ایران نیوز

سه‌شنبه، آذر ۰۷، ۱۳۹۶

ارتش آمریکا: حمایت از نیروهای سوریه دموکراتیک ادامه خواهد داشت

NNSROJ: علیرغم خوشبینی آنکارا در خصوص قطع همکاری نظامی میان آمریکا و نیروهای کُرد در سوریه، ارتش آمریکا خبر از تداوم حمایت های لجستیکی و تسلیحاتی از نیروهای سوریه دموکراتیک خبر داده است.
روزنامه اورشلیم پست روز دوشنبه ۲۷ نوامبر، به نقل از مرکز اطلاع رسانی عملیات های مشترک ارتش آمریکا گزارش کرده که حمایت های آمریکا از نیروهای کُرد و عرب در شمال سوریه در راستای مبارزه با گروه دولت اسلامی بوده و تا نابودی این گروه همکاری با نیروهای سوریه دموکراتیک ادامه خواهد داشت.

مرکز اطلاع رسانی نیروهای مشترک آمریکا نیروهای سوریه دموکراتیک را "نیرویی متشکل از ملیت ها و ادیان گوناگون" معرفی کرده که "قهرمانانه" با گروه دولت اسلامی در نبرد است.

ارتش آمریکا در ادامه تصریح کرده است "ائتلاف ما در چارچوب شکست دادن داعش در سوریه بوده و حمایت های مادی، آموزشی و مشاوره ای ما برای نیروهای سوریه دموکراتیک ادامه خواهد داشت. در حال حاضر داعش از نظر نظامی در سوریه و عراق در شرف شکست است، با این حال همچنان سه هزار عضو داعش در منطقه حضور دارند و برای شکست ریشه ای داعش در منطقه کارهای زیادی را در پیش است که باید انجام داده شوند."

بیانیه مرکز اطلاع رسانی عملیات های مشترک ایالات متحده در حالی است که روز جمعه ۲۴ نوامبر وزیر خارجه ترکیه به نقل از رئیس جمهور ترکیه از پایان حمایت های تسلیحاتی آمریکا از نیروهای سوریه دموکراتیک خبر داده بود.

علاوه بر این روز دوشنبه ۲۷ نوامبر وزیر دادگستری ترکیه نیز خواستار اقدام عملی آمریکا در راستای قطع حمایت های خود از نیروهای سوریه دموکراتیک شده است.

بکر بوزداغ در گفتگو با شبکه خبری ۲۴ با اشاره به وعده دونالد ترامپ افزوده "تا کنون [رئیس جمهور آمریکا] چنین اظهار نظری نکرده بود. برای اولین بار از زبان رئیس جمهور آمریکا اعلام شد که دیگر هیچ حمایت تسلیحاتی ای از ی.پ.گ صورت نخواهد گرفت. این مسئله بسیار مهم است. با این حال اگر این اظهار نظر تنها در حد حرف باقی بماند و در خفا ارسال اسلحه ادامه داشته باشد، اهمیتی نخواهد داشت."

مقام های ترکیه به شدت به همکاری دوجانبه میان آمریکا و ائتلاف نیروهای کُرد و عرب در شمال سوریه معترض بوده و خواهان پایان یافتن این همکاری هستند.

مرکز اطلاع رسانی عملیات های مشترک آمریکا در ادامه تصریح کرده که "ترکیه و ناتو از حمایت نظامی از نیروهای سوریه دموکراتیک مطلع" بوده و همچنین حمایت های آمریکا در "چارچوب مذاکرات ژنو و برای خاتمه دادن به بحران سوریه است."

بر اساس خبرهای رسیده به پایگاه خبری و تحلیلی روژ، در طی چهار روز گذشته دست کم یکصد کامیون حامل خودروهای نظامی، تسلیحات سبک و نیمه سنگین و همچنین کمک های بشر دوستانه از طریق دو معبر مرزی سیمالکا و ربیعه به سوریه ارسال شده است.

ع.گ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر