ایران نیوز

جمعه، تیر ۲۷، ۱۳۹۳

نامه بارزانی به رئیس جمهور فرانسه

رئیس دیوان ریاست اقلیم کردستان، نامه مسعود بارزانی در خصوص عراق و موضع و سیاست کُردها در قبال بحران این کشور را تحویل مشاور ارشد رئیس جمهور فرانسه داد.
به گزارش خبرگزاری کردپرس، مسعود بارازنی رئیس اقلیم کردستان نامه ای به فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه نوشت.
فواد حسین رئیس دیوان ریاست اقلیم که این نامه را در کاخ الیزه تحویل مشاور عالی رئیس جمهور فرانسه در امور خارجه داد، تأکید کرد که کشور عراق به سه بخش تقسیم شده است.
وی در اطلاعیه ای که در سایت ریاست اقلیم کردستان عراق منتشر شده است اعلام کرد: هنگام تحویل نامه در خصوص به وجود آمدن شرایط جدید در عراق و سیاست های بارزانی در قبال بحران این کشور مواضع اربیل را به دولت فرانسه اعلام کرده است.
وی بدون اشاره به محتوای نامه بارزانی به اولاند تأکید کرد که کُردها برای رسیدن به عراقی فدرال و دموکرات تلاش فراوانی کردند اما این تلاش ها بی نتیجه ماند و هم اکنون عراق به سه بخش تقسیم شده است.
رئیس دیوان ریاست اقلیم کردستان سیاست های نوری مالکی نخست وزیر عراق را عامل وضعیت کنونی این کشور و قدرت گرفتن تروریست ها دانست.
فواد حسین همچنین تأکید کرد که سیاست های مالکی باعث شده است کُردها در عراق، در مورد آینده ارتباطات خود با عراق و ماندن در چارچوب این کشور تجدیدنظر کنند.
شایان ذکر است که بارزانی در سفر اخیر اروپایی خود به پاریس رفت و با اولاند دیدار کرد.
بر اساس اخبار غیررسمی که در رسانه های اقلیم و به ویژه رسانه های نزدیک به حزب دموکرات کردستان منتشر شده است، فرانسه یکی از حامیان اعلام استقلال کردستان عراق است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر