ایران نیوز

چهارشنبه، آبان ۰۵، ۱۳۹۵

نیروهای انقلابی (جیش الثوار)، سی نیروی مسلح وابسته به ترکیه در مناطق شهبا را بە هلاکت رساندند

گروههای انقلابی همپیمان نیروهای سوریه دمکراتیك در مناطق شهبا طی درگیری با نیروهای تحت امر ترکیه موفق شدند ضمن کنترل یک روستا، سی عضو گروههای سوری وابسته به ترکیه را از پای درآوردند.
مناطق شهبا در شمال سوریه صحنه درگیری نیروهای سوریه دمکراتیك با گروههای تروریستی تحت امر ترکیه است. گروههایی که پس از اشغال جرابلس در فکر کنترل باب و دیگر مناطق شمال سوریه هستند.
طی آخرین درگیری‌ها دستکم سی عضو گروههای مهاجم در مناطق شهبا کشته شدند و روستای "مدیق" تحت کنترل نیروهای سوریه دمکراتیك درآمد. مبارزان پس از ورود به روستای مدیق به مقادیر زیادی از سلاح و مهمات گروههای وابسته به ترکیه دست یافتند.
این درگیری‌ها حدود یک هفته است که با حمایت توپخانه و نیروی هوای ترکیه آغاز شده است. در دور نخست بمباران هوایی ترکیه علیه چند روستای آزاد شده توسط نیروهای سوریه دمکراتیك، قریب سی تن از جمله شماری از غیرنظامیان قتل‌عام شدند.
طبق آخرین خبرها در اثر حملات توپخانەای روز گذشته نیروهای وابسته به ترکیه به روستاهای عفرین نیز دو غیر نظامی دیگر جان خود را از دست دادەاند. روستاهای مرەناز، مالکیه، کستل‌جندو و هاجز الخدمات از توابع کانتون عفرین هدف این حملات بودند.
صبح دیروز در روستای "برج" در نوزده کیلومتری شهر باب نیز بخاطر بمباران جنگندەهای ترکیه، شش عضو یک خانواده جان خود را از دست دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر