ایران نیوز

سه‌شنبه، آبان ۰۴، ۱۳۹۵

سومین سالگرد اعدام حبیب الله گلپری پور و رضا مامدی

امروز سومین سالگرد اعدام دو زندانی سیاسی کرد در ایران است . سه سال پیش در چنین روزی خبر اعدام "حبیب الله گلپری پور" از اعضای پژاک و "رضا مامدی" از آزادیخواهان کرد در زندان های اورمیه و سلماس اعلام شد. اعدام و شکنجه زندانیان سیاسی توسط جمهوری اسلامی از جمله عوامل تشدید مقاومت و مبارزه در کردستان بوده است.
طبق اطلاعاتی که بیست و ششم اکتبر دوسال پیش به مرکز خبر نوروز تی وی رسید مأموران زندان اورمیه ساعت 23 شامگاه بیست و پنجم اکتبر حبیب الله گلپری پور را به بخش قرنطینه زندان منتقل کرده و او را رأس ساعت 24 به چوبه دار آویختند.

به گفته زندانیان، هنگامی که گلپری پور از کریدر زندان بسوی محل اعدام می رفت سرود ملی "ای رقیب" را خوانده بود.

در آنزمان مادر و خواهر گلپری پور برای تحویل پیکر عزیزشان در مقابل زندان اورمیه تحصن کردند اما پیکر حبیب هرگز به خانواده اش تحویل داده نشد و مشخص بود جمهوری اسلامی از پیکر انقلابیون کرد هم در هراس است .

پدر و دیگر اعضای خانواده او آنزمان از طریق تلویزیون نوروز بطور مستقیم مصادره پیکر حبیب را اقدامی ضد انسانی توصیف و محکوم کردند.

در همان روز در زندان سلماس نیز جنایتی مشابه انجام شد و یک زندانی سیاسی کرد بنام رضا مامدی از اهالی سلماس را به چوبه دار آویختند.

هیچیک از اعضای خانواده و وکیل رضا مامدی از اجرای حکم مطلع نبودند. رضا مامدی در سال 2009 به اتهام همکاری با پژاک دستگیر و در دادگاه به اعدام محکوم شده بود .

اعدام رضا مامدی در حالی بود که یکسال پیش از آن در یک حادثه مشکوک آتش سوزی در منزل وی، همسر و دو فرزندش جان خود را از دست دادند و این خبر در زندان به او رسید .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر