ایران نیوز

پنجشنبه، مهر ۲۹، ۱۳۹۵

دمیرتاش نسبت به عملیات برون مرزی احتمالی ترکیه هشدار داد

درحالیکه دستکم هفده فعال سیاسی دیگر طی روز چهارشنبه توسط نیروهای امنیتی ترکیه در مناطق قرس و شمذینان بازداشت شدند، صلاح‌الدین دمیرتاش از رهبران حزب دمکراتیك خلق‌ها با شرکت در یک نشست خبری در شهر آمد خواهان آزادی بازداشت شدگان اخیر شد و نسبت به عملیات برون مرزی ارتش ترکیه هشدار داد. 
دمیرتاش که خواهان آزادی فوری زندانیان سیاسی شد گفت دهها تن از اعضای حزب آنها پس از بازداشت در ماه جاری میلادی تاکنون بدون تفهیم اتهام در یک سالن ورزشی نگهداری شدەاند.
وی در این رابطه گفت اینکه دولت ترکیه بخواهد بابت شکست‌هایش با حزب دمکراتیك خلق‌ها و حزب مناطق دمکراتیک تسویه حساب کند اقدامی اشتباه است و پلیس باید فعالان بازداشتی را بدون تعلل آزاد کند. 
رئیس مشترک ه.د.پ با اشاره به محبوبیت بالای این حزب در شهر آمد گفت که دستگیری مسئولان ه.د.پ در این شهر، تعطیلی رسانەهای کردی و پلمب مدرسەی فرزاد کمانگر به صبر مردم این شهر پایان خواهد داد.
صلاح‌الدین دمیرتاش همچنین اظهار نظرهای روزانه مقامات ترکیه درباره موصل را زمینه‌چینی برای انجام یک عملیات برون مرزی خواند و گفت: "اوضاع کنونی ترکیه یادآور دوران سقوط حکومت عثمانی است. حزب حاکم ترکیه چشم بند اسب‌ها را بر دیده زده و کشور را بسوی پرتگاه می‌برد. دولت را به برخوردهای عاقلانه و بازگویی حقایق برای جامعه دعوت می‌کنیم. شناسایی حقوق خلق کرد، رابطه مناسب با نیروهای روژاوا و ترک سیاست مذهب‌گرایی و شروع فرایندی در راستای مطالبات علوی‌ها، گام‌هایی هستند که دولت ترکیه باید بردارد. اما متأسفانه چنین عقلانیتی در آنکارا وجود ندارد." 
وی با محتمل دانستن عملیات برون مرزی ارتش ترکیه و تلاش برای ایجاد یک منطقه حائل در آنسوی مرزها گفت که نتیجه چنین اقدامی را می‌توان با سرنوشت صدام حسین پس از اشغال کویت مقایسه کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر