ایران نیوز

یکشنبه، مهر ۱۱، ۱۳۹۵

پایان نشست پلاتفرم گفتگوی دمکراتیک در رمیلان

منصور السلوم، ریاست مشترک مجلس موسسان سیستم فدرالیسم دمکراتیک روژاوا – شمال سوریە ، در پایان نشست پلاتفرم سخنانی ایراد کرد و یادآوری نمود کە سیستم فدرالیسم دمکراتیک بهترین راهکار برای پایان دادن بە بحران سوریە است و تنها جایگزین چارەیابی است.
نشست پلاتفرم گفتگوی دمکراتیک سوریە در مرکز فرهنگ و هنر آزام تیگران در شهر رمیلان حومە گرکەلگە برگزار شد. در این نشست دو روزە بیش از ١٦٠ تن از نمایندگان اپوزیسیون شهرهای سوریە بە گفتگو پرداختند. پلاتفرم مذکور پس از گفتگوی گستردە سرانجام بە کارهای خود پایان داد.
منصور السلوم ، ریاست مشترک مجلس موسسان سیستم فدرالیسم دمکراتیک روژاوا – شمال سوریە، در پایان این نشست در سخنانی مراتب قدردانی خود را از شرکت همە نمایندگان گروههای سیاسی در این نشست ابراز کرد.
السلوم شرکت نمایندگان جریانهای سیاسی سوریە را نشان دهندە ارادە آنها برای چارەیابی بحران سوریە بە دور از دخالت نیروهای بیگانە اقلیمی و جهانی نامید. ایشان در بخشی دیگر از سخنان خود بر آرامش حاکم بر روژاوا اشارە کرد و آنرا نتیجە رشادت و فداکاری جوانانی دانست کە با خون خود آزادی را بە شمال سوریە ارمغان کردەاند.
السلوم در ادامە خاطرنشان کرد کە فدرالیسم نە یک درخواست بلکە حق مشروع ساکنان این منطقە است. چارەیابی بحرانهای سوریە از این راە ممکن است.
السلوم در پایان سخنان خود گفت؛"با این پروژە همە مناطق از تبهکاران داعش پاکسازی خواهند شد و " مبارزان سوریە دمکراتیک (ق.س.د) بە بە سوی رقا خواهند رفت و در تمام بخشهای شمال سوریە با تبهکاران داعش بە جنگ بپردازند."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر