ایران نیوز

جمعه، آبان ۰۷، ۱۳۹۵

احضار و بازداشت یک زندانی سیاسی سابق کرد در ماکو

یک شهروند کرد اهل ماکو از توابع ارومیه ، پس از احضار در روز شنبه ۲۴ مهرماه به بخش اجرای احکام شعبه‌ی ۲ دادگاه انقلاب ارومیه، بازداشت و جهت تحمل باقی‌مانده‌ی حبس خود به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.
اسونیوز:بنابه خبر دریافتی، شهروند کرد به نام"عبدالله امویی‌میلان"، که پیشتر توسط دادگاه انقلاب به ۱۸ ماه حبس محکوم شده و با قید وثیقه از زندان ازاد گردیده بود، طی روز شنبه ۲۴ مهرماه به بخش اجرای احکام شعبه‌ی ۲ دادگاه انقلاب ارومیه احضار و جهت تحمل ۲۰ روز باقی‌مانده‌ی حبسش بازداشت گردید. وی هم‌اکنون در زندان ارومیه نگهداری می‌شود.

عبدالله امویی‌میلان، شهروند اهل ماکو در تیرماه سال ۹۳ به همراه "علی یگانه و کمال حسن رمضان" در نزدیکی شهر ارومیه توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت و به بازداشتگاه امنیتی سپاه منتقل شدند. 

این زندانی سیاسی بعد از دو ماه نگهداری در سلولهای انفرادی بازداشتگاه امنیتی ارومیه به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد. بعد از تفهیم اتهام همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی، این زندانی سیاسی در روز ۱۲ بهمن‌ماه سال ۹۴ با تودیع وثیقه از زندان آزاد شد.

جلسه‌ی دادگاهی او به همراه دو زندانی سیاسی دیگر در روز شنبه ۲۳ مردادماه در شعبه‌ی دو دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست شیخلو برگزار شد و روز بعد صدور حکم دو سال و یک روز حبس به وی رسماً ابلاغ شد. با توجه به قانون جدیدی که در صورت عدم اعتراض به‌حکمدرازای هرسال، ۳ ماه از حبس کاهش پیدا می‌کند، این زندانی سیاسی به حکم صادره اعتراض نکرده و حکم دو سال و یک روز به ۱۸ ماه حبس تبدیل شد. او پیش‌تر ۱۷ ماه و ده روز از حبش را در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات و زندان مرکزی ارومیه سپری کرده بود.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر