ایران نیوز

جمعه، تیر ۲۳، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان ,داعش وعراق

کوردانه:سرتیترخبرها:حمله انتحاری در استان الانبار,ژنرال تاونسند ...هنوز 200 تروریست داعش در موصل باقی مانده اند,تسلیم شدن ۱۵ داعشی در «دیالی» عراق فدرال ,کشته شدن 17 تروریست داعش توسط نیروهای پیشمرگه,داعش تلعفر را "ولایت مستقل" اعلام کرد, شکست حملات داعش در استان صلاح الدین,آزادسازی شهروندان غیرنظامی رقا از دست تروریستهای داعش,جنگ رقا...تداوم درگیریها در محله روضه, 19 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش,مشاوران نظامی آمریکا بر عملیات داخل الرقه نظارت می‌کنند, آتش سوزی عظیم در یکی از انبارهای تسلیحات ارتش ترکیە, نشست کشورهای عضو ائتلاف بین المللی علیه داعش در واشنگتن

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد نمایندگان کشورهای شرکت کننده در ائتلاف بین المللی علیه داعش به رهبری آمریکا امروز در واشنگتن گردهم می آیند.
در این نشست که با حضور نمایندگان 72 کشور برگزار می شود افزایش تلاش های بین المللی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در مناطق تحت اشغال آن در سوریه و عراق فدرال و شاخه ها، طرفداران و شبکه های وابسته به آن مورد بررسی قرار می گیرد.
هیدر نوورت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره گفت: این نشست در مرحله حساسی از جنگ علیه داعش و بلافاصله پس از آزادسازی موصل انجام می گیرد.
این دیپلمات آمریکایی افزود: گروههای ویژه ائتلاف در زمینه حمایت از ثبات و مبارزه با تروریسم و جلوگیری از پیوستن نیروها و اعضای خارجی به این گروه تروریستی و همچنین تبلیغات علیه آن، با هدف ارزیابی پیشرفت های به دست آمده و بررسی امکان افزایش موفقیت های به دست آمده در همه زمینه ها، دیدار خواهند کرد.
در این نشست همچنین، حدود 30 عضو اصلی ائتلاف علیه داعش، اولویت های ضروری برای شکست و ریشه کنی داعش با بهره گیری از تجربه موفقیت در عملیات رقه و موصل را بررسی خواهند کرد. در این نشست، همچنین اقدامات مرتبط با برقراری ثبات و تسریع در بازگشت داوطلبانه آوارگان ناشی از درگیری ها به منازلشان بررسی خواهد شد.

 آتش سوزی عظیم در یکی از انبارهای تسلیحات ارتش ترکیە 

یکی از انبارهای تسلیحات ارتش ترکیە آتش گرفتە و تعدادی از سربازان قربانی این آتش شدەاند.
روز پنجشنبە بیست و دوم تیرماه، در یکی از انبارهای تسلیحات ارتش در بین شهرهای (کیلیس / غازی عنتاب) آتش سوزی مهیبی روی داد.
این آتش سوزی کە تا کنون دلیل آن مشخص نشدە است، باعث شدە کە چندین انفجار بزرگ روی دهد. بر طبق اطلاعات  اولیە، این انفجارها تاکنون ١١ سرباز این انبار را مجروح کردە است. 
مشاوران نظامی آمریکا بر عملیات داخل الرقه نظارت می‌کنند 

یک سخنگوی ارتش آمریکا روزچهارشنبه گفت مشاوران نظامی این کشور عملیات نظامی در داخل شهر الرقه در سوریه را هدایت می‌کنند. شهر الرقه مرکز مهم تروریستهای داعش در شمال غرب سوریه است.
سرهنگ رایان دیلون گفت این سربازان جمعی نیروهای ویژه آمریکا هستند و به نیروهای یگان‌های سوریه دموکراتیک در جنگ با تروریستها خدمات مشاوره‌ای و پیشتیبانی ارائه می‌دهند.
او گفت که این سربازان مستقیما در جنگ شرکت ندارند، اما هماهنگی‌های لازم برای پشتیبانی هوایی را انجام می‌دهند. او افزود که این نیروها در شهر الرقه بیش از شهر موصل در عراق فدرال به خطوط نبرد نزدیک هستند. دیلون گفت: «این نیروها بیش از موصل با دشمن برخورد دارند». او افزود که شمار نیروهای آمریکایی در شهر الرقه به چند صد نفر نمی‌رسد.
نبرد برای بازپسگیری شهر الرقه در ماه نوامبر سال گذشته آغاز شد و در ماه ژوئن نبرد به داخل شهر کشیده شد.
دیلون گفت که تروریستهای داعش در شهر الرقه هم مانند شهر موصل از پهپاد‌های غیرنظامی بمبگذاری شده استفاده می‌کند و در ۲ هفته اخیر استفاده از این پهپادها در مرکز شهر الرقه افزایش یافته است.
او همچنین افزود تفنگداران دریایی آمریکا از توپخانه برای پشتیبانی از عملیات نظامی استفاده می‌کنند.

 19 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش 

جنگنده های ائتلاف طی 24 ساعت گذشته 19 حمله هوایی را علیه تروریست های داعش در سوریه و عراق فدرال به انجام رساندند.
فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف طی بیاننامه ایی در این باره اعلام داشت؛ جنگنده های ائتلاف 5 حمله هوایی را در عراق فدرال صورت داده اند که این حملات در مناطق موصل و گیاره صورت گرفته است.
طبق این بیاننامه در این حملات چندین پایگاه تروریست های داعش منهدم گردیده و 5 خودروی نظامی و چند نقطه تجمع تروریست ها نیز مورد هدف قرار گرفته است.
همچنین در سوریه نیز مواضع تروریست های داعش در مناطق رقه ، دیرالزور و البوکمال 14 بار مورد هدف قرار گرفته است. 


جنگ رقا...تداوم درگیریها در محله روضه 

جنگ و درگیری شدیدی بین نیروهای مبارز سوریه دمکراتیک و تروریستهای داعش در محله روضه شهر رقه ادامه دارد و در این درگیریها بیش از 17 تروریست داعش از پای درآمده اند.
منابع خبری در این باره اعلام داشتند؛ نیروهای مبارز سوریه دمکراتیک به پیشرویهای خود در محله های شهر رقا ادامه می دهند و براساس خبرها درگیری شدیدی بین این نیروها و تروریستهای داعش در محله روضه در قسمت شمال شرقی این شهر روی داده و در نتیجه آن بیش از 17 تروریست داعش کشته شده اند.
  
آزادسازی شهروندان غیرنظامی رقا از دست تروریستهای داعش 

بامداد دیروز نیروهای مبارز ویژه ق.س.د در محله الدَریه در شهر رقا ۱۱۵ شهروند این محله را از دست تروریستهای داعش آزاد کردند.
نیروهای ویژه ق.س.د دیروز صبح طی عملیاتی گسترده، توانستند در محله الدریه به مواضع گروهی از تروریستها داعش حمله کرده و آن‌ها تصفیه نمایند. این تروریستها گروهی از غیرنظامیان را به گروگان گرفته و از آن‌ها به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کردند. تعداد افراد نجات یافته ۱۱۵ تن اعلام شده و تمامی آن‌ها به مناطق امن منتقل شده‌اند.
 روز گذشته نیز در یک عملیات دیگر بیش از هزار غیرنظامی از چنگ تروریستهای داعش نجات یافته بودند.

 شکست حملات داعش در استان صلاح الدین 

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین اعلام داشت؛ تروریستهای داعش با استفاده از 3 دستگاه خودروی بمب گذاری شده به نیروهای عراقی در منطقه سینیه در شرق استان صلاح الدین حمله کردند.
این منبع افزود؛ نیروهای عراقی به مقابله با تروریستهای داعش پرداخته و 3 دستگاه خودروی تروریستها را هدف قرار داده و منهدم کردند .
وی گفت : تمام سرنشینان این خودروها نیز کشته شده اند.
از سوی دیگر نیروهای عراقی در منطقه گری ضلت  و وعدایه در غرب موصل نیز یک حمله تروریستهای داعش را درهم شکسته و 8 دستگاه خودروی تروریستهای داعش را که 3 دستگاه از آنان بمب گذاری شده بود را منهدم کردند.

داعش تلعفر را "ولایت مستقل" اعلام کرد 

یک منبع محلی در استان نینوا اعلام کرد، داعش شهرستان تلعفر را "ولایت مستقل" از "دولت خلافت" اعلام کرد.
این منبع که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد، سران تروریستهای داعش در شهرستان تلعفر این شهرستان را "ولایتی مستقل" از "دولت خلافت" دانسته و تهدید کرده، هر کسی خلاف دستورات عمل کند، با مجازات شدید روبه‌رو می‌شود.
این منبع خاطرنشان کرد، تلعفر تحت کنترل اعضای عرب و خارجی‌های داعش است و سرکرده های محلی هیچ نقشی در آن ندارند. این سرکرده ها اکنون بعد از سلسله اعدام‌های دسته‌جمعی طی هفته‌های گذشته عملا از قدرت ساقط شده‌اند.
این مقام افزود: داعش در تلعفر اقدام به لغو کامل دستوراتی کرده که تحت عنوان ولایت نینوا صادر شده‌اند. این اتفاق غیرمنتظره یک روز بعد از اعلام خبر مرگ ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش در این شهرستان است که  بحث زیادی در محافل داعش به راه انداخته و باعث شده سران آن به جان هم بیفتند.

کشته شدن 17 تروریست داعش توسط نیروهای پیشمرگه 

شب گذشته 17 نفر از تروریستهای داعش در نزدیکی روستای مثلت در منطقه حردان به کمین نیروهای پیشمرگه کوردستان افتادند که دو نفر از آنها خود را انتحار کرده و 15 نفر دیگر نیز توسط نیروهای پیشمرگه از پای درآمدند.

براساس گزارشها این تروریستها از منطقه تلعفر و به منظور حمله به مواضع نیروهای پیشمرگه وارد این منطقه شده بودند و طی روزهای اخیر اقدام به انجام حملات تروریستی در این مناطق کرده بودند.


یک منبع آگاه امنیتی در عراق فدرال اعلام کرد که در پی شکست داعش در موصل، 15 عضو این گروه تروریستی در استان «دیالی»، خود را تسلیم نیروهای عراقی کردند.
سروان «حبیب الشمری» در این‌باره گفت: این 15 نفر، دارای تابعیت عراقی بودند و پیش از این از سوی دستگاه قضایی عراق فدرال تحت پیگرد قرار گرفته بودند و حکم بازداشت آنها صادر شده بود. این افراد به طور داوطلب خود را در نزدیکی شهر بعقوبه به نیروهای ارتش عراق فدرال تسلیم کردند.
الشمری افزود: این افراد پس از اعلام شکست داعش در موصل، خود را تسلیم کردند و سرنوشت آنها نیز مانند همقطارانشان، مرگ خواهد بود. 

ژنرال تاونسند ...هنوز 200 تروریست داعش در موصل باقی مانده اند

ژنرال «استفان تاونسند» فرماندهی نیروهای ائتلاف آمریكایی در عراق فدرال، اظهار داشت كه كشورش از شمار سربازانش در این کشور پس از شكست داعش نخواهد کاست.
وی از طریق ویدیوكنفرانس در نشست ائتلاف بین المللی كه در واشنگتن برگزار شد، شركت كرد و گفت: نیروهای ائتلاف پس از شكست داعش نیز در عراق فدرال باقی خواهند ماند
وی افزود ؛انتظار می رود نزدیك به 200 داعشی دیگر در عراق فدرال باقی مانده باشند كه خواستار مذاكره برای تسلیم شدن هستند.


تاونسند در ادامه افزود: پاكسازی كامل شهر موصل در شمال عراق فدرال، چند هفته دیگر طول خواهد كشید. از سوی دیگر می دانم كه برخی از تروریستهای داعش، در حال چانه زنی برای تسلیم شدن به ارتش عراق فدرال بودند اما فرماندهان عراقی از آنها می خواهند كه بدون هیچ شرطی تسلیم شوند.

حمله انتحاری در استان الانبار 

یک منبع امنیتی در استان الانبار اعلام داشت؛ امروز پنج شنبه یک عامل انتحاری به مقر نیروهای عشایری در شهر کرمه در استان الانبار حمله کرده و براثر این حمله انتحاری 3 نفر کشته و 6 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این منبع افزود؛ دو نفر از تروریستهای داعش با استفاده از کمربندهای انفجاری به مقر نیروهای عشایری حمله کردند که یکی از آنها توسط نیروهای عشایری کشته شده و تروریست دیگر کمربند انفجاری خود را در میان این نیروها منفجر کرد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر