ایران نیوز

سه‌شنبه، آبان ۰۴، ۱۳۹۵

درخواست کردهای سوریه از جامعه جهانی: به "همدستی" ترکیه با داعش پایان دهید

خالد عیسی، نماینده "روجاوا" (حزب کردستان سوریه)، در کنفرانس مطبوعاتی خود در پاریس، ترکیه را به همدستی با داعش متهم کرد.
به گزارش راديو فرانسه، در حالی که ارتش ترکیه از بمباران مواضع گروه دولت اسلامی (داعش) و نیز یگان‌های کرد مدافع خلق خبر می‌دهد، کردهای سوری از جامعه جهانی خواستند تا به "همدستی" ترکیه با داعش پایان دهند.

ارتش ترکیه روز سه‌شنبه ۲۵ اکتبر/ ٤ آبان اعلام کرد که نیروهای شورشی سوری که از سوی ترکیه حمایت می‌شوند طی ۲۴ ساعت گذشته در ٣ جبهه در شمال سوری پیشروی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از بیانیه ارتش ترکیه، هواپیماها و توپخانه ارتش این کشور که طی دو ماه گذشته عملیات "سپر فرات" را با هدف ایجاد «یک منطقه امن» در مرز این کشور با سوریه پیش برده‌اند، از روز دوشنبه ۲۴ اکتبر حدود ۷۲ موضع داعش و ۱۶ موضع یگان‌های مدفع خلق (کردهای سوریه) را بمباران کرده‌اند.

بمباران‌های ترکیه به شورشیان ارتش آزاد سوریه اجازه داده که کنترل کامل سه منطقه در "اخترین" در شمال سوریه را در دست بگیرند.

"اخترین" در منطقه‌ای میان "دابق" و "الباب" واقع شده است. منطقه "دابق" به تازگی توسط نیروهای داعش فتح شده بود و "الباب" نیز آخرین سپر دفاعی جهادگرایان در شمال سوریه بوده است.

ارتش ترکیه می‌گوید که پنج شورشی در عملیات ۲۴ ساعت گذشته کشته و 28 نفر زخمی شده‌اند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز شنبه ۲۲ اکتبر اعلام کرده بود که شورشیان تحت حمایت آنکارا، «انتخاب دیگری به جز بازپس‌گیری "الباب" نداشته‌اند».

از سوی دیگر ارتش سوریه هفته گذشته افزایش حضور سربازان ترک را در سوریه رد کرده است.

از سوی دیگر کردهای سوریه روز سه‌شنبه از جامعه بین‌المللی خواسته‌اند تا به «همدستی» ترکیه با جهادگرایان داعش خاتمه دهند. این درخواست پس از بمباران‌های مواضع کردهای سوری طی روزهای گذشته صورت گرفته است.

خالد عیسی، نماینده "روجاوا" (حزب کردستان سوریه)، در فرانسه اعلام کرده است: «قدرت‌های بزرگ به ویژه اعضای اصلی شورای امنیت سازمان ملل، باید وظیفه خود را انجام دهند و به همدستی ترکیه با تروریست‌ها پایان دهند».

کردهای سوری همچنین اعلام کرده‌اند که جامعه جهانی «باید به تهدیدات و خشونت‌های همیشگی ترکیه علیه کردها و متحدان آنها، که در صف اول مبارزه با تروریسم هستند پایان دهند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر