ایران نیوز

چهارشنبه، خرداد ۳۱، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان ,داعش وعراق

کوردانه:سرتیترخبرها:کشته شدن یکی از سرکرده های ارشد داعش در سوریه,انهدام سە خودرو زرهی ارتش ترکیە در چَلە- جولمرگ,روسیه ادعای خود درباره کشتن رهبر داعش را تایید نکرد,شهادت یک خبرنگار دیگر کورد در موصل,غرب کوردستان...آمریکا فرودگاه نظامی شهرک طبقا را توسعه می دهد,پیشروی نیروهای عراقی در محله‌های قدیمی شهر موصل,کشته شدن دهها تروریست داعش در مناطق مختلف عراق فدرال,آمار سه ماهه آسایش سلیمانیه در مورد دستگیری تروریستهای داعش,استرالیا حملات هوایی در سوریه را متوقف کرد
استرالیا حملات هوایی در سوریه را متوقف کرد 

استرالیا از تصمیم خود برای متوقف کردن حملات هوایی در سوریه پس از سرنگون شدن یک فروند جنگنده سوری و تهدید روسیه علیه نیروهای ائتلاف خبر داده است.
به گزارش رویترز، پس از آنکه جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی یک فروند جنگنده سوری را سرنگون کردند و روسیه نیز هشدار داده است که هر هدف پرنده در غرب رودخانه فرات را رهگیری می کند، استرالیا امروز سه شنبه اعلام کرد که حملات هوایی در سوریه را به حالت تعلیق درآورده است.
روسیه هشدار داده است که با جنگنده های ائتلاف آمریکایی که در غرب رودخانه فرات در سوریه به پرواز در آیند به عنوان اهداف احتمالی برخورد خواهد کرد و آنها را با سامانه های موشکی و جنگنده های خود رهگیری و تعقیب می کند.
آمریکا اعلام کرد  که این جنگنده سوری نیروهای مورد حمایت واشنگتن در سوریه را بمباران کرده است.
این نخستین بار از ماه می 1999 میلادی است که نیروی هوایی آمریکا یک فروند هواپیما را سرنگون کرده است.

آمار سه ماهه آسایش سلیمانیه در مورد دستگیری تروریستهای داعش 

اداره آسایش غرب سلیمانیه با انتشار آمار سه ماهه تلاشهای نیروهای این ارگان امنیتی اعلام داشت؛ در طی این مدت 16 تروریست مسلح و عضو سازمان تروریستی داعش را دستگیر کرده اند.
دیروز سه شنبه مورخ 20-6-2017 زمناکو عمر سخنگوی مدیریت اسایش غرب سلیمانیه آمار سه ماهه فعالیتهای این نیرو را طی کنفرانسی خبری اعلام داشت و گفت : در این مدت همچنین 8 نفر را به جرم پرتاب نارنجک و شلیک گلوله دستگیر کرده اند.
به گفته وی آمار جرائم طی سه ماه گذشته نسبت به سه ماه قبل از آن به صورت نسبی کاهش داشته است.

کشته شدن دهها تروریست داعش در مناطق مختلف عراق فدرال 

جنگ و درگیریهای سنگین در چند محله غربی شهر موصل و استان دیاله بین نیروهای عراقی در جریان است و 25 تروریست داعش در شهرستان حویجه کشته شدند.
سرلشکر رائد شاکر فرمانده پلیس فدرال عراق در این باره اعلام داشت؛ درگیریهای سنگینی بین نیروهای عراقی و تروریستهای داعش در محله های قدیمی شهر موصل ادامه دارد و تروریستها حتی تیرهای برق را نیز بمب گذاری کرده اند و طی درگیریهای شب گذشته بیش از 30 تروریست داعش کشته شدند.
از سوی دیگر منابع امنیتی عراقی اعلام داشتند؛ براثر حملات هوایی جنگنده های نیروی هوایی عراق فدرال به مواضع تروریستهای داعش در ناحیه العباسی در تابعه شهر حویجه 15 تروریست داعش کشته شده اند.
منابع افزودند ؛ در یکی از مناطق شمال شهر تکریت نیز نیروهای عراقی با استفاده از موشک یک خودروی نظامی حامل تروریستهای داعش را مورد هدف قرار داده و ضمن انهدام این خودرو 10 نفر سرنشین آن را کشتند.

پیشروی نیروهای عراقی در محله‌های قدیمی شهر موصل 

فرماندهی عملیات نینوا برای آزادسازی موصل روز دوشنبه از پیشروی نیروهای عراقی در بخش هایی از مرکز و جنوب محله های قدیمی شهر موصل که تحت اشغال داعش بوده اند خبر داد.
فرماندهی عملیات نینوا گفته است که راههای امنی برای ساکنان و غیر نظامیان این شهر در نظر گرفته شد تا بتوانند از مناطق درگیری خارج شوند.
در همین حال نیروهای پلیس مبارزه با تروریسم توانستند یکی از مهمترین مناطق چهارگانه شهر موصل را که هنوز در اشغال داعش هستند، بازپس گیرند.
نیروهای عراقی روز دوشنبه پس از دو روز درگیری شدید با شبه نظامیان داعش در مرکز محله‌های قدیمی شهر موصل، توانستند بخش بزرگی از منطقه الفاروق که یکی از خطرناک ترین دژهای داعش به شمار می رود، را بازپس گرفته‌اند. نیروهای عراقی توانستند کوی «الخزرج» را که یکی از مهمترین بخش‌های منطقه الفاروق است را بازپس گیرند.

غرب کوردستان...آمریکا فرودگاه نظامی شهرک طبقا را توسعه می دهد 

دولت آمریکا فرودگاه نظامی شهرک طبقا را توسعه داده و آن را مبدل به یک پایگاه نظامی بزرگ در سوریه و غرب کوردستان خواهد کرد.
یک منبع آگاه در این باره اعلام داشت؛ به دنبال کنترل این فرودگاه نظامی توسط نیروهای مبارز کورد یه په گه و سوریه دمکراتیک ، عملیات نوسازی این فرودگاه آغاز شده است.
این منبع افزود؛ دولت آمریکا برنوسازی این فرودگاه نظامی نظارت داشته و قرار است این فرودگاه مبدل به یک پایگاه نظامی برای انجام امور نظامی مشترک بین نیروهای آمریکایی و نیروهای مبارز کورد در سوریه و غرب کوردستان مورد استفاده قرار بگیرد.
این منبع همچنین گفت : منطقه ایی که این فرودگاه نظامی در آن واقع شده منطقه ایی استراتژیک و راهبردی می باشد وبه همین دلیل دولت آمریکا درصدد است تا اهمیت زیادی را به این فرودگاه نظامی داده و در جنگ ضد تروریسم به ویژه علیه تروریستهای داعش در منطقه از آن استفاده کند.

شهادت یک خبرنگار دیگر کورد در موصل 

دیروز دوشنبه مورخ 19-6-2017 یک خبرنگار کورد دیگر به نام بختیار حداد در هنگام ضبط تصاویر عملیات نظامی در بخش غربی شهر موصل به شهادت رسید. وی به عنوان سازمان دهنده خبرنگاران خارجی در این عملیات کار می کرد.
جمعیت دفاع از آزادیهای رسانه ایی در عراق فدرال با صدور بیانیه ایی اعلام داشت؛ بختیار حداد خبرنگار روزنامه لوفیگارو فرانسوی بوده و براثر انفجار یک بمب کنار جاده ایی در بخش غربی شهر موصل به شهادت رسیده است.
در این انفجار همچنین 3 خبرنگار دیگرفرانسوی نیز زخمی شدند.
این جمعیت همچنین اعلام داشته ؛ خبرنگار بختیار حداد با همکاران خود به همراه نیروهای ضدترور عراقی مشغول ضبط تصاویری از عملیات نظامی نیروهای عراقی در محله باب سنجار و راس الجاده در بخش غربی شهر موصل بودند که یک بمب کنار جاده ایی در نزدیکی آنان منفجر گردید.

روسیه ادعای خود درباره کشتن رهبر داعش را تایید نکرد 

چهار روز بعد از ادعای روسیه درباره کشتن رهبر داعش، وزارت خارجه این کشور از عدم تایید این خبر گفت و اعلام کرد مسکو نمی تواند کشته شدن ابوبکر البغدادی را در حملات هوایی این کشور تایید کند.
به گزارش خبرگزاری تاس، «گنادی گاتیلوف» معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد هیچ تأییدیه‌ای درباره کشته شدن «ابوبکر البغدادی» وجود ندارد. روز جمعه ۲۶ خرداد، وزارت دفاع روسيه اعلام کرد احتمالا ابوبكر البغدادی، خليفه گروه تروریستی موسوم به داعش، در جريان بمباران هوايی حومه رقه در اواخر ماه ميلادی گذشته كشته شده است. ارتش روسيه روز جمعه اعلام كرده بود كه در حال بررسی اطلاعات مربوط به كشته شدن رهبر داعش است تا بتواند این خبر را رسما تأیید کند.
به گزارش آسوشیتدپرس، همان روز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس خبری گفت «من هنوز نمی توانم این اطلاعات را صد در صد تأیید کنم.» نيروهای ائتلاف بين المللی به رهبری آمريكا نیز تاكنون خبر كشته شدن ابوبكر البغدادی را تاييد نكرده اند.
در مقابل ادعای مقام های روسیه، مرکز وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، روز جمعه اعلام کرده بود اطلاعاتی در دست ندارد که بتواند ادعای روسیه مبنی بر کشته شدن رهبر داعش را تأیید کند. 

داعش یک منطقه استراتژیک در افغانستان را اشغال کرد

  افراد مسلح گروه تروریستی داعش روز دوشنبه برای تسط یافتن بر منطقه درزاب واقع در شمال افغانستان نزدیک مرزهای ترکمنستان حمله گسترده ای را آغاز کردند.

شبکه افغانی "آریانا نیوز" به نقل از مقامات محلی تسلط گروه تروریستی داعش بر این منطقه را پس از دو روز محاصره آن تاکید کرد.
خبرگزاری شین هوای چین نیز به نقل از باز محمد حاکم منطقه گفت:اعضای گروه تروریستی داعش که بیش از 600 نفر بودند، روز دوشنبه حمله گسترده و غافلگیر کننده ای انجام دادند و پس از درگیری های شدیدی که به کشته شدن 8 نیروی پلیس و 13 داعشی منجر شد، بر دستکم 8  گذرگاه امنیتی تسلط یافتند.
شایان ذکراست استان جوزجان  که منطقه درزاب در آن واقع شده طی سال گذشته شاهد افزایش محسوس فعالیت های گروه داعش بوده است. ناظران دربارۀ تسلط افراد تندرو بر این منطقه و امکان بحرانی شدن وضعیت امنیتی سراسر شمال افغانستان هشدار دادند.

انهدام سە خودرو زرهی ارتش ترکیە در چَلە- جولمرگ 

گریلاهای نیروهای مدافع خلق روز حوالی غروب دوشنبە (٢٩ خرداد/١٩ ژوئن) کاروان خودروهای زرهی ارتش ترکیە را در مسیر چَلە- جولمرگ هدف قرار دادە بودند. پس از دو روز نتایج حمله گریلاها به نیروهای ترک محرز شدە است.
بر اساس گزارشهای کسب شدە در این عملیات گریلایی سە خودرو زرهی ارتش ترکیە از نوع کرپی منهدم شدە و بیش از ٢٠ نظامی ارتش ترکیه کشته شده اند.
از سوی دیگر تلاشهای رژیم ترکیە برای نفوذ بە عرصە زاپ با شکست مواجە شدە است. نظامیانی کە درصدد نفوذ بە قلمرو گریلاهای پ.ک.ک بودند پس از تحمل شکست سنگین و در حین بازگشت در کمین گریلاها دچار شدند.
ریگر آزاد گزارشگر خبرگزاری فرات در این عرصە طی گزارشی گفت:"حملە غروب دوشنبە با اسلحەهای آرپی‌جی و اتوماتیک صورت گرفتە و سە خودرو کاملا منهدم شدەاند.
پس از این عملیات تعدادی از خودروها بە مرکز چلە برگشتند اما دیگر خودروها در مسیر جادە قصرکە بار دیگر هدف نیروهای گریلا قرار گرفتند. در این عملیات هم خودرو زرهی دیگر منهدم شد. کشته شدن ٢٠ نظامی ترکیە در این عملیات محرز شدە است.

کشته شدن یکی از سرکرده های ارشد داعش در سوریه 

ارتش آمریکا اعلام کرد ترکی بن علی واعظ و مفتی اصلی داعش که به پدر معنوی داعش معروف است، در بمباران نیروهای ائتلاف کشته شده است.

فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحدۀ آمریکا اعلام کرد ترکی بن علی واعظ و مفتی اصلی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و یکی از نزدیک ترین افراد به ابوبکر البغدادی سرکردۀ داعش، در عملیات هوایی 31 می ائتلاف بین المللی ضد داعش در میادین کشته شده است.
بسیاری بن علی را به خاطر تلاش هایش برای جلب نظر مردم  و متقاعد کردن آنها به بیعت با خلافت داعش، پدر معنوی داعش می دانند..
در بیانیۀ مذکور آمده است: «بن علی نقشی  اساسی در جذب تروریست های خارجی و تحریک انجام حملات تروریستی در همه جای جهان داشت. وی به عنوان واعظ اصلی داعش از سال 2014 قتل و دیگر انواع خشونت را تبلیغ کرد، تلاش کرد ایجاد خلافت داعش را مشروع جلوه دهد و یکی از نزدیکترین افراد به ابوبکر البغدادی و محرم اسرار وی بود.»
ائتلاف بین المللی ضد داعش تحت رهبری ایالات متحده متشکل از 68 کشور است که در سوریه و عراق فدرال حملات هوایی، زمینی و توپخانه ای علیه داعش انجام می دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر