ایران نیوز

شنبه، دی ۱۱، ۱۳۹۵

هدف ترکیه از برقراری آتش بس در سوریه کنترل کُردها است

پروفسور دیوید لیچ از دانشگاه ترینیتی آمریکا کارشناس مسائل سیاسی معتقد است هدف ترکیه از حمایت از برقراری آتش بس در سوریه کنترل و نظارت بر تحرکات کردهای سوریه است. از نظر ترکیه، نظارت بر تحرکات کردها در شمال سوریه و جلوگیری از تاسیس منطقه فدرال کردی در شمال سوریه بر دور کردن اسد از قدرت ارجحیت دارد.
پروفسور دیوید لیچ از دانشگاه ترینیتی آمریکا درباره دلیل راضی شدن ترکیه به برقراری آتش بس در ترکیه به نشریه سی بی سی کانادا گفت: مهم ترین هدف ترکیه در این روند ممانعت از ایجاد یک منطقه تحت کنترل کردها در شمال سوریه است. برای ترکیه این آتش بس فقط حول محور کردها است. به همین دلیل است که ترکها در حال بهبود رابطه خود با روسیه هستند. آنها بر این باورند با نزدیک شدن به روسیه می توانند به آنچه که خود درباره کردها می خواهند، می رسند.
امیلی هاوثورن، از موسسه استراتفور نیز گفت: آیا ترکیه در این آتش بس به دنبال ارجح دادن یک مسئله بر مسئله دیگری است؟ آیا بیشتر نگران این است که چه کسی بر دمشق حاکم است یا بیشتر نگران کردها است؟ از نظر ترکیه، نظارت بر تحرکات کردها در شمال سوریه و جلوگیری از تاسیس منطقه فدرال کردی در شمال سوریه بر دور کردن اسد از قدرت ارجحیت دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر