ایران نیوز

سه‌شنبه، دی ۲۸، ۱۳۹۵

صالح مسلم: کنار گذاشتن نیروهای سوریه دموکراتیک از گفتگوهای آستانه یک اشتباه فاحش است

رهبر مشترک حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه هشدار داد کنار گذاشتن نیروهای سوریه دموکراتیک از شرکت در مذاکرات صلح سوریه در آستانه قزاقستان، یک اشتباه بسیار بزرگ است.وی افزود: «نیروهای سوریه دموکراتیک یکی از بازیگران اصلی در سوریه است و برگزاری مذاکرات صلح بدون حضور عناصر این گروه به شکست می انجامد.» 
صالح مسلم، رهبر مشترک حزب pyd قدرتمند ترین حزب سیاسی کرد در سوریه به خبرگزاری آرانیوز گفت: «مهم ترین هدف روسیه از برگزاری مذاکرات صلح سوریه در آستانه یافتن راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران در سوریه است اما کنار گذاشتن نیروهای سوریه دموکراتیک از چنین گفتگوهایی یک اشتباه فاحش است.»
وی افزود: «نیروهای سوریه دموکراتیک یکی از بازیگران اصلی در سوریه است و برگزاری مذاکرات صلح بدون حضور عناصر این گروه به شکست می انجامد.»
رهبر مشترک pyd تاکید کرد: «یکی از اولویت های ما رسیدن به یک توافق آتش بس برای متوقف کردن خون ریزی در سوریه است. آتش بس اقدام و دستاورد اصلی خواهد بود و ما خواستار چیز بیشتری از مذاکرات آستانه نیستیم.»
صالح مسلم گفت: «یافتن یک راه حل از مذاکرات آستانه حاصل نمی شود؛ راه حل سیاسی واقعی برای بحران سوریه باید از طریق مراکز قدرت صورت گیرد.»
بعد از به نتیجه نرسیدن مذاکرات صلح سوریه در ژنو، قرار است مذاکرات گروه های سوریه این بار در روز 23 ژانویه 2017 و با حمایت روسیه در آستانه قزاقستان برگزار شود. هنوز گروه های کُرد سوریه و از جمله pyd به این مذاکرات دعوت نشده اند. آمریکا برای اولین بار از حضور کردها حمایت کرده است اما ترکیه با حضور pyd و یا نیروهای نظامی آن موسوم به ypg در گفتگوهای آستانه به شدت مخالف است.
نیروهای سوریه دموکراتیک که بیش از یک سال از تشکیل آن در شمال سوریه می گذرد، ترکیبی از نیروهای یگان های مدافع خلق یا ypg ، اعراب شمال سوریه و آشوریان این کشور است. بر اساس اظهارات دستیار وزارت دفاع آمریکا تعداد نیروهای سوریه دموکراتیک بیش از 50000 نفر است. بر اساس برخی گزارش ها قسمت اعظم نیروهای سوریه دموکراتیک را کُردها تشکیل می دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر