ایران نیوز

دوشنبه، تیر ۱۹، ۱۳۹۶

نبرد گریلا در شرنخ و جولمرگ ادامه دارد

مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق-ه.پ.گ در اطلاعیه‌ای به درگیری نیروهای گریلا با ارتش ترکیه در روزهای اخیر اشاره کرده است. ه.پ.گ می‌گوید ۴ محافظ فرماندار بایکان استان سرت نیز کشته شده‌اند
ه.پ.گ در اطلاعیه خود ضمن اشاره به تداوم عملیات ارتش ترکیه در منطقه زاپ که از ۶ ژوییه (۱۶ تیرماه) آغاز شده، آورده است: "در تاریخ ۸ ژوییه (۱۷ تیرماه)، در ساعت ۱۲:۳۰ نیروهای ما سنگرهای ارتش در تپه گژنه را هدف قرار دادند که در نتیجه آن یک سنگر به‌تمامی منهدم شد. ۳ نظامی نیز کشته و ۱ تن دیگر نیز زخمی شد. در ۸ ژوییه ساعت ۱۵:۳۰ گریلاها نظامیان مستقر در تپه شهید خیری را هدف قرار داده که از تعداد دقیق کشته و زخمی‌های دشمن خبری به‌دست نیامد.
نیروهای ما در چارچوب کارزار شهید نالین و شهید بداران در تپه هارون شمزینان نیز عملیات تک‌تیراندازی‌ای را اجرا نمودند که دستکم ۱ نظامی به هلاکت رسید. پس از این عملیات، منطقه با خمپاره و کاتیوشا راکت‌باران شد.
در تاریخ ۷ ژوییه (۱۵ تیرماه) مابین ساعات ۱۲ تا ۱۴ و هم‌چنین ۸ ژوییه (۹ تا ۹:۳۰) نیروهای دشمن در پایگاه شیخ در چله را هدف قرار دادند که از تعداد دقیق کشته و زخمی‌ها خبری به‌دست نیامد. در تاریخ ۶ ژوییه (۱۶ تیرماه) ارتش به اجرای یک عملیات کمین‌گذاری در اراضی اطراف روستاهای کارابلی و اینگانی از توابع وان دست زده است. در ۸ ژوییه نیز پایگاه کنترل راه شرنخ جزیر هدف گریلاها قرار گرفته که مرگ دستکم ۱ نظامی محرز شد. پس از عملیات، منطقه راکت‌باران شد.

عملیات تله‌انفجاری در بایکان

در اطلاعیه ۸ ژوییه (دیروز)، از اجرای یک عملیات تله‌انفجاری در ۸:۵۰ دقیقه روز ۷ ژوییه برضد فرماندار شهر بایکان در استان سِرت خبر داده بودیم. در این عملیات نیز ۴ تن از محافظان فرماندار کشته شده‌اند.

در اطلاعیه‌ ه.پ.گ هم‌چنین اسامی و مشخصات ۴ تن از گریلاهای این نیروها که در عملیات ۲۸ ژوئن (۷ تیرماه) به شهادت رسیده بودند نیز اعلام شده است. اسامی و مشخصات این گریلاهای جانباخته بدین شرح است:

محمد دوغان با کد صالح کلچ متولد خرپِت. تاریخ شهادت: ۳۰ ژوئن (۹ تیرماه) آمد

هاکان اوزونلو با کد فارقین دَمهات متولد آمد. تاریخ شهادت: ۲۹ ژوئن (۸ تیرماه) آمد

شاکر اُزایدن با کد دشتی آرتم متولد آمد. تاریخ شهادت: ۲۹ ژوئن (۸ تیرماه) آمد

هاکان قزل با کد سرهلدان ازمیر متولد ازمیر. تاریخ شهادت: ۲۹ ژوئن (۸ تیرماه) آمد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر