ایران نیوز

جمعه، تیر ۲۷، ۱۳۹۳

مایکروسافت ١٨ هزار نفر از کارکنان خود را اخراج می‌کند

شرکت "مایکروسافت" اعلام کرد که در سال آینده میلادی، ١٨ هزار نفر از کارمندان خود را اخراج کند؛ این بزرگترین میزان اخراج در تاریخ شرکت آمریکایی و چند ملیتی مایکروسافت است.
اخراج ١٨ هزار نفر از کارمندان "مایکروسافت" شامل ١٤ درصد از کارمندان آن خواهد شد.
در ازای اخراج این کارمندان، شرکت مایکروسافت باید در یک سال آینده یک میلیارد و١٠٠ تا یک میلیارد و ٦٠٠میلیون دلار به این افراد بپردازد.

این غول کامپیوتری آمریکایی که پیش از این ٩٩ هزار کارمند داشت، پس از الحاق شرکت فنلاندی "نوکیا" به آن، ٣٠هزار کارمند دیگر هم به این تعداد افزوده شدند و اکنون تعداد کارمندان آن به 127 هزار نفر رسیده است.
به نظر می‌رسد کاهش کارمندان مایکروسافت بیشتر در بخش‌های فنی-مهندسی و بازاریابی باشد و البته بخشی از کارمندان نوکیا که اکنون در مایکروسافت مشغول به کار هستند نیز مشمول این اخراج و حذف نیرو خواهند شد.
این بزرگترین اخراج کارمندان شرکت مایکروسافت از زمان تأسیس آن است. پیش از این نیز شرکت مایکروسافت در سال 2009 حدود 5800 کارمند خود را حذف کرده بود.
شرکت مایکروسافت، بزرگترین ارائه‌دهنده نرم ‌افزار در دنیاست و تولید کتاب، محصولات چند رسانه‌ای و خدمات مربوط به پست الکترونیکی از جمله فعالیت‌های آن است.
این شرکت علاوه بر بازار سیستم‌عامل و نرم‌افزار اداری، در زمینه‌های دیگراز جمله در شبکه تلویزیونی "ام‌ اس‌ ان‌ بی‌ سی"، سایت اینترنتی "ام‌ اس‌ ان" و دانشنامه چندرسانه‌ای "انکارتا" فعالیت دارد.
همچنین تولید سخت‌افزار رایانه و نیز سرگرمی‌های خانگی، از جمله "ایکس‌ باکس"، "ایکس‌ باکس ۳۶۰ " و "زون" نیز از جمله فعالیت‌های آن است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر