ایران نیوز

شنبه، خرداد ۰۶، ۱۳۹۶

سومین محموله سلاح های آمریکا به دست ارتش دموکرات سوریه رسید

یک مقام ارتش دموکراتیک سوریه اعلام کرد که سومین محموله سلاح های آمریکا از طریق مرز سیمیلکای اقلیم کردستان عراق به دست ارتش دموکراتیک سوریه رسیده است.
 یک مقام نظامی وابسته به ارتش دموکراتیک سوریه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک عنوان کرد: سومین محموله کمک های نظامی آمریکا به دست نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه رسیده است. این محموله شامل سلاح و خودروهای زرهی است.
وی افزود: ایالات متحده آمریکا در راستای مبارزه ما با گروه تروریستی داعش برای ما سلاح ارسال می کند. در میان این سلاح ها موشک های هدایت شونده حرارتی که بتوان با آنان تانک ها را هدف قرار داد نیز وجود دارند. به دلیل این که در محموله های گذشته تانک وجود داشت این بار تانکی فرستاده نشده است. سلاح ها و خودروهای زرهی از راه کردستان عراق از مرز سیمیلکا وارد کردستان سوریه شده است. 70 کامیون از اینجا نیز به کوبانی و تل ابیض منتقل شده است. این سلاح ها در عملیات رقه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. از ماه ژوئن وارد رقه خواهیم شد. به همین دلیل به سلاح های سنگین نیاز داریم.
لازم به ذکر است، موشک های هدایت شونده حرارتی که محل مناقشه بسیار زیادی در محافل سیاسی ترکیه بود یکی از سلاح هایی است که ترکیه با ارسال آنان به شمال سوریه مخالفت داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر