ایران نیوز

یکشنبه، تیر ۲۹، ۱۳۹۳

آمادگی فواد معصوم برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق

فواد معصوم عضو ارشد اتحادیه‌ میهنی در نامه‌ای به دفتر سیاسی این حزب ضمن حمایت از معاون دوم دبیرکل اتحادیه‌ میهنی برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق اعلام کرد که‌ اگر برهم صالح حاضر به‌ پذیرش این پست نشود وی آمادگی تصدی این پست را دارد.
به گزارش خبرگزاری کردپرس، فواد معصوم رئیس فراکسیون همپیمانی کردستانی در مجلس دوم عراق در نامه خود به دفتر سیاسی اتحادیه میهنی، برهم صالح معاون دوم دبیرکل اتحادیه میهنی را مناسب ترین فرد اتحادیه میهنی برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق توصیف کرد.
به‌ نوشته‌ سایت کردی زبان رادیو نوا، وی در این نامه‌ اعلام کرده‌ است که‌ در صورت نپذیرفتن تصدی پست ریاست جمهوری عراق از سوی برهم صالح، خود را شایسته تصدی این پست می داند.
فواد معصوم در این نامه‌ به اعضای دفتر سیاسی اتحادیه میهنی اطمینان داده است که مواضع وی در خصوص پست ریاست جمهوری عراق تغییری نخواهد کرد و متعهد به‌ تصمیمات دفتر سیاسی خواهد بود.
لازم به ذکر است پست ریاست جمهوری عراق بر اساس توافقات صورت گرفتە در عراق و اقلیم کردستان بە اتحادیە میهنی رسیدە است و بر سر انتخاب میان برهم صالح معاون دوم دبیرکل اتحادیە میهنی و نجم الدین کریم عضو دفتر سیاسی حزب و استاندار کرکوک در داخل این حزب اختلافات جدی وجود دارد.
پنجشنبه گذشته ملابختیار، مسئول دفتر سیاسی اتحادیه میهنی با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار کرد و بر اساس گزارشات تایید نشدە ملا بختیار اسامی  هر یک از  فواد معصوم و عدنان مفتی دو عضو ارشد دیگر اتحادیە میهنی برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق را ارائە دادە و دو طرف در خصوص انتخاب یکی از آنها با هم بە گفتگو نشستەاند.
حزب دموکرات کردستان در پارلمان کردستان با ٣٨ کرسی دارای اکثریت می باشد و اتحادیە میهنی کە پست ریاست جمهوری بە این حزب تعلق گرفتە در پارلمان کردستان تنها ١٨ کرسی را در اختیار دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر