ایران نیوز

چهارشنبه، آبان ۰۵، ۱۳۹۵

وکلای سوئدی خواستار ممنوع الخروج اردوغان از ترکیه شدند

سه تن از وکلای پایه یک کشور سوئد با نوشتن دادخواستی خواستار فشار به اردوغان و بینالی یلدرم نخست وزیر نژادپرست ترکیه شدند.
بعد از اینکه دادخواست جبار امین از اعضای حزب سبز سوئد مبنی بر دادگاهی اردوغان به دلیل انجام جرایم جنگ ضد بشری، اکنون نیز دادخواست دیگری مبنی بر به محاکمە اردوغان و یلدرم از طرف جبار امین و سه وکیل دیگر به اجرا گذاشته شد.
در این دادخواست طیب اردوغان –رئیس جمهور ترکیە - به جرایم ضدبشری و همکاری با تبهکاران داعش بر ضد خلق کُرد اشاره شده است.
همچنین در این دادخواست اشاره به مصادره کردن دارایی‌های اردوغان و تبهکاران آ.ک.پ شده است و ابراز گشته که باید وی ممنوع الخروج گردد.
این وکلا در ادامه ابراز داشتند:" اردوغان بعد از کودتای بە اصطلاح نافرجام، اقدام به بازداشت و فشار بر شخصیت =های سیاسی ، آزادیخواه و روزنامەنگاران کرده است. اردوغان به تمام جریانهای مخالف خود اعم از روزنامه نگاران، روشنفکران، نمایندگان احزاب مخالف که با افکار وی همراه نیستند حمله کردە و درصدد خاموش کردن صدای آنان است. این وضعیت نشانە دیکتاتوری است و بر ضد مبانی حقوق بشر می‌باشد.
رژیم ترکیە هزاران تن را به دلایل واهی و بی‌اساس، از کارهای خود برکنار کردە است و زمینە فعالیت هیچ نهاد مخالفی در ترکیه وجود ندارد که اردوغان و آ.ک.پ به او حمله و یا شکنجه نکرده باشد."
در بخشی دیگر از دادخواست آمدە است:"از سوی دیگر مسئله همکاری اردوغان با تبهکاران داعش از طرق گوناگون مورد بحث است و این مسئله‌ای است که هم روزنامه‌نگاران داخلی و خارجی و هم سازمانهای مدافع حقوق بشر آنها را با مدارک مستند اثبات کرده‌اند."
در پایان آمدە است:"در این راستا باید افکار عمومی جهان در برابر اردوغان اقدام به نارضایتی‌های اعتراضی کند و تمام همکاران اردوغان در آ.ک.پ به دادگاه فراخواندە شوند

۱ نظر:

  1. دست شما دردنگون ممنونم از هموطن که این خبرهارا برای مردم دنیا میفرست

    پاسخحذف