطقه سلسله ارتفاعات حمرین را تشدید کرده و به روستاهای این مناطق حمله می کنند.

داعش 12 سرکرده خود را در تلعفر اعدام کرد 


به گزارش خبرگزاری الشرق الاوسط، 12 نفر از سرکرده ها واعضای فراری داعش پیش از خروج از شهرستان تلعفر توسط داعش دستگیر و اعدام شدند.
تلعفر در حال حاضر تنها شهر در استان نینواست که در تصرف گروه تروریستی داعش قرار دارد.
پیش تر نیز تروریستهای داعش ده ها غیرنظامی ساکن تلعفر را که قصد فرار از این منطقه را داشتند، اعدام کرده بود.
براساس گزارش فرماندهان میدانی عراقی در حومه شهر تلعفر در ۷۰کیلومتری غرب استان نینوا در شمال عراق فدرال، گروه تروریستی داعش در روزهای اخیر تمهیدات وسیعی را برای مقابله با عملیات آزاد سازی تلعفر که به گفته این فرماندهان نظامی قرار است اواخر ماه جاری آغاز شود، به کار بسته است.
تلعفر در ۲۰۱۴ در نتیجه یورش گروه تروریستی داعش، به تصرف این گروه درآمد و اهالی آن را آواره و مردان آنها را قتل عام کرد اما برخی از خانواده های سنی ترکمن در شهر باقی ماندند و با شروع جنایت های داعش در این شهر، این خانواده ها نیز ناچار به ترک شهر خود شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر