ایران نیوز

چهارشنبه، آبان ۰۵، ۱۳۹۵

بازداشت دو هنرمند در سنندج

نیروهای وابسته به اداره اطلاعات کُردستان در طی روزهای گذشته دو تن از هنرمندان سنندجی را بازداشت کرده اند.
شبکه حقوق بشر کُردستان گزارش کرده که ماموران اداره اطلاعات سنندج هفته گذشته 20 مهر "مهدی توکلی" و "محمد عبدی" را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده اند.

این نهاد حقوق بشر افزوده مهدی توکلی، مربی عکاسی انجمن سینما جوان کردستان بوده و پیشتر چندین نمایشگاه در خصوص آوارگان ایزدی شنگال و کوبانی در اقلیم کُردستان را در شهر سنندج برگزار کرده است. همچنین محمد عبدی نیز عکاس و دانشجو است.

از سوی دیگر علی‌الرغم تلاش خانواده این دو هنرمند برای کسب اطلاع از فرزندانشان مقام های قضایی و نهادهای امنیتی حاضر به ارائه هیچ توضیحی در خصوص دلایل بازداشت و محل نگهداری این دو شهروند نشده اند.

اواخر شهریورماه دادگاه کیفری اشنویه شش شهروند کُرد را به اتهام هوادارای و عضویت در احزاب اپوزیسیون کُرد مجموعلا به 59 سال حبس تغزیری محکوم کرده بود.

سایت هنگاو در این رابطه گزارش کرده که حکم این افراد بدون هیچگونه تغییر توسط دادگاه تجدید نظر تایید شده است. 

بر اساس این حکم "صابر رسول پور آرنایی" به ١٩ سال حبس، "رضا عزت تاج" به ١٩ سال حبس، "محمد عبدالهی" به ١٢ سال و شش ماه حبس، "فاروق شفاهی" به ٧ سال حبس و "ولی شریفی" نیز به ٢ سال حبس تعزیری محکوم شده اند.

شایان ذکر است که نیروهای وابسته به اطلاعات سپاه در ماه های گذشته و همزمان با افزایش درگیری ها در شرق کُردستان ده ها تن از شهروندان کُرد را بدون حکم و به صورت خودسرانه بازداشت و به بازداشتگاه های غیرقانونی این نهاد اطلاعاتی منتقل کرده بودند.

NNSROJ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر