ایران نیوز

جمعه، خرداد ۲۸، ۱۳۹۵

"تا زمانی کە پ.ک.ک از لیست سازمانهای تروریستی خارج نشود، صلح برقرار نخواهد شد"

امینە کاکە‌باوە اعلام نمود:" دولت ترکیە با نشان دادن حزب کارگران کردستان بە مثابەی یک حزب تروریستی درصدد مشروع نمودن قتڵ‌عامهای صورت پذیرفتەی خود در کردستان می‌باشد".
امینە کاکە‌باوە نمایندە حزب چپ سوئد اعلام نمود:" دولت ترکیە با نشان دادن حزب کارگران کردستان بە مثابەی یک حزب تروریستی درصدد مشروع نمودن قتڵ‌عامهای صورت پذیرفتەی خود در کردستان می‌باشد".
ایشان یادآوری نمود کە برای برقراری صلح ، باید نام پ.ک.ک از لیست سازمانهای تروریستی خارج شود و تا زمانی کە پ.ک.ک از لیست سازمانهای تروریستی خارج نشود ، صلح برقرار نخواهد شد
کاکەباوە با یادآوری حملات اخیر بە خلق کرد، گفت:"علیرغم انجام چنین جنایتهایی از سوی دولت ترکیە، آمریکاو اتحادیە اروپا از آن بە عنوان"حق مشروع ترکیە برای محافظت از خود در برابر تروریسم" نام می‌برند. بجای اینکە قتل‌عامهای صورت‌گرفتە از سوی دولت ترکیە در کردستان را محکوم نمایند، درصدد مشروع نمودن آنها از سوی دولت ترکیە می‌باشند."
کاکەباوە افزود: "تا زمانی کلە پ.ک.ک از لیست سازمانهای تروریستی خارج نشود، مسئلەی کرد بە قوت خود باقی خواهد ماند. اردوغان و رهبران کشورهای دیگر این موضوع را بهانەای برای حل نکردن و دشمنی نمودن با حقوق مشروع کردها می‌دانند.آنها اعلام می‌نمایند کە نباید با تروریستها گفتگو صورت گیرد. برای چارەیابی مسئلە کرد باید دولت ترکیە با پ.ک.ک گفتگو نماید، ولی دولت ترکیە پی‌در پی بە  کردها حملە کردە و از نابودی پ.ک.ک حرف می‌زند."
کاکەباوە بە وظایف اتحادیە اروپا و دولت سوئد در چارەیابی مسئلە کرد اشارە نمودە و گفت:"اگر در صد سال گذشتە بر کردها ستمی روا داشتە نمیشد و در ٣٠ سال گذشتە بر علیە آنان پی‌در پی قتل‌عام صورت نمی‌گرفت، کردها بە منظور محافظت از خود و انتقام دست بە اسلحە نمی‌بردند."
نامبردە افزود:" بە دلیل بیان دیدگاههای خود در پارلمان سوئد و رسانەها، از سوی گروههای اسلامی و نژادپرست تهدید بە مرگ شدەام. من یک میلیمتر از مواضع خود عقب‌نشینی نخواهم کرد. مبارزە ما برعلیە خلقها نیست. مبارزەی ما برعلیە رژیمهائی است کە شهروندان خود را بە قتل میرسانند. مسئلەی کە باید چارەیابی شود ، اتخاذ موضع در برابر جریانهایی است کە بر طبل قتل‌عام می‌کوبند. من از جنگ بیزارم. خلق کرد سالهای مدیدی بە مبارزە مسلحانە دست زدە است. برای پایان بخشیدن بە مبارزە مسلحانە باید اقدامات جدی صورت گیرند. ولی با نشان دادن حزب کارگران کردستان بە عنوان "سازمان تروریستی" و محاصرەی شهرها و بە تابک و توپ بستن شهرها صلح برقرار نخواهد شد. شدت بر شدت متقابل و ریختن خون هم انتقام بزرگتری را بە دنبال خواهد داشت."
امینە کاکەباوە در پایان سخنان خود افزود:" اردوغان می‌کوشد با دست زدن بە این قتل‌عامها ، مقاومت خلق کرد را در هم بشکند و از سوی دیگر مخالفتهای قانونی را ساکت نماید. اتحادیە اروپا و سوئد باید در برابر اردوغان موضع قاطعی دربارەی صلب مصونیت نمایندگان ه.د.پ از سوی دولت ترکیە اتخاذ نمایند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر