ایران نیوز

یکشنبه، تیر ۲۹، ۱۳۹۳

همزمان با بازگشت طالبانی؛ گفتگوی بارزانی و نوشیروان مصطفی در خصوص پست ریاست جمهوری عراق

رئیس اقلیم کردستان و رهبر جنبش تغییر در خصوص پست ریاست جمهوری عراق که سهم اتحادیه میهنی کردستان می باشد، گفتگو کردند.
به گزارش خبرگزاری کردپرس، ریاست اقلیم کردستان در اطلاعیه ای از دیدار مسعود بارزانی و نوشیروان مصطفی در روز جمعه و قبل از بازگشت جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق به سلیمانیه خبر داد.
بر اساس اطلاعیه ریاست اقلیم، موضوع تصدی پُست ریاست جمهوری عراق یکی از محورهای گفتگوی میان دبیرکل حزب دموکرات کردستان و رهبر جنبش تغییر بوده است.
بر اساس توافق جریانات عراقی و کردستانی، پست ریاست جمهوری عراق به اتحادیه میهنی به رهبری طالبانی رسیده است.
در اطلاعیه ریاست اقلیم کردستان عراق هیچ اشاره ای به جزئیات گفتگوها نشده است.
بارزانی پیشتر اعلام کرده بود که به دلیل اینکه پست ریاست جمهوری عراق به کُردها تعلق دارد به هر حزبی برسد باید نامزد آن برای تصدی این پست از سوی پارلمان کردستان مورد تأیید قرار گیرد.
به دنبال بروز اختلافات در اتحادیه میهنی بر سر تعیین نامزد برای پُست ریاست جمهوری، روز پنجشنبه گذشته ملابختیار، مسئول دفتر سیاسی اتحادیه میهنی به دیدار مسعود بارزانی رفت و بر اساس گزارشات تأیید نشده در این دیدار فواد معصوم و عدنان مفتی به عنوان دو نامزد جدید اتحادیه میهنی برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق معرفی شده اند.
پیشتر نام هر یک از برهم صالح معاون دوم اتحادیه میهنی و نجم الدین کریم استاندار کرکوک و عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی برای تصدی این پست مطرح بوده، اما در داخل اتحادیه میهنی بر سر انتخاب یکی از این دو شخص اختلافات جدی وجود دارد.
جلال طالبانی رئیس جمهور عراق و دبیرکل اتحادیه میهنی روز جمعه و پس از یک سال و هفت ماه از آلمان به عراق بازگشت و بر اساس گفته کارشناسان بازگشت وی می تواند بسیاری از مسائل و مشکلات اتحادیه میهنی را حل کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر