ایران نیوز

یکشنبه، خرداد ۰۷، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان, داعش وعراق

کوردانه: سرتیترخبرها:دستگیری یک تروریست داعش دربغداد,حمله تروریستی در استان دیاله,دوزخورماتو ..درگیری بین نیروهای پیشمرگه کوردستان و تروریستهای داعش,بمباران مواضع تروریستهای داعش درجنوب استان کرکوک,نیروهای سوریە دمکراتیک درصدد آزادسازی کامل سد "آزادی" (بعث)هستند,تروریستهای داعش تنها 5 درصد از بخش غربی شهر موصل را در اختیار دارند,سرنگونی پهپاد داعش در منطقه حمرین,ژنرال جبار یاور: تا حویجه سقوط نکند خطر حملات داعش وجود دارد,اعطای مدال رزم و دلاوری آلمان به ژنرال جبار یاور, 26 حمله هوایی جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش, کشته شدن بیش از 70 نظامی ارتش ترکیه در درگیریهای روزهای اخیر در شمال کوردستان,وزارت دفاع روسیه از کشته شدن 120 تروریست داعش خبر داد,بیش از 3 هزار غیرنظامی در عراق فدرال و سوریه در حملات هوایی نیرهای آمریکا کشته شده اند",روستای کوجو- سمبل قتل‌عام کوردهای ایزدی – آزاد شد
روستای کوجو- سمبل قتل‌عام کوردهای ایزدی – آزاد شد

مرکز فرماندهی عملیات آزادسازی موصل اعلام کردە کە نیروهای کورد ایزدی با همکاری نیروهای عراقی توانستەاند پس از قریب ۳۴ ماە سرانجام روستای کوجو را از لوث تروریستهای داعش آزاد کنند.
دیروز (شنبە ۲۷ ماە مە / ۶ خرداد) ابومهدی مهندس یکی از فرماندەهای نیروهای عراقی همراە با عبدالأمیر یاراللە فرماندە عملیات موصل نشستی خبری را در روستای کوجو برگزار کردند.
یاراللە در این نشست خبری اعلام کرد کە نیروهای کورد ایزدی با همکاری نیروی هوایی عراق فدرال روستاهای تل قصب، تل بنات و کوجو را آزاد کردەاند. نامبردە در ادامە از واگذاری ادارە امور این روستا بە ساکنان آن خبر داد. این فرماندە تأکید کردە کە نیروهای آنان در راستای ایجاد امنیت ساکنان در منطقە خواهند ماند

ساکنان این روستا همچون روستاهای دیگر قتل‌عام شدند، دستگیر و تبعید شدند و هنوز هم از سرنوشت ۱۳۰۰ تن از ساکنان آن خبری در دست نیست. تعداد زیادی از جوانان ایزدی روستای کوجو از سوی جنایتکاران داعش بە قتل رسیدە و در گورهای دستە جمعی مدفون شدند. 

بیش از 3 هزار غیرنظامی در عراق فدرال و سوریه در حملات هوایی نیرهای آمریکا کشته شده اند"

روزنامه « نیویورک تایمز» آمریکا با درج مطلبی در شماره امروز خود اعلام کرد: از زمان آغاز جنگ علیه داعش در تابستان 2014 تا کنون 3100 غیرنظامی در عراق فدرال و سوریه توسط ایالات متحده کشته شده اند.
به استناد این گزارش، ارتش آمریکا در گزارش های خود این شمار را تنها 352 غیرنظامی اعلام کرده که این آمار نسبت به تعداد واقعی کشته شدگان بسیار کمتر است. در این گزارش همچنین اذعان شده که عملیات گسترده علیه مواضع تروریستهای داعش در موصل عراق فدرال و الرقه سوریه، باعث افزایش قربانیان غیرنظامی شده است.
این روزنامه آمریکایی تصریح کرده است که در آخرین روزهای تصدی باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا؛ به فرماندهان این کشور آزادی بیشتری در اتخاذ تصمیمات برای حملات هوایی در سوریه و عراق فدرال داده شده و این روند از روز به روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور نیز ادامه دارد.
شایان ذکر است که در ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا، بیش از 60 کشور حضور دارند و این ائتلاف از تابستان سال 2014 مواضع داعش در عراق فدرال و سوریه را بمباران می کند.

وزارت دفاع روسیه از کشته شدن 120 تروریست داعش خبر داد 

جنگنده های نیروی هوایی روسیه یک کاروان بزرگ نظامی تروریستهای داعش را در سوریه مورد هدف قرار داده و بیش از 120 نفر از تروریستها را کشتند.
براساس بیانیه وزارت دفاع روسیه در این باره ؛ جنگنده های نیروی هوایی روسیه یک کاروان نظامی تروریستهای داعش متشکل از 39 خودرو را که از شهر رقه به سمت شهر تدمر در حال حرکت بودند مورد هدف قرار داده و بیش از 120 نفر از تروریستهای داعش را کشته و تعداد زیادی از خودروهای تروریستها را نیز منهدم کردند.

 کشته شدن بیش از 70 نظامی ارتش ترکیه در درگیریهای روزهای اخیر در شمال کوردستان 

مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق در اطلاعیه‌ای کتبی به عملیات‌های اخیر گریلا در مناطق مختلف شمال کوردستان اشاره کرده است. در این عملیات‌ها ضربات مهلکی بر ارتش ترکیه وارد آمده است.
در اطلاعیه ه.پ.گ چنین آمده است:‌ " در تاریخ ۲۴ می (۳ خرداد ۹۶) ساعت ۱۱ نیروهای گریلا برضد نظامیان مستقر در ارتفاعات روستای زَویت در چله از توابع استان جولمرگ عملیاتی ار انجام دادند. این عملیات با استفاده از سلاح سبک و [نیمه]سنگین انجام گرفت و در نتیجه آن ۴ نظامی ارتش به قتل رسیده و ۸ تن دیگر نیز زخمی شدند. همان‌روز نیروهای گریلا در ساعت ۱۶:۴۵ با استفاده از سلاح [نیمه‌]سنگین یک خودروی زرهی را در تپه چیَره شیخان مورد حمله قرار دادند که در نتیجه آن دستکم ۳ نظامی ارتش کشته شدند.
در تاریخ ۲۵ می (۴ خرداد) ساعت ۱۷، نیروهای گریلا برضد یگان‌های مخفی ارتش ترک که در منطقه خاپوشکا از توابع شمزینان در استان جولمرگ مشغول تجسس بودند، عملیاتی را انجام دادند. در نتیجه ضربه نیروهای ما به این یگان‌ها، دستکم ۴ تن از آن‌ها کشته شدند. پس از این عملیات، پایگاه‌های مستقر در خطوط مرزی، منطقه را توپ‌باران نمودند. در تاریخ ۲۴ می (۳ خرداد) ساعت ۱۰ گریلاهای پ.ک.ک ، با استفاده از سلاح سبک و [نیمه]سنگین، برضد مواضع ترنش ترکیه در یک تپه در شهرستان اَلکه از توابع استان شرنخ عملیاتی را انجام دادند که هنوز از تعداد دقیق کشته و زخمی‌های ارتش ترک اطلاعی در دست نیست. در تاریخ ۲۵ (۴ خرداد) ساعت ۱۴، نیروهای گریلا برضد نظامیان مستقر در تپه شرفیه در منطقه گابار از توابع بوتان عملیاتی را انجام دادند. در این تپه ۵ نظامی ارتش و یک قبضه سلاح آ.۴ مستقر بودند و با استفاده از سلاح سبک و [نیمه]سنگین هدف قرار گرفتند. در این عملیات ۴ نظامی کشته شده و موضع سلاح آ.۴ به‌کلی منهدم شد.  در تاریخ ۲۱ می (۳۱ اردیبهشت) در منطقه شهید بروسک در شهرستان پیران از توابع استان آمد، هزاران تن از نظامیان ترک با همراهی نیروهای کنترا گریلا و مزدوران محلی عملیاتی را آغاز نمودند. ارتش با استفاده از ۶ هلی‌کوپتر سکورسکی در مناطق زیارت، پرِژمان، تونَگرات، اوچکولا، شنگرک و گورس به پیاده نمودن نیرو مبادرت ورزید. گریلاهای پ.ک.ک در این عملیات از ۴ محور نیروهای ارتش را مورد حمله قرار دادند. در این عملیات، ۵ تن از نظامیان ارتش به قتل رسیدند و ۲ نظامی دیگر نیز مجروح شدند. پس از عملیات، ارتش ترکیه با استفاده از هلی‌کوپتر سکورسکی و محافظت بوسیله هلی‌کوپترهای کبری، کشته و مجروحان خود را از منطقه منتقل نمود.  در تاریخ ۲۴ می (۳ خرداد) ساعت ۲۱، نیروهای گریلا برضد یگان‌های ارتش مستقر در تپه شخان در منطقه آپه‌موسی در لیجه آمد عملیاتی را انجام دادند که نتیجه این عملیات و تعداد تلفات ارتش ترکیه هنوز معلوم نیست. در تاریخ ۲۴ می (۳ خرداد) ساعت ۱۵:۱۵ دقیقه، نیروهای گریلا برضد نظامیان مستقر در تپه مارک در شهرستان لیجه از توابع استان آمد، عملیات سوءقصدی را انجام دادند که در نتیجه آن یک نظامی ارتش کشته شد. هم‌‌چنین یک تانکر حمل بنزین که به تپه مذکر می‌رفته است، با استفاده از سلاح سبک هدف قرار گرفته شده است. در تاریخ ۱۶ می (۲۶ اردیبهشت) ساعت ۱۰:۳۰، برضد یک خودروی زرهی مدل عقرب، در مسیر گم‌گم-موش عملیات تله‌ انفجاری‌ای صورت پذیرفت که در نتیجه آن خودروی مذکور به شدت ضربه دیده است. اما از تعداد دقیق کشته و زخمی‌ها خبری به‌دست نیامد.
ارتش ترکیه در شهرستان پولور استان دِرسیم به تقویت نیروی نظامی یکی از پایگاه‌هایش پرداخت. در تاریخ ۲۵ می (۴ خرداد) ساعت ۱۳، نیروهای گریلا برضد نظامیان مستقر در کانتینرهای مجاور پایگاه، عملیاتی را با استفاده از سلاح سبک و [نیمه]سنگین انجام دادند که هنوز از تعداد دقیق کشته و مجروح‌های ارتش ترک خبری در دست نیست. در تاریخ ۲۴ می (۳ خرداد) نیروهای گریلا برضد پایگاه رودخانه کورک در شهرستان شمزینان از توابع استان جولمرگ با استفاده از سلاح [نیمه]سنگین عملیاتی را آغاز نمودند. در این عملیات استحکاماتی که سلاح آ.$ در آن مستقر بود به‌کلی منهدم شد و به یک خودروی زرهی مدل عقرب نیز ضربه وارد شد. تعداد دقیق کشته و زخمی‌ها هنوز مشخص نیست".
در ادامه اطلاعیه ه.پ.گ هم‌چنین آمده است: "هواپیماهای ارتش ترکیه در تاریخ ۲۵ می (۴ خرداد)‌ ساعت ۱۱:۴۰ دقیقه، منطقه چَمچو در زاپ، واقع مناطق حفاظتی مدیا را مورد بمباران قرار دادند. در تاریخ ۲۶ می (۵ خرداد)‌ ساعت ۱۲ شب، جنگنده‌های ارتش دره عبدالکوفی در خاکورک را نیز بمباران کرده‌اند.

 26 حمله هوایی جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش 

نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا طی بیاننامه ایی اعلام داشتند؛ جنگنده های این ائتلاف 26 حمله هوایی جدید را علیه مواضع و مقرات تروریست های داعش در عراق فدرال وسوریه به انجام رسانده اند.
در این بیانیه آمده است ؛ جنگنده های ائتلاف 8 بار مواضع تروریستهای داعش در مناطق حویجه ،رطبه ، بیجی ،راوه ، القائم و موصل در عراق فدرال را هدف قرار داده اند.
همچنین براساس این بیاننامه جنگنده های ائتلاف 18 حمله هوایی را علیه تروریست های داعش درخاک سوریه و مناطق دیرالزور،البوکمال و رقه صورت داده اند که در نتیجه این حملات چندین تروریست داعش کشته و چندین دستگاه خودرو و تجهیزات آنان نیز منهدم شده است.


اعطای مدال رزم و دلاوری آلمان به ژنرال جبار یاور 

طی چند روز گذشته همه اعضای تیم نظامی کشور آلمان در اقلیم کوردستان و یک تیم ویژه کنسولگری کشور آلمان متشکل از سرکنسول و دیپلوماتکاران کنسولگری این کشور با ژنرال جبار یاور منده در دفتر وِیژه ایشان در شهر هولیر دیدار کردند.
در این دیدار سرپرست تیم نظامی کشور المان ضمن تشکر از ژنرال جبار یاور به خاطر استقبال گرم ایشان در مورد چندین موضوع مهم و مربوط به مساله اصلاحات در وزارت پیشمرگه بحث و گفتگو گردید.
تیم مهمان در این دیدار از حمایت کامل خود از ژنرال جبار یاور برای به نتیجه رساندن این موضوع مهم خبر داده و از این موضوع به عنوان  ایجاد زیربنای مدنی و سازماندهی شده و سیستماتیک کشوری مدنی یاد کردند .
آنها تلاشهای ژنرال جبار یاور در این راستا را از پیشنهاد تا مکتوب شدن و تلاشهای ایشان برای تصویب این موضوع از سوی هیئت وزیران دولت اقلیم کوردستان را ارزشمند دانستند.
از سوی دیگر ژنرال جبار یاور مدیرکل وزارت پیشمرگه نیز اعلام داشت؛ بدون شک این وظیفه یکی از سنگین ترین وظایفی است که تاکنون برعهده ایشان قرار داده شده زیرا خود این وظیفه را انتخاب کرده و یکی از آرزوهای دیرین ایشان از زمانی است که به صفوف نیروی پیشمرگه کوردستان ملحق شده و همیشه امیدوار بوده تا روزی این آرزو به واقعیت بپیوندد.
همچنین در این دیدار در مورد بیمارستانی که قرار است توسط دولت آلمان برای نیروهای پیشمرگه کوردستان در شهر هولیر ساخته شود بحث و گفتگو گردید و تیم آلمانی نیز به این نکته اشاره کرده اند که بیمارستانهای سازمان بهداشت پیشمرگه مایه افتخار می باشند و یکی از استراتژیهای مهم جناب مام جلال می باشند که در حال حاضر مبدل به زیربنایی برای ساخت چندین بیمارستان دیگر برای نیروهای پیشمرگه کوردستان در شهرهای دیگر اقلیم کوردستان شده اند.
قابل ذکر است که در پایان این دیدار سرپرست تیم نظامی کشور آلمان به عنوان احترام به حمایتها و تلاش مستمر و با اراده بودن در امر نوشتن و موفق شدن پروژه اصلاحات در وزارت پیشمرگه " آینده پیشمرگه " مدال ویژه رزم و جنگاوری آلمان را که فقط جنگاوران قهرمان در جنگ جهانی به دریافت آن مفتخر شده بودند به ژنرال جبار یاور اعطا نمود.
دفتر رسانه ایی
ژنرال جبار یاور منده
مدیرکل وزارت پیشمرگه
و عضو و سخنگوی رسمی
فرماندهی کل نیروهای مدافع اقلیم   

ژنرال جبار یاور: تا حویجه سقوط نکند خطر حملات داعش وجود دارد 

مدیرکل وزارت پیشمرگه دولت اقلیم کوردستان اعلام داشت ؛ تا تروریستهای داعش در شهر حویجه مستقر باشند خطر حملات این سازمان تروریستی به قوت خود باقی مانده و هدف تروریستها از این حملات این است که اعلام کنند هنوز موجودیت دارند.
ژنرال جبار یاور مدیرکل وزارت پیشمرگه دولت اقلیم کوردستان در سخنانی به سایت خندان در این باره اعلام داشت؛ تروریستهای داعش هنوز در مناطق وسیعی وجود دارند و منطقه حویجه و مرکز این شهر و سه چهار ناحیه اطراف آن هنوز در اشغال تروریستهای داعش بوده و پاکسازی نشده اند.
وی افزود؛ تا حویجه سقوط نکند خطر حمله تروریستهای داعش وجود دارد زیرا تاکنون تروریستهای داعش در این مناطق و در منطقه ریاض و عباسیه و در نزدیکی کرکوک مستقر هستند.
ژنرال جبار یاور همچنین اظهار داشت ؛ حویجه مبدل به پل گذر تروریستهای داعش به سمت ارتفاعات حمرین و از آنجا به سایر مناطق استان دیاله شده که اخیرا در بین مندلی و خانقین و نیز در مسیر بین خانقین و بعقوبه چندین اقدام تروریستی را انجام داده اند.
ژنرال جبار یاور همچنین گفت : تروریستهای داعش هم اکنون در دو منطقه باقی مانده اند ؛ اول در موصل که جنگ در آن جریان دارد و نیز در مناطق نزدیک کرکوک و رمادی و القائم و برخی مناطق دیگر همچون العانه و راوه و در این مناطق دارای نیرو بوده و اقدامات تروریستی انجام می دهند.
وی همچنین به این موضوع اشاره کرد ؛ هدف داعش از انجام دادن حملات این است که اعلام کنند هنوز باقی مانده اند و دارای توانایی هستند و نیز سعی دارند فشاری را که در موصل متوجه آنان است کم کنند.
قابل ذکر است که تروریستهای داعش اخیرا حملات خود در مرزهای استان کرک

سرنگونی پهپاد داعش در منطقه حمرین 

منابع امنیتی در استان دیاله عراق فدرال اعلام داشتند؛ نیروهای عراقی یک پهپاد تروریستهای داعش در ارتفاعات حمرین را مورد هدف قرار داده و سرنگون کردند.
این منابع افزودند؛ نیروهای عراقی این پهپاد را در نزدیکی ناحیه سعدیه در ارتفاعات حمرین هدف قرار دادند.
قابل ذکر است ؛ تاکنون چندین پهپاد تروریستهای داعش در این استان توسط نیروهای عراقی سرنگون شده اند. 

تروریستهای داعش تنها 5 درصد از بخش غربی شهر موصل را در اختیار دارند 

منابع نظامی عراق فدرال روز یکشنبه 28 ماه مه 2017 تاکید کردند که تنها 5 درصد از بخش غربی شهر موصل در کنترل تروریستهای داعش مانده است.
ارتش عراق فدرال با اعلام این که تنها پنج درصد شهر موصل در دست داعش باقی مانده گفته است این مساحت کوچک نیز تا نیمه اول ماه آینده از دست این گروه خارج خواهد شد. نیروهای مشترک عراق فدرال روز گذشته عملیات جدیدی را برای بازپس گیری مناطق تحت کنترل داعش در غرب موصل آغاز کردند.
به گزارش هسته‌ رسانه‌ایی جنگ، سرلشکر عبد امیر رشید یارالله، فرمانده عملیات "نینوا ما آمده‌ایم"، گفت:«نیروهای مشترک عراقی برای آزادسازی بقیه محله‌‌های ساحل غربی عملیاتی را آغاز کرده‌اند. در ساعات اولیه این عملیات ارتش عراق فدرال توانست محله "الشفا"، بیمارستان "الجمهوری" و منطقه "الزنجیلی" را پازپس گیرند. همزمان نیروهای مبارزه با تروریسم در هجومی غافلگیرانه و سریع وارد محله "الصحه الاولی" در غرب موصل شدند.
پیش از این سرلشکر رائد جودت بود، رئیس پلیس عراق فدرال اعلام کرد، بخش‌های در محور جنوبی و شمالی از مناطق قدیمی شهر موصل، با موشک گراد، توپخانه به شدت گلوله باران شده است. همچنین مناطق باب الطوب، باب جديد، الفاروق و الزنجيلی که هنوز تحت کنترل تروریستهای داعش است، نیز با هواپیماهای بدون سرنشین به شدت بمباران شد.
سرلشکر رائد افزود:« این حمله سنگین آتش باری و هوایی مقدمه‌ای و زمینه‌ای برای آغاز یک حمله گسترده جهت بازگرداندن مناطق قدیمی شهر موصل که به عنوان آخرین سنگرهای داعش در موصل به شمار می رود، صورت گرفته است». 

نیروهای سوریە دمکراتیک درصدد آزادسازی کامل سد "آزادی" (بعث)هستند 

با آزادسازی روستای گدیِران درغرب شهر رقا توسط مبارزان نیروهای سوریە دمکراتیک، تمام بخش شمالی سد آزادی از اشغال تروریستها آزاد شد.
نیروهای ق.س.د اکنون در حال پیشروی برای آزادسازی تمام این سد از اشغال تروریستهای داعش می‌باشند.
سد آزادی (بعث) یکی از بزرگترین سدهای سوریه می باشد و مابین سد فرات و شهر رقا واقع شده است. 

بمباران مواضع تروریستهای داعش درجنوب استان کرکوک 

جنگدەهای نیروی ائتلاف، تعدادی از پایگاه‌های گروه تروریستی داعش در جنوب غربی استان کرکوک را بمباران کردند.

 عصر روز شنبە ششم فروردین ماه، جنگندەهای نیروی ائتلاف بین‌المللی علیە داعش پایگاه‌های داعش در روستای راوین در میان شهر ریاض و رشاد در منطقەی شهر حویجە در جنوب‌غربی شهر کرکوک بمباران کردند.
منابع اعلام داشتند که در نتیجه این حملات هوایی بیش از 50 نفر از تروریستهای داعش کشته شده و تجهیزات نظامی زیادی از آنان نیز منهدم شده است.
عصر روز شنبە نیروهای داعش با حملە بە جبهەهای پیشمرگە در نزدیکی دوز دوزخرماطو در جنوب کوردستان دچار شکست بزرگی گشتند و دها تن از تروریستهای داعش کشتە شدند. 

دوزخورماتو ..درگیری بین نیروهای پیشمرگه کوردستان و تروریستهای داعش 

شب گذشته تروریستهای داعش به مواضع نیروهای پیشمرگه در شهر خورماتوی حمله کردند و درگیری سنگینی میان دو طرف روی داد.
به نقل از خبرگزاری روژنیوز، شب گذشته تروریستهای داعش در ساعت ۲۳:۴۰ به مواضع نیروهای پیشمرگه در روستای حلِیوَه واقع در غرب شهر دوزخورماتو در استان صلاح‌الدین حمله کردند و درگیری‌های سنگینی روی داد.
عبدالله بور فرمانده نیروهای پیشمرگه در محور خورماتو در این‌باره اعلام کرده است: "تروریستهای داعش شب گذشته به مواضع گردان ۱۱۶ نیروهای پیشمرگه در پادگان سوران حمله کردند و پس از درگیری‌های شدید ۱ ساعته، تروریستهای داعش مجبور به فرار شده‌اند. گفته می‌شود خود این فرمانده نیز جراحاتی برداشته است.
در این درگیری ها چند تن از نیروهای پیشمرگه زخمی شدند که حال یکی از آن‌ها وخیم گزارش شده‌است. تاکنون درباره جزئیات تلفات تروریستهای داعش اطلاعاتی منتشر نشده است.

حمله تروریستی در استان دیاله 

یک فرد انتحاری در شهر بعقوبە  استان دیالە واقع در شمال بغداد خود را منفجر نمود.
برپایە گزارشات منتشر شدە، این انفجار امروز یک‌شنبە ٧ خردادماه در یکی از پست‌های ایست بازرسی نیروهای امنیتی عراق فدرال واقع در خیابان استانداری بە وقوع پیوستە است.
در این عملیات تروریستی کە تروریست کمربند انفجاری بە خود متصل نمودە بود، ٤ نفر کشتە و ١٤ تن نیز زخمی شدەاند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حملە تروریستی را بر عهدە نگرفتە است.

دستگیری یک تروریست داعش دربغداد 

یک منبع امنیتی از پلیس عراق فدرال اعلام داشت؛ نیروهای عراقی یک تروریست خطرناک را که پیشتر مورد پیگرد قضایی بوده در نزدیکی شهر بغداد دستگیرکرده اند.

این منبع افزود؛ نیروهای یگال اطلاعات تیپ 24 لشکر 6 ارتش عراق فدرال یک تروریست خطرناک را در منطقه ابوغریب در نزدیکی شهر بغداد دستگیر کرده اند که این تروریست پیشتر براساس ماده 4 ترور تحت پیگرد قانونی قرار داشت .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر