ایران نیوز

چهارشنبه، خرداد ۱۰، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان ,داعش وعراق

کوردانه:سرتیترخبرها:ه.پ.گ از کشتە شدن ۱۸ نظامی ارتش ترکیە خبر داد,حمله داعش به نیروهای عراقی در استان کربلا ,ارتش اسد منطقه برزه در دمشق را به کنترل خود درآورد,آزادی سە روستای دیگر حومە طبقا,حملات هوایی جنگنده های نیروی هوایی ترکیه به خاک اقلیم کوردستان, اطلاعیه فرماندهی کل نیروهای مسلح اقلیم کوردستان در مورد شنگال, فرانسه برای بازداشت عاملان تروریستی فرانسوی زبان در عراق تلاش می کند,قره تپه ...انفجار بمب کنار جاده ایی در مسیر نیروهای عراقی,ادامه حملات هوایی ارتش مصر علیه گروه‌های وابسته به القاعده در لیبی,نادیه مراد : حدود 3 هزار زن و دختر کورد ایزدی در اسارت داعش هستند,آمریکا از آغاز رسمی ارسال سلاح برای مبارزان کورد روژاوا خبر داد,حمله تروریستهای داعش به نیروهای عراقی در استان الانبار 
حمله تروریستهای داعش به نیروهای عراقی در استان الانبار 

تروریستهای داعش در استان الانبار به مواضع نیروهای عراقی حمله کرده و خسارات و تلفات مالی و جانی را به نیروهای عراقی وارد کردند.
به گفته منابع خبری عراقی تروریستهای داعش به دنبال انجام دو حمله تروریستی در شهر بغداد عصر دیروز به نیروهای عراقی مستقر در دهستان هیت در استان الانبار حمله کرده و 14 نفر از نیروهای عراقی را کشته و 23 نفر دیگر را نیز زخمی کردند.
یک منبع نظامی عراقی در این باره اعلام داشت؛ یک خودروی بمب گذاری شده تروریستهای داعش در نزدیکی یک کاروان خودروهای نظامی نیروهای عراقی در یکی از خیابانهای دهستان هیت منفجر شده و 14 نفر از نیروهای عراقی کشته و 23 نفر دیگر نیز زخمی شدند.همچنین اعلام شده که سرهنگ عبدالرزاق فرمانده گردان 3 از لشکر 7 ارتش و تعدادی از معاونین وی در میان کشته شده ها هستند. 

آمریکا از آغاز رسمی ارسال سلاح برای مبارزان کورد روژاوا خبر داد 

دو مقام وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند این کشور در 24 ساعت گذشته اقدام به ارسال سلاح برای مبارزان کورد و نیروهای سوریه دموکراتیک کرده است.
وزارت دفاع آمریکا چند هفته پیش از موافقت دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور با ارسال سلاح برای نیروهای  ypg خبر داد. به دنبال این خبر، گزارشهایی از سوی برخی رسانه ها از جمله رسانه های ترکیه مبنی بر ارسال محموله های بزرگ سلاح و مهمات برای نیروهای مبارزان کورد از طریق اقلیم کوردستان منتشر کردند.

تلویزیون ان بی سی ساعتی پیش به نقل از دو مقام وزارت خارجه آمریکا که نامی از آنها برده نشده خبر داد که تهیه و ارسال سلاح برای نیروهای مبارز کورد روژاوا در 24 ساعت گذشته صورت گرفته است.

نادیه مراد : حدود 3 هزار زن و دختر کورد ایزدی در اسارت داعش هستند 

نادیه مراد که برای آزادی زنان کورد ایزدی‌ اسیر دست داعش مبارزه می‌کند آمار زنان و دختران کورد ایزدی اسیر باقی مانده در اسارت تروریستهای داعش را اعلام داشت.
 این دختر کورد ایزدی به هفته نامه اشپیگل گفته است، هنوز هم بیش از سه‌هزار زن و دختر که اکثر آنان کورد ایزدی هستند،به عنوان برده جنسی در چنگال تروریستهای داعش اسیرند.
هفته‌نامه اشپیگل در معرفی نادیه مراد می‌نویسد، او تا سوم ماه اوت ۲۰۱۴ در روستایی در نزدیکی شهرستان شنگال واقع در اقلیم کوردستان زندگی عادی داشت. در یکی از روزها تروریست‌های داعش زندگی او و خانواده‌اش را متلاشی کردند.
تروریست‌ها  دختران و زنان جوان را در مدرسه روستا جمع کردند. نادیه که شاهد قتل مردان روستا بوده است می‌گوید، داعشی‌ها در یک روز ۶ تن از برادران و مادرش را کشتند. داعش در مجموع ۴۰ تن از اقوام او را به قتل رسانده است.

ادامه حملات هوایی ارتش مصر علیه گروه‌های وابسته به القاعده در لیبی 

منابع خبری در لیبی روز دوشنبه 29 ماه مه 2017 از حملات جدید جنگنده‌های مصر علیه مواضع «مجلس شورای مجاهدین» گروه وابسته به القاعده در شهر درنه و حومه آن خبر دادند.
ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی روز یکشنبه 29 می از تمام واحدهای نظامی مستقر در غرب و جنوب این کشور خواست تا برای دفاع از آنچه او به «نیروهای ملی» در حال مبارزه با افراط گرایی در طرابلس عنوان کرد، خود را آماده کنند.
ارتش لیبی روز یکشنبه تایید کرد که حملات هوایی مصر در روزهای به گروه‌های وابسته به القاعده در لیبی با هماهنگی کامل با فرماندهی ارتش لیبی صورت گرفته است. ارتش لیبی همچنین فاش کرد که حملات هوایی مصر مقر فرماندهی «مجلس شورای مجاهدین» درنه و پادگان بشر وابسته به گروه موسوم به «شورای مجاهدین» که به القاعده وابسته است را مورد هدف قرار دادند.
جنگده‌های مصری روز جمعه 27 ماه مه در پاسخ به حمله گروههای تروریستی به یک اتوبوس حامل مسیحیان قبطی در المنیا که به کشته شدن 29 نفر از جمله تعدادی کودک و زن شد، حملات هوایی به مواضع گروههای تندرو وابسته به القاعده را آغاز کرد.

قره تپه ...انفجار بمب کنار جاده ایی در مسیر نیروهای عراقی 

منابع امنیتی اعلام داشتند ؛ شب گذشته یک بمب کنارجاده ایی در مسیر یکی از خودروهای نظامی نیروهای عراقی منفجر شده و باعث کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای عراقی شد.
یک منبع از پلیس منطقه گرمیان در این باره اعلام داشت؛ شب گذشته یک بمب کنار جاده ایی در منطقه قره تپه در مسیر یکی از خودروهای نیروهای عراقی منفجر شد که براثر این انفجار معاون فرماندهی نیروهای عراقی در این منطقه کشته شده و 3 سرباز دیگر نیز زخمی شده اند

 فرانسه برای بازداشت عاملان تروریستی فرانسوی زبان در عراق تلاش می کند 

فرانسه برای بازداشت تروریست های فرانسوی زبان حاضر در شهر موصل عراق فدرال که به پایگاهی برای گروه تروریستی داعش تبدیل شده از نظامیان این کشور کمک می گیرد.
نیروهای ویژه فرانسه فهرستی از اسامی 27 تروریست فرانسوی زبان را به همراه تصاویر پنج نفر از آنها تحویل نظامیان عراقی داده اند تا با بازداشت این افراد مانع بازگشت آنها به کشورهایشان با هدف اجرای عملیات تروریستی شوند. این فهرست از زمان آغاز عملیات بازپس گیری شهر موصل در اکتبر 2016 از سوی فرانسوی ها تدوین شده و با کشته شدن هر یک از تروریست های مورد نظر، این فهرست به روز رسانی می شود. لازم به ذکر است نظامیان عراقی بر اساس فهرست تدوین شده از سوی فرانسه شماری از تروریست هایی را که در این فهرست قرار داشته اند، کشته اند.
نیروهای ویژه فرانسه در حال حاضر با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، شنود تلفن های همراه و شنود تلفن های بی سیم سعی می کنند تروریست های فرانسوی زبان حاضر در موصل را شناسایی کنند.
ارتش فرانسه با خودداری از اظهار نظر درباره وجود داشتن چنین فهرستی اعلام کرده است، ماموریت نیروهای ویژه فرانسه ارائه مشورت به نظامیان عراقی با هدف بازپس گیری شهر موصل است.
ارتش فرانسه با ابراز تردید درباره احتمال اجرای عملیات ویژه ضد تروریست هایی از ملیت های خاص در شهر موصل گفت، جدا کردن تروریست ها از یکدیگر به سادگی ممکن نیست.
از سوی دیگر، وزارت امور خارجه فرانسه ضمن رد اخبار مربوط به انجام هر گونه اقدام غیر قانونی از سوی فرانسه اعلام کرد، این کشور در چارچوب ائتلاف بین المللی ضد داعش و بر اساس قوانین بین الملل با تروریسم مقابله می کند.

 اطلاعیه فرماندهی کل نیروهای مسلح اقلیم کوردستان در مورد شنگال 

فرماندهی کل نیروهای مسلح اقلیم کوردستان در  خصوص  وضعیت شنگال و نقش حشد شعبی در منطقه  اطلاعیه‌ای صادر کرد.
در این اطلاعیه‌ آمده است ؛ در چند روز گذشته مطالبی در مورد نقش حشد شعبی در منطقه و حومه آن در خبرگزاریها منتشر شده است تفاسیر و تحلیلات متفاوت و نا بجای را نیز پی داشته است." ما تاکید میکنیم که عملیات آزادسازی موصل با توجه به توافقات آمریکا، هولیر و بغداد برنامه ریزی شده است و  نیروهای پیشمرگه کوردستان نیز نقش موفقیت آمیزی در عملیات داشتند و همواره پایبند به توافقات بودند.
در ادامه اشاره شده که با توجه به توافقات، تداوم حضور نیروهای پیشمرگه در جاهای که پیشمرگه با خون خود آنرا آزاد کرده به هیچ وجه قابل مناقشه و گفتگو نیست. تاکید میداریم که تصمیم در مورد تداوم حضور و یا عدم تداوم حضور پیشمرگه در  مناطقی که از سوی نیروهای پیشمرگه آزاد شدند باید در چهارچوب توافقی جدید و با اتفاق نظر تمامی جریانات صورت گیرد و  تصمیم یک جانبه نباشد.
 فرماندهی کل نیروهای مسلح اقلیم کوردستان در اطلاعیه خود اعلام داشته:" در مورد عملیات آزادسازی غرب موصل، تلعفر و شنگال در بعضی از مناطق توافقات صورت گرفته پایمال شده علاوه بر این تاز زمانیکه داعش باقیست هدف ما نابودی داعش خواهد بود اما اگر به گمان بعضی از افراد داخل حشد شعبی و چند کورد وطن فروش جنگ با داعش را بهانه قرار دهند و از موقعیت سوء استفاده بکنند برای ایجاد تفرقه و مشکل بین ساکنین منطقه و پیشمرگه و به خاک کوردستان تجاوز بکنند، ما به تمامی این جهات اعلام میکنیم که هیچ نیروی نه قادر خواهد بود و نه حق دارد به خاک کوردستان پا نهد و اگر کسی میخواهد میتواند امتحان بکند.
در مورد آینده شنگال نیز، فقط ساکنین شنگال می توانند در مورد تعیین سرنوشت  خود تصمیم بگیرند ما به هیچ کس اجازه نخواهیم داد که تصمیمات یک جناح را تحمیل بکند.     

حملات هوایی جنگنده های نیروی هوایی ترکیه به خاک اقلیم کوردستان 

صبح دیروز سەشنبە نهم خرداد ماه، جنگندەهای ترکیە ١٣ بار مواضع و مقرهای حزب کارگران کوردستان را در کوه‌ستانهای قندیل بمباران کردند.
 
براساس گزراشها دیروز سەشنبە نهم خرداد ماه هواپیماهای جنگی ترکیە مناطق روستاهای(سوردە، قوناقە و پشت آشان) در ناحیەی سنگسر واقع در قندیل را بمباران و تاکنون نیز بە بمباران ادامە می‌دهند.
 هواپیماهای ترکیە بیش از ١٣ بار پایگاه‌های پ‌ک‌ک را در این مناطق بمباران کردەاند کە تاکنون هیچگونە اطلاعاتی دربارەی قربانی‌های این بمباران مخابره نشده است.

آزادی سە روستای دیگر حومە طبقا

مبارزان نیروهای سوریە دمکراتیک در ادامە عملیات خشم فرات سە روستای دیگر را در شرق شهر طبقا از چنگال تروریستهای داعش آزاد کردند. در درگیریهای دو روز گذشتە در این منطقە ۲۵ تروریست بە قتل رسیدند.
نیروهای سوریە دمکراتیک برای ایجاد امنیت شهر تازە آزادشدە طبقا اقدام بە عملیات پاکسازی روستاهای شرق این منطقە از وجود تروریستهای داعش کردەاند.
اعلام شده کە در درگیرهای ۴۸ ساعت گذشتە نیروهای ق.س.د، روستاهای هُرا، برودا و متیورا واقع در ۲۰ کیلومتری شرق طبقا آزاد شدەاند. بسیاری از تروریستهای کشتە شدە در این درگیریها کمربندهای انفجاری با خود داشتەاند. از سوی دیگر یک خودرو بمبگذاری شدە تروریستها قبل از رسیدن بە هدف از پیش تعیین شدە از سوی نیروهای ق.س.د منهدم شد.
در درگیریهای مذکور ۵ قبضە اسلحە کلاشینکف، یک قبضە ام-۱۶و یک خودرو حامل دوشکا ۱۲/۵ بە دست مبارزان افتادە است.

ارتش اسد منطقه برزه در دمشق را به کنترل خود درآورد 

منابع خبری گزارش دادند که در پی خروج نیروهای اپوزیسیون سوریه از منطقه «برزه»، ارتش سوریه رسما کنترل کامل این منطقه را در دست گرفت.
به گزارش منابع خبری در پی خروج نیروهای اپوزیسیون از منطقه «برزه»، ارتش سوریه رسما کنترل کامل این شهر را در دست گرفت. آخرین گروه از اپوزیسیون به همراه خانواده‌هایشان روز چهارشنبه منطقه برزه را ترک کردند و به استان ادلب منتقل شدند.
برزه از اولین مناطق در حومه دمشق است که اواخر سال 2011 به کنترل نیروهای اپوزیسیون سوری در آمده است. استاندار دمشق روز دوشنبه اعلام کرد: چهارمین دور از تخلیه نیروهای اپوزیسیون از منطقه برزه آغاز شده است.
روند خروج و انتقال نخستین گروه از نیروهای اپوزیسیون از منطقه برزه در حومه دمشق به همراه خانوادههایشان به استان ادلب از روز دوشنبه 8 می آغاز شده بود.

بر اساس توافق صورت گرفته میان دولت سوریه و نیروهای اپوزیسیون حدود 8 هزار نفر از منطقه برزه به ادلب و جرابلس در ریف شرقی حلب انتقال پیدا کرده‌اند. 

حمله داعش به نیروهای عراقی در استان کربلا 

یک منبع امنیتی عراقی اعلام داشت؛ تروریستهای داعش به مناطق جنوبی شهر بغداد بازگشته و بار دیگر به مناطق جنوبی استان کربلا حمله کرده اند.
وی افزود؛ تروریستها برای اولین بار به منطقه حصیبه در استان کربلا حمله کرده اند اما حمله آنان توسط نیروهای عراقی درهم شکسته شده است.

این منبع گفت : 11 نفر از تروریستهای داعش به یکی از مقرات ارتش عراق فدرال در این منطقه حمله کرده و در درگیریهای صورت گرفته 4 نفر از نیروهای عراقی و 7 تروریست داعش کشته شده اند.

ه.پ.گ از کشتە شدن ۱۸ نظامی ارتش ترکیە خبر داد 

مرکز اطلاع رسانی نیروهای مدافع خلق با صدور اطلاعیەای از عملیات نیروهای خود در مناطق جولمرگ، بدلیس و چولگ علیە ارتش ترکیە و کشتن شدن ۱۸ نظامی خبر دادە است
در اطلاعیە ه.پ.گ آمدە است:
در جولمرگ ۱۷ نظامی ترک از پای درآمدند.
 ساعت ۴ روز ۲۹ ماە مە (۸ خرداد) تک تیراندازان گریلا دو نظامی ترکیە را در تپە شهید رحیمە در عرصە اورامار حومە گَور کشتند. ساعت ۸:۴۰ همین روز نیروهای گریلا عملیات همزمان را از سە محور علیە نظامیان ارتش ترکیە در تپە شهید علیشر منطقە گَور آغاز کردند. در نتیجە این عملیات گریلایی از محور اول ۹ نظامی ترکیە کشتە شدند. در دو جهت دیگر هم شش نظامی ترکیە از پای درآمدند. در مجموع در این عملیات ۱۵ نظامی ترکیە کشتە شدند و یکی ازنیروهای گریلا بە ‌شهادت رسید.
ساعت ۱۴:۴۵ روز ۲۹ ماە مە (۸ خرداد) نیروهای گریلا با اسلحەهای سنگین نیروهای ارتش ترکیە در تپە چتە منطقە شمزینان را هدف حملات راکتی و خمپارەای قرار دادند. از تعداد کشتە و زخمی‌های ارتش ترکیە خبر موثقی در دست نیست.
ساعت ۲۰ روز ۲۸ ماە مە (۷ خرداد) نیروهای یژاستار [گریلاهای زن] یکی از یگانهای مخفیانە ارتش ترکیە را تحت نظر قرار دادە و بە آنان حملە کردند. از تعداد تلفات نظامیان ارتش ترکیه خبر موثقی در دست نیست

ساعت ۱۶ روز ۲۶ ماە مە (۵ خرداد) میان نیروهای گریلا و نظامیان ترکیە در حوالی پل پاپزنخ منطقە بدلیس درگیری روی داد. در این درگیری یکی از نظامیان ترکیە کشتە شد. یکی از گریلاهای پ.ک.ک با کد سازمانی "زانا" در این درگیری بە شهادت رسید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر