ایران نیوز

پنجشنبه، اردیبهشت ۲۸، ۱۳۹۶

قباد طالبانی: ملت کرد همچون دیگر ملل جهان حق برگزاری رفراندوم و تعیین سرنوشت را دارد

قباد طالبانی معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان گفت: ملت کرد نیز مانند تمامی ملت‌های جهان این حق را داراست که اقدام به تعیین سرنوشت خود کردە و برای این منظور رفراندوم برگزار کند.
به گزارش پایگاه خبری خندان، قباد طالبانی در دیدار با برت مک گورگ فرستاده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا دربارە تلاش‌ها بە منظور برگزاری رفراندوم اظهار کرد: ملت کرد نیز مانند تمامی ملت‌های جهان این حق را داراست که اقدام به تعیین سرنوشت خود نموده و رفراندومی قابل‌اطمینان کە موجب اعتماد قشرهای مختلف اقلیم و جامعە جهانی باشد، برگزار نماید.
طالبانی ضمن تشکر از همکاری‌های آمریکا با اقلیم کردستان در خصوص اجرای اصلاحات، گفت: خوشبختانه تمامی طرح‌های مهم اصلاحات در اداره اقلیم کردستان به مراحل پایانی خود نزدیک شده و در این زمینه اقدامات خوبی انجام‌شده است و به‌زودی تمامی نتایج مطلوب اجرای اصلاحات نمایان خواهند شد.
وی در مورد شرایط جبهه‌های جنگ علیه داعش، پیشروی‌های نظامی را مطلوب توصیف کرده و تصریح کرد: ایجاد تعادل سیاسی در کنترل و اداره موصل بعد از آزادسازی کامل، قدم بعدی است که برای جلوگیری از احیای گروه‌های شبیه به داعش بسیار لازم است.
طالبانی همچنین بر اهمیت مبارزه فکری و سیاسی به‌اندازه مبارزه نظامی در شهرها و مناطقی که تحت سلطه داعش بوده‌اند، تاکید کرده و خواستار مبارزه با فکر و ایدئولوژی تندروانه و پیشگیری از رشد این تفکر و افزایش هوشیاری اجتماعی شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر