ایران نیوز

یکشنبه، تیر ۲۹، ۱۳۹۳

کردهای سوریه در تدارک برگزاری انتخابات محلی

دویست هزار برگه ی رای از سوی شورای عالی انتخابات در منطقه ی خودگردان جزیره چاپ شد.
به گزارش خبرگزاری کردپرس به نقل از HAWARNEWS شورای عالی انتخابات در شهر کردنشین عامودا در کانتون خودگردان جزیره، نشست های اولیه ی خود برای رایزنی با مقامات این منطقه ی کردنشین را به پایان رساند و دویست هزار برگه ی رای را به زبان عربی به چاپ رسانده است.
شورای عالی انتخابات در منطقه ی کردنشین جزیره در شمال سوریه، به رسم دیگر نهادهای وابسته به پ.ک.ک دو رئیس هم ارز مرد و زن دارد و گلناز محمد و گابریل شمعون در حال حاضر روسای این شورا هستند.
آنان پس از رایزنی با کردها، اعراب، سریانی ها و دیگر اقلیت های ساکن منطقه ی جزیره، برگه های رای را آماده کرده اند و قرار است این برگه ها پس از آن که به امضای روسای حکومت خودگردان رسید، بین شهروندان توزیع شود.
در مورد تاریخ برگزاری انتخابات، نحوه ی ساماندهی مجلس محلی و شهرداری ها، انتخابات دو خودگردانی دیگر کوبانی و عفرین و مسائلی از این دست، هیچ گونه اطلاعاتی منتشر نشده است.
گفتنی است سه منطقه ی کردنشین شمال سوریه شامل جزیره، کوبانی و عفرین دارای پیوستگی و یکپارچگی خاکی و جغرافیایی نیستند و دو منطقه ی عرب نشین تل ابیض یا گرکی سپی جزیره را از کوبانی و مناطق جرابلس و عزاز نیز کوبانی را از عفرین جدا کرده اند و در حال حاضر سه خودگردانی دفاکتو در این مناطق به وجود آمده که از سوی احزاب کُرد سوری نزدیک به بارزانی به رسمیت شناخته نشده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر