ایران نیوز

چهارشنبه، خرداد ۰۳، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان, داعش وعراق

کوردانه: سرتیترخبرها:داعش مسئولیت بمب‌گذاری در منچستر را به عهده گرفت,فرار زنان عضو داعش از از این سازمان تروریستی,کشته شدن دهها غیرنظامی در حملات هوایی جنگنده های ائتلاف به سوریه,کشته شدن یک سرکرده داعش,نخست وزیر حکومت اقلیم کوردستان حمله تروریستی شهر منچستر را محکوم کرد, سخنان رئیس سازمان اطلاعات آمریکا در مورد کوردستان, ادامه عملیات آزادسازی شهر رقه,کشته شدن 34 تروریست داعش در استان الانبار,همکاریهای نظامی آمریکا به دست یه په گه رسیده اند,برنامه موشکی ایران همچنان ادامه خواهد داشت,کشته شدن 23 تروریست داعش در استان الانبار,سرنگون شدن یک پهپاد داعش در استان الانبار
سرنگون شدن یک پهپاد داعش در استان الانبار 


سرتیپ ستاد محمود فلاحی فرمانده عملیات استان الانبار اعلام داشت ؛ نیروهای عراقی توانستند یک فروند پهپاد تروریستهای داعش را در نزدیکی منطقه عکاشات در شمال شهر رطبه در فاصله 370 کیلومتری غرب رمادی هدف قرار داده و سرنگون کنند.

کشته شدن 23 تروریست داعش در استان الانبار 

سرتیپ ستاد قاسم المحمدی فرماندهی عملیان جزیره اعلام داشت؛ 23 نفر از تروریست های داعش در نتیجه عملیات پاکسازی توسط نیروهای عراقی در مناطق قضف و اسمیل در غرب استان الانبار مورد هدف قرار گرفته و کشته شده اند.

وی افزود؛ نیروهای عراقی همچنین توانستند 5 دستگاه خودروی بمب گذاری شده و 3 انبار مهمات داعش را نیز منهدم کنند.

برنامه موشکی ایران همچنان ادامه خواهد داشت

سخنگوی دولت ایران گفت: برنامه دفاعی موشکی جمهوری اسلامی جزو سیاست‌های غیرقابل تغییر این کشور است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر- محمدباقر نوبخت درخصوص برنامه دفاعی موشکی ایران عنوان کرد: منافع ملی جمهوری اسلامی ایران در گرو امنیت ملی است و سیاست دفاعی ایران، بازدارنده است.
وی افزود: هر چقدر بنیه دفاعی قوی‌تری داشته باشیم، امنیت داخلی و امنیت منطقه محفوظ ‌تر خواهد شد؛ بنابراین طبیعی است برنامه دفاعی موشکی کشور جزو سیاست های غیرقابل تغییر جمهوری اسلامی باشد و تقویت بنیه دفاعی در برنامه ششم و در بودجه ۹۶ به صراحت دیده شده است.

نوبخت با تشریح سیاست ایران در برجام موشکی، گفت: اگر منظور از برجام موشکی این است که از سیاست‌های گفته شده عقب‌نشینی کنیم باید بگویم «خیر» چنین برنامه‌ای نداریم، اما اگر منظور این باشد که جهان را یعنی برخی قدرت‌های جهان را متقاعد کنیم، چنین چیزی وجود دارد. برخی قدرت‌های جهان در تلاش هستند قدرت دفاعی موشکی ایران را به عنوان دغدغه برای کشورهای همسایه مطرح  کنند. باید تاکید کنم که ایجاد دلواپسی نسبت به قدرت دفاعی ایران به محدود شدن آن منجر نمی شود. باید حوصله کرد و با کشورهای همسایه مذاکره داشته باشیم تا القائاتی که نسبت به برنامه دفاعی ایران وجود دارد که موجب ترس آنان و خرید اسلحه می‌شود، خنثی کنیم.

همکاریهای نظامی آمریکا به دست یه په گه رسیده اند 

حدود 100 تریلر از تجهیزات نظامی و تسلیحات ارسالی ایالات متحده در میان نیروهای کورد یگان های مدافع خلق توزیع شد.

ایالات متحده در روزهای 15 و 20 ماه جاری میلادی حدود 100 تریلر تجهیزات نظامی در میان نیروهای یگان های مدافع خلق (YPG) توزیع کرده است.
گفته می شود این کاروان نخست وارد شهر حسکه شده و از آنجا به مناطق روستایی شمال رقه منتقل شده تا تجهیزات در اختیار نیروهای YPG قرار گیرد.
این کاروان تحت نظارت YPG از دروازۀ سملکا – فیشخابور میان در مرز روژاوا با اقلیم کوردستان وارد روژاوا شده است.
گزارش شده است که تریلر ها سوخت، خودروهای زرهی، تجهیزات ساختمانی سنگین و اسلحه و مهمات حمل کرده اند.
روز 9 می، در آستانۀ آغاز عملیات آزاد سازی شهر رقه در شمال سوریه، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده با ارسال سلاح برای نیروهای کورد YPG موافقت کرد.


کشته شدن 34 تروریست داعش در استان الانبار 

منابع امنیتی عراق فدرال اعلام داشتند؛ 34 تروریست داعش در استان الانبار کشته شده اند.
رسانه جنگ عراقی در این باره اعلام داشت؛ نیروهای ارتش عراق فدرال عملیات وسیعی را در مورخ 23-5-2017 در بیابانهای استان الانبار آغاز کرده اند.

این رسانه اعلام داشت که نیروهای عراقی از سه محور به مواضع ترویستهای داعش در غرب استان الانبار حمله کرده اند و طی درگیریهای صورت گرفته با تروریستهای داعش 34 نفر از آنان را کشته و همچنین 70 عدد بمب کنار جاده ایی تروریستها را نیز خنثی کرده اند.

  ادامه عملیات آزادسازی شهر رقه 

در ادامە پیشرویهای مبارزان نیروهای سوریە دمکراتیک، پس از ٧٢ ساعت نبرد شهرک حمراة نصرة از چنگال تروریستهای داعش آزاد شد. مبارزان روستای حمراة البلسم را هم آزاد کردند.
شهرک حمراە نصرە در پنج کیلومتری شمال شرقی مرکز شهر رقا واقع شدە است. این شهرک را مبارزان پس از نبردهای سە روزە بە تمامی آزاد کردند. در درگیریهای شب گذشتە سە مرکز تروریستهای داعش بە کنترل نیروهای سوریە دمکراتیک درآمد.
مبارزان پس از آزادسازی این شهرک بە تروریستهای داعش در روستای حمراە البلسم حملە کردند و حوالی ساعت ٣ بامداد امروز این روستا را هم آزاد کردند.
فعالیت پاکسازی میادین مین داعش در این منطقە آغاز شدە است. همچنین در حملە خودرو بمبگذاری شدە تروریستهای داعش در روستای باران، ٧ تروریست داعش قبل از رسیدن بە سنگرهای مبارزان از پای درآمدند. اجساد هر ٧ تروریست بە دست مبارزان افتاد.

 سخنان رئیس سازمان اطلاعات آمریکا در مورد کوردستان  

ژنرال وینسنت استوارت رئیس سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا دیروز اعلام کرد که استقلال و اعلام دولت کوردستان تنها مسئله زمان است این در حالیست که کاربدستان دولت اقلیم کوردستان اظهار داشتند که رفراندوم در پاییز سال جاری برگزار خواهد شد
اظهارات این ژنرال که از سوی خبرگزاریهای آمریکایی منتشر شده است در بخشی از آن،  اشاره شده:" استقلال کوردها در عراق فدرال تنها به زمان مربوط میشود نه به چیز دیگری."
شایان ذکر است که دولت اقلیم کوردستان در حال فراهم کردن مقدمات لازم برای برگزاری رفراندوم در پاییز 2017 هستند و سازمان سامپل دیروز سه‌شنبه نتایج نظر سنجی را که در این مورد انجام داده بود اعلام کرد بر طبق نتایج اعلام شده بیش از 74 درصد شهروندان اقلیم کوردستان موافق استقلال و برگزاری رفراندوم هستند این در حالیست که بنا به گزارشات این سازمان تنها 10% از مردم کوردستان با این موضوع موافق نیستند.

نخست وزیر حکومت اقلیم کوردستان حمله تروریستی شهر منچستر را محکوم کرد 

نخست وزیر حکومت اقلیم کوردستان طی پیامی حمله تروریستی شب گذشته در شهر منچستر انگلستان را محکوم و به خانواده قربانیان، ملت و دولت انگلستان تسلیت گفت.
دیروز سه‌شنبه دوم خرداد ماه نخست وزیر دولت اقلیم کوردستان به خانواده قربانیان، انفجار شب گذشته در شهر منچستر انگلستان تسلیت گفت و اعلام داشت:" تکرار عملیاتهای تروریستی در شهرها و مناطق مختلف جهان تاکیدی بر ضرورت برخورد قاطعانه با ترور و تروریسم در سطح بین المللی است."  
 متن کامل این پیام به شرح زیر می باشد:
 حمله تروریستی را که در شب گذشته در کنسرتی در شهر منچستر انگلستان صورت گرفت و در آن تعداد زیادی از افراد غیر نظامی جان خود را از دست داده و تعدادی نیز زخمی شدند را، به شدت محکوم می کنیم و به خانواده قربانیان، ملت و دولت انگلستان تسلیت عرض می‌کنیم و آرزوی بهبودی وسلامتی هر چه سریعتر زخمیها را داریم.
تکرار عملیاتهای تروریستی در شهرها و مناطق مختلف جهان تاکیدی بر ضرورت برخورد قاطعانه با ترور و تروریسم و انجام فعالیت گسترده در سطح بین المللی برای از بین بردن افکار افراطی و ترور است. امیدوارم که چنین فاجعه‌ای بار دیگر در انگلستان و در هیچ جای از جهان صورت نگیرد

نچیروان بارزانی

نخست وزیر دولت اقلیم کوردستان 

کشته شدن یک سرکرده داعش 

رسانه جنگ عراق فدرال اعلام داشت؛ یکی از سرکرده های گروه تروریستی داعش که مسئول ساخت خودروهای بمب گذاری شده سازمان تروریستی داعش در ولایت بغداد بود کشته شد.

به گفته این رسانه ، سرکرده مذکور به همراه یکی دیگر از متخصصین ساخت بمب تروریستهای داعش مورد هدف گلوله نیروهای عراقی قرار گرفته و کشته شده اند.

کشته شدن دهها غیرنظامی در حملات هوایی جنگنده های ائتلاف به سوریه 

حملات هوایی ائتلاف بین المللی ضد داعش تحت فرماندهی آمریکا، طی یک ماه گذشته در سوریه دهها کشته بر جای گذاشته است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است روز سه‌شنبه اعلام کرد از 23 آوریل تا 23 مه در جریان حملات هوایی ائتلاف ضد داعش در سوریه، 225 غیرنظامی کشته شده‌اند.
بررسی گروه نظارتی «ایرورز» نیز نشان می دهد دست کم بیش از 2500 غیرنظامی در حملات هوایی ائتلاف آمریکایی در عراق فدرال و سوریه کشته شده اند.

ائتلاف ضد داعش در دوران ریاست جمهوری اوباما با هدف مبارزه با تروریست های داعش در عراق فدرال و سوریه شکل گرفت. 

فرار زنان عضو داعش از از این سازمان تروریستی   

با محدود شدن مناطق تحت حاکمیت سازمان داعش در عراق فدرال و سوریە، زنان مسلح این سازمان این کشورها را ترک و بە کشورهای خود باز می‌گردند.
روزنامە (دیلی میل) چاپ انگلستان با چاپ گزارشی از بازگشت زنان مسلح سازمان داعش از عراق فدرال و سوریە بە کشورهای خود خبر دادە است. بر پایە این گزارش بسیاری از این زنان بە کشورهای خود بازگشتە و تعدادی از آنها هم‌ اکنون در بریتانیا هستند.
همسر یکی از تروریستهای داعش کە تبعە آلمان می‌باشد در مصاحبەای با این روزنامە اعلام کردە کە تنها از ابتدای سال جاری میلادی ٣٥ زن صفوف داعش را ترک کردەاند کە ١٠ تن از آنها بە بریتانیا بازگشتەاند.

 گفتە می‌شود ٨٥٠ شهروند برییتانیایی در عراق فدرال و سوریە بە صفوف داعش پیوستەاند کە ٣٥٠ تن از آنها بە بریتانیا بازگشتەاند. بەگفتە این روزنامە، از این تعداد کە بە بریتانیا بازگشتەاند فقط ٥٤ تن آنها محاکمە شدەاند.
داعش مسئولیت بمب‌گذاری در منچستر را به عهده گرفت 

گروه تروریستی داعش روز سه شنبه 23 ماه مه 2017 مسئولیت بمب‌گذاری در سالن سرپوشیده منچستر که به کشته و زخمی شده دهها تن منجر شد را به عهده گرفت.
این گروه اعلام که یکی از سربازان «خلافت اسلامی» چند بمب کارگزاری شده را در میان «جمع صلیبی‌ها» قرار داد و موجب قتل آنها شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه پلیس بریتانیا شامگاه دوشنبه اعلام کرد، یک مرد 23 ساله مظنون به دست داشتن در انفجار منچستر را  بازداشت کرده است.
شامگاه دوشنبه یک بمب‌گذاری انتحاری در ساعت پایانی کنسرتی توسط آریانا گراند، خواننده رپ آمریکایی در سالن منچستر برگزار شده بود، خود را در میان انبوه شرکت کنند‌گان این کنسرت منفجر کرد. این انفجار به کشته شدن 22 تن و زخمی شدن 59 تن دیگر منجر شد.

بیشتر قربانیان این حمله تروریستی از نوجوانان هستند که از شهرهای دیگر بریتانیا برای حضور در کنسرت آریانا گراند، به منچستر آمده بودند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر