ایران نیوز

سه‌شنبه، دی ۲۸، ۱۳۹۵

آخرین اخبار کوردستان, داعش وعراق

کوردانه: سرتیترخبرها:وزیر خارجه بلژیک : همکاریهایمان با نیروی پیشمرگه کوردستان ادامه می یابد,پیشروی تروریستهای داعش در مرکز شهر دیرالزور,کشف 13 عدد بمب در داقوق توسط نیروهای پیشمرگه کوردستان,جنگ رقه ...بیش از 2 هزار کیلومتر مربع از اشغال تروریستهای داعش آزادشده,کشته شدن تعدادی سرکرده داعش در موصل,کشته شدن 5 تروریست داعش در موصل,انهدام 17 دستگاه خودروی بمب گذاری شده تروریستهای داعش در موصل, کشته شدن 25 تروریست داعش در موصل, کنترل مناطق دیگری در موصل,کشف یک کارگاه ساخت پهپاد داعش در موصل,
 وزیر خارجه بلژیک : همکاریهایمان با نیروی پیشمرگه کوردستان ادامه می یابد 

وزیر خارجه بلژیک اعلام داشت ؛ کشورمتبوعش به همراه بخشی از کشورهای اروپایی به همکاریهای خود با نیروهای پیشمرگه کوردستان ادامه می دهند.
دیدیه رندر در میانه جلسه وزرای خارجه اروپا در جمع خبرنگاران گفت : درحال حال مشاوران و مربیان نظامی این کشور برای ارائه آموزش و مشاوره به نیروهای عراقی در جنگ آزادسازی شهر موصل در بغداد می باشند .
وی افزود ؛ کشور بلژیک و سایر کشورهای اروپایی و عضو ائتلاف ضد داعش تاکنون در جنگ علیه تروریستهای داعش با نیروهای پیشمرگه کوردستان همکاری داشته و دارند.
بلژیک یکی از کشورهایی است که به دنبال حمله داعش به عراق فدرال با نیروهای پیشمرگه کوردستان و و دولت اقلیم و نیروهای عراقی همکاری و هماهنگی داشته و مشاوران و مربیان نظامی این کشور در اقلیم کوردستان به نیروهای پیشمرگه آموزش نظامی ارائه می دهند. 

کشف یک کارگاه ساخت پهپاد داعش در موصل 

یک منبع از فرماندهی دستگاه اطلاعات نظامی عراق فدرال اعلام داشت؛ نیروهای این ارگان با همکاری نیروهای اطلاعات عملیات نینوی توانستند یک کارگاه ساخت پهپادهای جاسوسی داعش را در شمال شهر موصل و در محور حی حدباء کشف و ضبط کنند.
وی افزود ؛ پهپادهای ساخته شده توسط تروریستها دارای بالهایی به طول 6 متر بوده و علاوه بر امر جاسوسی توانایی حمل بمب و راکتهای کوچک را دارند.

 کنترل مناطق دیگری در موصل 

ارتش عراق فدرال اعلام کرده است که در ادامه پیشروی‌ها برای کنترل کامل موصل توانسته‌اند تپه یونس پیامبر را آزاد کنند.
این تپه که یکی از تپه‌های استراتژیک و مشرف بر شهر می‌باشد، تاکنون در اختیار داعش بود که ساعاتی پیش به کنترل ارتش عراق فدرال درآمده است. صباح نومان مسئول این عملیات ضمن اعلام این خبر اعلام کرده است که نیروهای ارتش عراق فدرال همزمان توانسته‌اند که دو محله دیگر را نیز آزاد کنند.
قبر حضرت یونس از اماکن مقدس براس مردم شهر موصل می‌باشد که در هفته دوم اشغال موصل توسط داعش، این مکان منفجر گردید.

 کشته شدن 25 تروریست داعش در موصل 

سرتیپ نجم الجبوری فرماندهی عملیات نینوی اعلام داشت ؛ نیروهای لشکر 16 ارتش عراق فدرال طی عملیاتی در محور شمال شهر موصل و هنگام کنترل محله های العربی و الکندی توانستند 25 تروریست داعش را به قتل برسانند.
وی افزود ؛ نیروهای عراقی در این عملیات همچنین توانستند 4 مقر تروریستها را منهدم کرده و خسارات مالی فراوانی را به آنها وارد کنند.

انهدام 17 دستگاه خودروی بمب گذاری شده تروریستهای داعش در موصل 

نجم الجبوری فرماندهی عملیات استان نینوی اعلام داشت ؛ نیروهای لشکر 16 ارتش عراق فدرال مستقر در شمال شهر موصل به دنبال آزادسازی مناطق "الکندی و قیروان " در محور شمال توانستند 17 دستگاه خودروی بمب گذاری شده تروریستهای داعش را هدف قرار داده و منهدم کنند.
وی افزود؛ نیروهای عراقی همچنین در این محله ها 7 انبار اسلحه و مهمات تروریستهای داعش را به غنیمت خود درآورده اند. 

کشته شدن 5 تروریست داعش در موصل 

نیروهای عراقی توانستند 5 نفر از تروریستهای داعش را که قصد نفوذ به روستای صحاجی در غرب موصل را داشتند هدف قرار داده و کشتند.
همچنین نیروهای عراقی در محور غرب موصل درچهارچوب عملیات آزادسازی شهر موصل به پیشرویهای خود ادامه داده و درگیریها در این مناطق با تروریستهای داعش ادامه دارد. 

کشته شدن تعدادی سرکرده داعش در موصل 

وزارت دفاع عراق فدرال از کشته شدن یکی از سران برجسته داعش درموصل که ارتباط نزدیکی با ابوبکرالبغدادی داشت خبر داد.
در بیاننامه وزارت دفاع عراق فدرال در این باره آمده است ؛ دیروز دوشنبه به دنبال کسب اطلاعات دقیق ، نیروهای عراقی یک تجمع چند سرکرده تروریستهای داعش در شهر موصل را هدف قرار داده اند که در این حمله 6 سرکرده ارشد تروریستهای داعش که ابو حمزه الجزایری نیز در میان آنها می باشد هدف قرار گرفته و کشته شدند.

جنگ رقه ...بیش از 2 هزار کیلومتر مربع از اشغال تروریستهای داعش آزادشده 

فرماندهی اتاق عملیات خشم فرات با برگزاری کنفرانسی خبری اعلام کرد از زمان دور دوم عملیات آزادسازی رقا تاکنون زمینی به مساحت دو هزار و ۴۸۰ کیلومتر مربع از مواضع داعش پاکسازی شده و ۲۶۰ عضو این گروه ضد بشری کشته شدەاند.
گروهی از فرماندهان نیروهای سوریه دمکراتیك از جمله جیهان شیخ‌احمد سخنگوی رسمی اتاق عملیات خشم فرات و طلال سلو سخنگوی رسمی نیروهای سوریه دمکراتیك طی کنفرانسی خبری که مسئولان جنبش جامعه دمکراتیك و نمایندگان عشایر عرب منطقه نیز در آن حضور داشتند، نتایج عملیات آزادسازی رقا از دهم دسامبر ۲۰۱۶ تاکنون را اعلام کردند.
در این کنفرانس خبری که در روستای حاج‌علی از توابع رقا برگزار شد، جیهان شیخ‌احمد طی قرائت بیانیەای گفت زمینی به مساحت دو هزار و ۴۸۰ کیلومتر مربع شامل ۱۹۷ روستا و دهها آبادی و ناحیه استراژیک و همچنین قلعه تاریخی جعبر از مواضع داعش پاکسازی شدەاند. با احتساب نواحی آزاد شده در دور نخست عملیات خشم فرات، مجموعا سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع از اراضی تحت کنترل داعش آزاد شدە و شهر رقا از دو ضلع غربی و شمالی تحت محاصره قرار گرفته است.
 وی همچنین از کشته شدن ۲۶۰ عضو داعش و دستگیری هجده تن از افراد این گروه توسط نیروهای سوریه دمکراتیك خبر داد و گفت مقادیر زیادی تسلیحات نظامی و خودروهای متعلق به داعش توقیف شده و چهل دستگاه خودروی بمب‌گذاری شدەی داعش پیش از رسیدن به هدف منهدم شدەاند.جیهان شیخ‌احمد گفت دهها هزار از روستانشینان منطقه پس از آزادی محل سکونتشان و پاکسازی میادین مین به خانەهای خود بازگشتە و تحت حمایت قرار گرفتەاند.
سخنگوی اتاق عملیات خشم فرات اعلام کرد از زمان شروع عملیات آزادسازی رقا تاکنون ۲۵۰۰ داوطلب بومی به نیروهای سوریه دمکراتیک ملحق شدەاند و با کمک آموزشی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در عملیات رقا شرکت کردەاند.
در این بین ۴۲ عضو نیروهای سوریه دمکراتیك از جمله سه مبارز انترناسیونالیست شهروند بریتانیا، کانادا و امریکا و سه مبارز شورای نظامی سریانی‌ها جان خود را از دست دادەاند.
جیهان شیخ‌احمد در پایان این کنفرانس خبری از همکاری ساکنین بومی منطقه و کمک ائتلاف بین‌المللی و گروه کارشناسان نظامی وابسته به آن با اتاق عملیات خشم فرات تقدیر کرد و گفت به وعده خود برای آزادی رقا عمل می‌کنند. 

کشف 13 عدد بمب در داقوق توسط نیروهای پیشمرگه کوردستان 

نیروهای پیشمرگه کوردستان دیروز 13 عدد بمب کار گذاشته شده توسط تروریستهای داعش را در نزدیکی شهرستان داقوق و در مسیر یکی از رودخانه های اطراف این شهر کشف و ضبط کردند.
سرهنگ ستاد آزار عبدالقادر فرمانده تیپ 9 نیروهای پیشمرگه در این باره اعلام داشت؛ به دنبال کشف این 13 بمب توسط نیروای پیشمرگه در مسیر این رودخانه تیمهای خنثی سازی بمب اقدام به خنثی نمودن آنها کرده و بدون هیچگونه زیانی همه بمب ها را خنثی کردند.
وی افزود ؛ این بمب ها توسط تروریستهای داعش در مسیر تحرکات نیروهای پیشمرگه کار گذاشته شده بودند.

پیشروی تروریستهای داعش در مرکز شهر دیرالزور 

تروریستهای داعش طی حمله ایی سنگین در مرکز شهر دیرالزور پیشروی کرده و مرکز این شهر را به محاصره خود دراورده و ت

لاش می کنند تا فرودگاه این شهر را به اشغال خود دربیاورند.
به گفته منابع خبری شب گذشته تروریستهای داعش حملات شدیدی را در مرکز شهر دیرالزور آغاز کرده و مناطق حرباش ، روصافا ، البوناصر ، جیرایه ، میصالون ، مقبص و نیشانی را به کنترل خود درآورده اندو به این ترتیب نیمی از این شهر تحت کنترل داعش و نیم دیگر در کنترل ارتش اسد قرار دارد.
همچنین درگیریها در اطراف فرودگاه و مرکز این شهر ادامه داشته و تروریستها تلاش می کنند تا فرودگاه این شهر را به تصرف خود دربیاورند.

شهر دیرالزور منطقه ایی راهبردی بوده و غرب سوریه را به عراق فدرال متصل می کند و دارای حدود 100 هزار نفر جمعیت می باشد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر