ایران نیوز

یکشنبه، آبان ۰۲، ۱۳۹۵

محکومیت یک شهروند کرد به 120 ماه حبس توسط دادگاه انقلاب ایران

یک شهروند اشنویه ای از سوی دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران به اتهام "همکاری با احزاب کرد و داد و ستد با دولت امریکا" جمعا به ۱۲۰ ماه حبس محکوم شد.
اسونیوز:بنابه خبرهای منتشره،" کامران قادری" یکی از پنج زندانی سیاسی، که دادستان تهران روز ۲۷ مهرماه ۱۳۹۵، اعلام کرد به اتهام همکاری با "آمریکا و احزاب کرد" هر یک به تحمل ده سال زندان محکوم شده‌اند.
همسر این زندانی دوتابعیتی ایرانی-اتریشی بعد از ۱۰ ماه سکوت با تاکید بر این‌که آقای قادری تنها یک بازرگان است و با دولت امریکا هیچ‌گونه رابطه‌ای نداشته در مورد چگونگی روند دادرسی، وضعیت همسرش در زندان و دیگر موضوعات سخن گفته است.
دادستان تهران روز ۲۷ مهرماه ۱۳۹۵، اعلام کرد پنج تن به اتهام همکاری با آمریکا، هر یک به تحمل ده سال زندان محکوم شده‌اند. نام دو تن از این افراد "سیامک و محمد باقر نمازی"، که شهروندان ایرانی آمریکایی هستند، پیشتر اعلام شده بود. اما سه تن دیگر "کامران قادری، علیرضا امیدوار و فرهاد عبدصالح"، پیشتر هیچگاه نه از سوی رسانه ها و نه از سوی مقام های ایرانی مطرح نشده بود.
حال همسر یکی از این افراد، کامران قادری شهروند ۵۲ ساله ایرانی – اتریشی، سکوت خود را شکسته و به رادیو فردا گفته است: وکیل ما در ایران گفته بود که بهتر است این موضوع عمومی نشود. او همواره به ما نشانه های مثبت می داد و می گفت همه چیز درست می شود و کامران گناهکار نیست. و به زودی آزاد می شود. ما هم باور کردیم و سکوت کردیم. دائم می‌گفت هفته دیگر یک خبر خوب به شما می دهم و بعد هفته بعد هم اتفاقی نمی افتد تا آنکه، یکی از دوستانم به من گفت که با اعلام حکم، اسم کامران هم منتشر شده و من تصمیم گرفتم در این زمینه صحبت کنم.
کامران قادری فعال در حوزه آی تی (‌فناوری اطلاعات) و مشاوره در این زمینه است و مدیر شرکتی به نام آوانک در وین پایتخت اتریش است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر